Το άρθρο 62 του σχεδίου νόμου «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών», αφορά στην συμπληρωματική, της από 12-4-2016 τροπολογίας του άρθρου 43 του ν. 4305/2014 και αποτελεί ένα ακόμα θετικό βήμα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανακατασκευής και επισκευής των Εργατικών Κατοικιών Ληξουρίου.
Είναι συνέχεια συγκεκριμένων αποφάσεων που η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε προχωρήσει και υλοποιήσει, όπως τα παρακάτω :
- Τροπολογία Χ. Σπίρτζη του άρθρου 43 του ν. 4305/2014 στις 12-4-2016 (Ν. 4383/2016, Αρ. 2: https://www.e-nomothesia.gr/diethneis-sunthekes/nomos-4383-2016-phek-72a-20-4-2016.html ) που είχαν ψηφίσει εδώ και 5 χρόνια όλα τα κόμματα πλην της Ν.Δ.
- Καθορισμός ελάχιστων υποχρεωτικών απαιτήσεων για τη σύνταξη μελετών επισκευής/ενίσχυσης των Εργατικών πολυκατοικιών στην περιοχή «Ληξούρι Ι» στην Κεφαλονιά, με φέροντα οργανισμό από οπλισμένο σκυρόδεμα, οι οποίες έχουν υποστεί βλάβες από το σεισμό της 26ης Ιανουαρίου 2014- απόφαση 2624/Α321/5-7-2017 (Διαύγεια, ΑΔΑ 7ΑΨΡ465ΧΘΞ-ΞΙ8, 6/10/2017:https://diavgeia.gov.gr/doc/7%CE%91%CE%A8%CE%A1465%CE%A7%CE%98%CE%9E-%CE%9E%CE%998)
- Έγκριση ανάθεσης παροχής υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της ΔΑΕΦΚ στις διαδικασίες αποκατάστασης των Εργατικών Κατοικιών στο Ληξούρι – απόφαση ΔΑΕΦΚ-Κ.Ε./οικ 11074/Γ1.21/3-10-2018(Διαύγεια, ΑΔΑ ΩΣΛΜ465ΧΘΞ-ΤΛΔ, 3/10/2018:https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A9%CE%A3%CE%9B%CE%9C465%CE%A7%CE%98%CE%9E-%CE%A4%CE%9B%CE%94)
- Υπογραφή σύμβασης ανάθεσης μελέτης «Επισκευή των 16 επισκευάσιμων διώροφων Εργατικών Κατοικιών στη περιοχή Αμμούσα, στο Ληξούρι Δ. Κεφαλονιάς» και στις διαδικασίες διερεύνησης των προαπαιτούμενων ενεργειών για το σχεδιασμό του έργου «Κατασκευή κατοικιών για τη στέγαση ιδιοκτητών 38 Εργατικών Κατοικιών, για τις οποίες έχουν εκδοθεί πρωτόκολλα επικινδύνως ετοιμόρροπου κτιρίου ( Διαύγεια, ΑΔΑ 7ΤΒΑ465ΧΘΞ-ΚΤΠ, 21/11/2018: https://diavgeia.gov.gr/doc/7%CE%A4%CE%92%CE%91465%CE%A7%CE%98%CE%9E-%CE%9A%CE%A4%CE%A0 ) και η όποια μελέτη ολοκληρώθηκε και βεβαιώθηκε από την ΔΑΕΦΚ-Κ.Ε Βεβαίωση περαίωσης εργασιών της παραπάνω μελέτης -απόφαση ΔΑΕΦΚ-Κ.Ε./οικ. 6562/Α.37/28-8-2020 ( Διαύγεια, ΑΔΑ ΨΓΥΔ465ΧΘΞ-17Ψ, 28/08/2020:https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A8%CE%93%CE%A5%CE%94465%CE%A7%CE%98%CE%9E-17%CE%A8 )
Πάνω σε αυτές τις αποφάσεις βασίστηκε η τωρινή τροπολογία με το άρθρο 62, παρ.7. και η οποία περιλαμβάνει συμπληρωματικές πολεοδομικές ρυθμίσεις για την ανακατασκευή ή επισκευή των εργατικών κατοικιών Ληξουρίου. Eίναι ένα ακόμα θετικό βήμα για την επίλυση του πολύπλοκου προβλήματος ανακατασκευής ή επισκευής τους (τεχνικά και ιδιοκτησιακά ζητήματα), και για αυτό η Κοινοβουλευτική Ομάδα(Κ.Ο) του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ έπρεπε να υπερψηφίσει αυτή τη ρύθμιση και όφειλε να έρθει σε επαφή μαζί μας πριν την ψηφοφορία.
ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΕΡΨΗΦΙΣΤΗΚΕ, και για αυτό αισθανόμαστε την ανάγκη να ζητήσουμε ΣΥΓΝΩΜΗ από τους συμπολίτες μας και τις οικογένειες τους, κάτι που βεβαίως δεν είχε την ευαισθησία να πράξει η τοπική Ν.Δ ,όταν το 2016 καταψήφιζε την Τροπολογία Χ. Σπίρτζη του άρθρου 43 του ν. 4305/2014 παρόλο που σε σχετική ανακοίνωση μας εντοπίζαμε το ατόπημα, αλλά προτίμησε να κάνει τον «ψόφιο κοριό».
Το πρόβλημα όμως έχει και άλλες παραμέτρους με τεράστιες τις ευθύνες της Ν.Δ. Και αυτές ξεκινούν με την Κατάργηση του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας (Ο.Ε.Κ)(ΤΟ ΒΗΜΑ, 10/02/2012: https://www.tovima.gr/2012/02/10/society/katargisi-toy-organismoy-ergatikis-katoikias-apo-to-mini-mnimonio/ ), καθώς και άλλων Δομών Δημοσίου από την Κυβέρνηση ΣΑΜΑΡΑ-ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ και με Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης τον Κ.ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ και την Μεταφορά αρμοδιοτήτων και υπαλλήλων στον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού ( Ν. 4144/2013, Αρ. 35:https://www.e-nomothesia.gr/kat-ergasia-koinonike-asphalise/n-4144-2013.html )
Αυτό δημιούργησε ένα τεράστιο κενό στην διαχείριση των προβλημάτων των Εργατικών Κατοικιών όλης της Ελλάδας , μιας και οι υπάλληλοι του Ο.Ε.Κ (μηχανικοί, διοικητικοί κ.λ.π) ουσιαστικά χάθηκαν μέσα στην χοάνη των διαφόρων άλλων υπηρεσιών του Δημοσίου και έπαψαν να έχουν αρμοδιότητα επί θεμάτων Εργατικής Κατοικίας . Το μητρώο των Εργατικών Κατοικιών του συνόλου της επικρατείας (ιστορικό, μελέτες κ.λπ.) ουσιαστικά πακεταρίστηκαν και αποθηκεύθηκαν. Μια πληροφορία αναφέρει για αποθήκευση σε κτήρια του Δημοσίου στο ΡΟΥΦ, όπου εκεί έχουν καταλήξει και απλά φυλάσσονται χιλιάδες Αρχεία και φάκελοι Μελετών Έργων του Δημοσίου ή αρμοδιότητας του Δημοσίου από πολλές καταργηθείσες Δομές και από Τεχνικές Υπηρεσίες Υπουργείων, χωρίς αρχειοθέτηση, δηλαδή ατάκτως ερριμμένοι (και βγάλε άκρη τώρα). Αυτό δημιούργησε προφανώς, τεραστία προβλήματα και στην διαδικασία αποκατάστασης των Εργατικών Κατοικιών Ληξουρίου(και όχι μόνο ),μιας και έπρεπε όλα να ξεκινήσουν από το μηδέν και μάλιστα από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών, που μικρή σχέση και γνώση είχαν επί αυτού. Προκειμένου να μπει μια τάξη και να υπάρχει ένα πλαίσιο αντιμετώπισης αυτών των προβλημάτων ο τότε Υπουργός Χ. Σπίρτζης θεσμοθετεί τον Νέος κανονισμός των οικισμών του καταργηθέντος Ο.Ε.Κ. (ΦΕΚ Τεύχος Β’ 2643/28.07.2017:https://drive.google.com/file/d/0B7Jb_n_W6q6bWlVyM19YcVNiWXM/view ) καθώς και άλλες αποφάσεις στην ίδια κατεύθυνση.
Για όλα αυτά να υποθέσουμε ότι η τοπική Ν.Δ ΟΥΤΕ ΕΙΔΕ ,ΟΥΤΕ ΑΚΟΥΣΕ!!
Και για την ιστορία να αναφέρουμε ότι μάλλον κάπου εκεί χαμένο υπάρχει και το αρχείο του Ιστορικού και των Μελετών Επισκευών του παρελθόντος, του Μηχανουργείου όπως Βαλλιανείου Επαγγελματικής Σχολής(Β.Ε.Σ), που είχε στην κατοχή της η Τεχνική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και που αναζητούν οι μηχανικοί της ΚΤΥΠ Α.Ε. και βεβαία δεν βρίσκεται.
