Τα έργα του Κώστα Ευαγγελάτου που έχουν χαραχτεί στην άμμο αποτυπώνουν πορτραίτα φυσικών προσώπων, γυναικεία και αντρικά, φανταστικά και υπαρκτά.
Πρόσωπα σε μετωπική και πλάγια απόδοση, με ρεαλιστικά χαρακτηριστικά, πρόσωπα ενεστώτα, ανθρώπων της ζωής μας που χάθηκαν σε μια στιγμή, στο πέρασμα του χρόνου, όπως το κύμα θα τα σβήσει και θα τα συμπαρασύρει μαζί του στο βυθό της θάλασσας, αφημένα στη λήθη.
Πρόσωπα που έχουν χαραχθεί για να καλύπτουν ολόκληρη την επιφάνεια της παραλίας και αγκαλιάζονται στοργικά από το κάλλος του φυσικού τοπίου, της φιλόξενης Κεφαλονίτικης γης.
Συχνά διακοσμούνται από σύμβολα, σπείρες, ανθέμια, εμπνευσμένα αρχιτεκτονικά μοτίβα της τοπικής παραδοσιακής Επτανησιακής τεχνοτροπίας, αλλά και γεωμετρικές συνθέσεις μόνες ή σε αρμονία συμμετρική με τη σκιά του σώματος και σε συμβολική διάταξη μεταξύ τους.
Πρόκειται για δημιουργίες που αναφαίνονται και ζουν διαδραστικά και στιγμιαία μέχρι να τα σβήσει το κύμα. Τα σχέδια του καλλιτέχνη αναγνωρίσιμα από την έντονη σχεδιαστική τους δύναμη και την πυκνή γραφή, με σύμβολα ιδεογραφικά και στοιχεία που διαχρονικά χρησιμοποιεί και στη ζωγραφική του διατηρούν την ισορροπία, την ταυτότητα των πορτραίτων, τη λεπτότητα των γεωμετρικών γραμμών και το μέτρο της σύνθεσης στις φόρμες.Τα κρυφά μοτίβα που αναδεικνύονται μέσα από την παρατήρηση και την αναγωγή της φαντασίας σε πρόσωπα γνωστά και άλλοτε υπερρεαλιστικά, που κυριεύουν την ψυχή σου, διαθέτουν περιγραφικά στοιχεία αξιοθαύμαστης ακρίβειας.
Έντονη, σύνθετη γραφή και ταυτόχρονα λιτή και συνεπής, φίνα και επεξεργασμένη εμπλέκεται σε μινιμαλιστικές μορφές και φόρμες παραστατικές.
Το σχέδιο αποδίδεται με το φτερό γλάρου, χαράσσεται αρμονικά και ενιαία στην άμμο της παραλίας, που γίνεται ο καμβάς, η επιφάνεια εργασίας για τον καλλιτέχνη.
Το χάραγμα αφήνει ίχνη. Η άμμος ξεσηκώνεται δημιουργώντας ένα φυσικό πλαίσιο στην εγχάρακτη γραμμή.
Το παιχνίδισμα φωτός-σκιάς βρίσκεται σε μελετημένο αυτοσχεδιασμό και
αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον αφού διαφοροποιείται σε κάθε χρονική στιγμή.
Η ιδιοσυστασία του Κώστα Ευαγγελάτου συνθέτει ένα πλούσιο έργο που άλλοτε αλληγορικό και συμβολικό, εμπνευσμένο από την ανθρώπινη παρουσία και επικεντρωμένο στον ψυχισμό του, αναφέρεται με λυρική διάθεση στο συναισθηματικό του κόσμο.
Συνεχίζει τις διαδρομές στην αναζήτηση των ψυχικών οδών και στις διακλαδώσεις του νου. Με περιπετειώδες, ανήσυχο και ταυτόχρονα ευαίσθητο και παιχνιδιάρικο πνεύμα εκφράζει σθεναρά τις απόψεις του.
“Οι Σωματογραφίες μου”, είχε δηλώσει ο καλλιτέχνης, “είναι συνθέσεις με το γυμνό ανθρώπινο σώμα.. που εκφράζουν ποικίλες ψυχικές καταστάσεις. Τα σώματα είναι χαραγμένα με εννοιολογικές ενδείξεις και σύμβολα, που κατά την άποψή μου προσδίδουν αισθησιακή και εγκεφαλική διάσταση στη σωματική Μονάδα. Η ιδιότυπη γραφή ονομάτων και εννοιών συντείνει με την φόρμα στον τονισμό της άποψης ότι Σώμα=Σύμπαν.”
Εκείνος ακούραστος, πνευματικά ανήσυχος, σε διέγερση και όξυνση νου, προνοητικός, εκδηλώνει ένα ασίγαστο εσωτερικό κόσμο που ακόμα και σήμερα εμπνέεται και δημιουργεί ακατάπαυστα.
Διαθέτει ενδιαφέρουσα προσωπικότητα και δυναμική έκφραση όπου με εικαστική και ευρηματική προσέγγιση εκδηλώνει την υπαρξιακή ανησυχία του. Διακρίνεται για το χαρακτήρα των αναζητήσεών του και τις προσδοκίες από τη ζωή.
Το εικαστικό σύνολο προβληματίζει το θεατή όπου συνειρμικά αναγάγει και στην ποιητική πνοή των διατυπώσεων του δημιουργού.
Το προσωπικό ιδίωμα του Ευαγγελάτου βασίζεται στην ποιότητα του σχεδίου και στην εσωτερικότητα, με χαρακτηριστικές ζωγραφικές συνθέσεις, διεισδυτικές ματιές που καθορίζονται από την ένταση της σχεδιαστικής γραμμής και εννοιολογικά στοιχεία που πάντα διευρύνει με στυλιστικές τάσεις και θεματογραφικές περιοχές, συνεχίζοντας διαρκώς την προσωπική του έρευνα.
Εννοιολογικά σύμβολα και συνθέσεις, συχνά σουρεαλιστικής ματιάς και άποψης, ενσαρκώνουν τοπία μνήμης και οράματα που υπόσχονται την αποκάλυψη της ανθρώπινης ταυτότητας.
Συνδυάζοντας δημιουργικά το ψυχικό του σθένος, το στοχασμό και τη γοητεία, εκφράζει ποικίλες αισθήσεις και καταστάσεις που τονίζουν την σωματική και συναισθηματική διαφορετικότητα σε πρόσωπα ανδρών και γυναικών.
Ο Κώστας Ευαγγελάτος με τη σχεδιαστική του γραφή δίνει με την αναμενόμενη μεγαλοπρέπεια που αρμόζει αισθητικό χαιρετισμό σε όλους τους αποδέκτες της τέχνης του με την Ομηρική ευχή “καλόν αμητόν”/ καλή σοδειά”…!!
Αννίτα Πατσουράκη
Ιστορικός της Τέχνης