Του Παύλου Παπαδάτου
Ταξιδεύω συχνά από Αθήνα για Κεφαλονιά και πάντα πηγαίνω στην Κυλλήνη για να πάρω το FerryBoat.Αμέτρητα είναι τα εικονισματάκια στις άκρες του δρόμου Πάτρα-Κυλλήνη. Κάθε «εικονισματάκι» αντιπροσωπεύει και ένανή και περισσότερους θανάτους από αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Στον ίδιο δρόμο οι διαφόρων ειδών πινακίδες είναι ξεθωριασμένες ή κρυμμένες πίσω από θάμνους και δέντρα. Το ίδιο συμβαίνει και με τις πινακίδες της τροχαίας που είναι δυσδιάκριτες και καλά κρυμμένες ώστε να διευκολύνουν όχι φυσικά τους οδηγούς αλλά την τροχαία προκειμένου να στήνει τα εισπρακτικά της καραούλια. Γιατί τα λέω όλα αυτά; Γιατί πριν πέντε χρόνια ξεκίνησε ο διαγωνισμός του οδικού άξονα Πάτρας-Πύργου ώστε από καρμανιόλα να γίνει αυτοκινητόδρομος. Πρέπει να ομολογήσω ότι ένιωθα μεγάλη χαράόταν άκουγα υποσχέσεις και δηλώσεις των αρμοδίων ότι ο δρόμος θα είχε τελειώσει το αργότερο το 2018. Πέντε χρόνια όμως πέρασαν από τις υποσχέσεις και όχι μόνο ο δρόμος ‘καρμανιόλα’δεν έχει ξεκινήσει να γίνεται αυτοκινητόδρομος,αλλά χθες έγιναν και δεκτά τα ασφαλιστικά μέτρα της μίας εκ των υποψήφιων αναδόχων κατασκευαστριών εταιρίας ενάντια μίας άλλης αναδόχου. Είναι νοητό ότι ο κάθε νοήμων πολίτης βάζει την ανθρώπινη ζωή πάνω από τα πιθανά κέρδη του εργολάβου. Από την άλλη, ως αποδεικνύεται, οι εργολάβοι που διεκδικούν αυτό το έργο βάζουν τα κέρδη τους πάνω από την ανθρώπινη ζωή, αφού κάθε καθυστέρηση στη διάνοιξη του δρόμου, ισοδυναμεί και με ένα πιθανό θανατηφόρο δυστύχημα.
Έχουμε βέβαια και το ΣτΕ που αντί να αποφασίζει εντός ελαχίστων ημερών επί των ενστάσεων που σχετίζονται με έργα εθνικής σημασίας, από τα οποία εξαρτώνται όχι μόνο οι ανθρώπινες ζωές, αλλά και η ανάπτυξη μίας περιοχής όπως είναι ο δρόμος που οδηγεί στην Αρχαία Ολυμπία, ακολουθεί το πρωτόκολλο…
Ο δρόμος αυτός είναι ο ακριβής αντικατοπτρισμός της χώρας μας. Η Περιφέρεια και το Υπουργείο Υποδομών ποσώς ενδιαφέρονται για τη ζωή των πολιτών, οι εργολάβοι δεν έχουν ίχνος κοινωνικής συνείδησης και σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή, η κυβέρνηση ενδιαφέρεται πρωτίστως για την προώθηση των φίλα προσκείμενων εργολάβων, οι τοπικές κοινωνίες σιωπούν και έχουν συνηθίσει ή αδιαφορούν για το πρόβλημα, τα ΜΜΕ έχουν πάντα ως πρώτο θέμα κάποια πολιτική μπουρδολογία και αποδίδουν όλα τα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα στην ολισθηρότητα του δρόμου και ουδέποτε ασχολούνται με τα πραγματικά αίτια των δυστυχημάτων, που είναι η ίδια η κυβέρνηση και κάποιοι ασυνείδητοι«εργολάβοι» του θανάτου.
Σημείωση
Ίσως θα ήταν καλό ο κάθε εργολάβος που υποβάλλει ένσταση και ασφαλιστικά μέτρα με μοναδικό σκοπό την καθυστέρηση ενός τόσο σημαντικού έργου όχι μόνο να του απορρίπτεται η ένσταση αλλά να εξαναγκάζεται να πληρώνει συγχρόνως και ένα σημαντικό πρόστιμο.