Επίσης οφείλουμε να παραθέσουμε και κάποιες ακόμα ρυθμίσεις που είχαν αποφασιστεί ή και ψηφιστεί από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για την αντιμετώπιση των θεμάτων διαχείρισης των προβλημάτων των σεισμού, όπως:
- Κάλυψη δαπανών μετακινήσεων των υπαλλήλων των ΤΑΣ
Διαύγεια, ΑΔΑ ΨΒ8Φ465ΧΘΞ-ΓΧ2, 16/03/2017:https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A8%CE%928%CE%A6465%CE%A7%CE%98%CE%9E-%CE%93%CE%A72
- Ακατάσχετο οικονομικών ενισχύσεων και βοηθημάτων (από σεισμούς, πυρκαγιές, πλημμύρες, κατολισθήσεις κλπ.) Ν. 4555/2018: https://www.e-nomothesia.gr/autodioikese-demoi/nomos-4555-2018-phek-133a-19-7-2018-1.html
- Απαλλαγή από υποχρέωση προσκόμισης φορολογικής ενημερότητας για τη χορήγηση στεγαστικής συνδρομής (Τροπολογία 12-7-2018, στον ν. 4315/2014, αρ. 38: https://www.taxheaven.gr/news/41390/apallagh-ypoxrewshs-forologikhs-kai-asfalistikhs-enhmerothtas-gia-kathgories-dikaioyxwn-oikonomikoy-bohohmatos-h-epidomatwn )
- Έγκριση δαπάνης 1.859.034,54 € για κατεδαφίσεις, καθαιρέσεις και υποστηλώσεις σεισμοπλήκτων κτιρίων (Διαύγεια, ΑΔΑ ΩΜΒ7465ΧΙ8-ΡΣΡ, 27/06/2016:https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A9%CE%9C%CE%927465%CE%A7%CE%998-%CE%A1%CE%A3%CE%A1 )
Εδώ πρέπει να αναφέρουμε ότι για τις κατεδαφίσεις αρχικά το 2014 η τότε Κυβέρνηση της Ν.Δ τροφοδότησε μόνο με 460.000 ευρώ με συνέπεια αυτές να μην μπορούν να εκτελεστούν. Το 2017 η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έστειλε όλο το πόσον, ήτοι 2.150.000 ευρώ από τα οποία η ΠΙΝ/ΑΝΑΣΑ, μέσω προγραμματικής έδωσε 1.859.034,54 στον τότε Δήμο Κεφαλονιάς. Το έργο δεν προχώρησε, με ευθύνη του Δήμου Κεφαλονιάς και τελικά όταν αναζητήθηκαν οι πιστώσεις από τον Δήμο Ληξουρίου πριν λίγους μήνες, αυτές είχαν αποσυρθεί από την Κυβέρνηση της Ν.Δ.
Ούτε για αυτό είδε ή άκουσε κάτι η τοπική Ν.Δ?
Προφανώς και δεν είμαστε ικανοποιημένοι από την πορεία αποκατάστασης των ζημιών των σεισμών του 2014 διαχρονικά και επ’ αυτού έχουμε ασκήσει αυστηρή κριτικήστις ευθύνες των Κυβερνώντων και των αρμόδιων Υπηρεσιών του Κεντρικού Κράτους αλλά και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Επίσης, να επισημάνουμε το παιγνίδι που παίζει η Ν.Δ στο Κοινοβούλιο με εμβόλιμες τροπολογίες σε διάφορα Νομοσχέδια για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων και ημετέρων, κάτι που κατ’ επανάληψη έχει καταγγείλει η Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ και που δημιουργεί κλίμα καχυποψίας και άρνησης.
Για το άρθρο 62, βεβαίως και ΔΕΝ υπάρχει δικαιολογια.Το ξανάλεμε ευθέως και ξεκάθαρα. ΗΤΑΝ ΛΑΘΟΣ Η ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ. Ως Ν.Ε ΣΥΡΙΖΑ Κεφαλονιάς-Ιθάκης δεσμευόμαστε ότι δεν θα επιτρέψουμε να επαναληφθεί κάτι αντίστοιχο και ότι θα πιέσουμε στο βαθμό που μπορούμε προκειμένου να επιταχυνθούν οι όποιες διαδικασίες για την οριστική λύση του προβλήματος που τόσα χρόνια ταλαιπωρεί τους συμπολίτες μας.
Αργοστόλι 16/3/2021
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ-ΙΘΑΚΗΣ
ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