Όταν οι δημόσιοι λειτουργοί απαξιώνουν τους επιχειρηματίες προς όφελος του λαϊκού ερείσματος, τότε και αυτοί καταφεύγουν σε αποφάσεις που «πληγώνουν» τους πολίτες.
Μονά – ζυγά υπέρ των πολιτικών…
25/01/2012 | 11:19

artelarisΤου Άγγελου Αρτελάρη
(angelart8@gmail.com)

Η είδηση που αποκάλυψε πριν από λίγες ημέρες τούτη η ιστοσελίδα δημιούργησε αναστάτωση. Αναφερόμαστε στην περικοπή των δρομολογίων των πλοίων της γραμμής προς Κεφαλονιά και Ιθάκη. Οι ναυτιλιακές εταιρίες μείωσαν δραστικά τα δρομολόγια, γεγονός που επέφερε την αγανάκτηση, τόσο από τους μονίμους κατοίκους των δύο νησιών, όσο και των τακτικών. Το τι αναγράφηκε στην ιστοσελίδα δικτύωσης μετά το σχετικό ρεπορτάζ του «e-kefalonia.net» δεν περιγράφεται. Λαϊκή οργή…
Όλα όμως, στη ζωή δεν είναι «μαύρο και άσπρο». Δεν ευθύνεται πάντα ο ένας σε μια σχέση, σε μια συνεργασία. Τι θέλουμε να πούμε; Κακώς – κάκιστα οι εταιρίες μείωσαν τα δρομολόγια, αλλά γιατί το έπραξαν; Γιατί δύο ναυτιλιακές εταιρίες, οι οποίες κερδίζουν χρήματα από τις μεταφορές στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη και βεβαίως επιθυμούν την αγαστή σχέση με τους παράγοντες αυτών, αντιδρούν μ’ έναν τέτοιο τρόπο; Δυστυχώς, στην Ελλάδα, όπως θα γνωρίζετε πλέον άριστα, οι πολιτικοί είναι κατώτεροι των προσδοκιών μας. Και δεν διστάζουν προκειμένου να έχουν μαζί τους το λαϊκό έρεισμα να προβαίνουν σε ενέργειες οι οποίοι δεν συμφέρουν το γενικό καλό της κοινωνίας.
Ποιο είναι αλήθεια, το γενικό καλό των δύο νησιών; Να υπάρχουν συχνά – συχνότατα δρομολόγια πλοίων, ώστε ο κάθε πολίτης αυτής της χώρας να μπορεί να ταξιδέψει απρόσκοπτα προς κάθε κατεύθυνση. Για να συμβεί αυτό, εν τούτοις, πρέπει ο εφοπλιστής να έχει κέρδος, διότι ως γνωστό ζούμε σε μια καπιταλιστική κοινωνία. Κάποιο μερίδιο του κέρδους επανεπενδύεται σε θέματα που αφορούν τον εκσυγχρονισμό του στόλου και κάποιο άλλο για την προβολή (χορηγίες, δωρεάν εισιτήρια κτλ). Το υπόλοιπο κέρδος, βεβαίως, μοιράζεται στους μετόχους.
Τι θέλω να πω; Είναι άδικο να τα «ρίχνουμε» πάντα στο κεφάλαιο και να μην κοιτάμε κατάμουτρα την αλήθεια. Τον περασμένο Αύγουστο η εταιρία Στρίντζης πρότεινε στην περιφέρεια την αύξηση των δρομολογίων κατά ένα την ημέρα, καθώς και τη διανυκτέρευση του πλοίου στον Πισαετό αντί για το Βαθύ. Το περιφερειακό συμβούλιο διεξήχθη και το αίτημα απορρίφθηκε ασυζητητί. Για ποιο λόγο «ασυζητητί»; Διότι, όποιος στήριζε την πρόταση ήταν σαν να στήριζε το εφοπλιστικό λόμπι!!! Όπως συναινούσε ήταν σαν να λαμβάνει χρήματα «κάτω από το τραπέζι»!!! Σ’ αυτό το σημείο εξαθλίωσης έχουμε φθάσει… Όλοι προσπάθησαν να «βγάλουν έξω την ούρα τους» για να μην τους προσάψει κανείς ότι συνεργάζεται με το «κεφάλαιο». Ακόμα και ο αντι – περιφερειάρχης Σωτήρης Κουρής χαμήλωσε τους τόνους. Μόνο ο δήμαρχος Ιθάκης ανέφερε ότι θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τους δημότες με το ταχύπλοο και ως εκ τούτου, συναίνεσε με την πρόταση της εταιρίας.
Και τώρα έρχεται η σειρά των εφοπλιστών να περικόψουν τα δρομολόγια των πλοίων για καθαρά οικονομικούς λόγους και εν μέσω μιας πρωτοφανούς κρίσεως που ταλανίζει κυρίως τα τελευταία δύο χρόνια την Ελλάδα. Τι ποιο φυσιολογικό; Και τα νησιά του Αιγαίου Πελάγους υποφέρουν από την επιθυμία των εφοπλιστών να μειώσουν τα έξοδα.
Για όλα όμως, υπάρχουν λύσεις και θα έπρεπε όλοι αυτοί που αγαπούν το νησί, όλοι όσοι εκλέγονται να σκύψουν πάνω από το πρόβλημα. Μια παραχώρηση δεν σημαίνει αυτομάτως ότι έχουν μπει στο «πέι ρολ» κανενός. Πολλώ δε μάλλον, όταν με την παραχώρηση επιτυγχάνεις την απρόσκοπτη και ομαλή λειτουργία της επικοινωνίας.

ΥΓ. Δεν γίναμε μάντεις κακών με το να ρωτήσουμε τον πρόεδρο της Αδελφότητας κ. Σπαθή για ενδεχόμενη φραστική επίθεση εις βάρος των πολιτικών στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας. Ήταν μια άκρως φυσιολογική αντίδραση των παρευρισκόμενων, όπως και κάθε Έλληνα πολίτη για τα όσα έχουν γίνει τις τελευταίες δεκαετίες στη χώρα. Τώρα για το αν ευθύνεται ο Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου που είναι τα τελευταία δύο χρόνια υπουργός, ή ο Πέτρος Αλιβιζάτος που είναι τους τελευταίους δύο μήνες στο υπουργείο Τουρισμού ή ακόμα και ο Σπύρος Μοσχόπουλος που είναι την τελευταία διετία βουλευτής του νησιού μας είναι αλλού …παπά ευαγγέλιο.
ΥΓ. Εκπληκτικός ήταν ο Σαμικός Θόδωρος Φλωράτος στους «Φακέλους» του ΣΚΑΪ. Ως αξιωματούχος του Σώματος Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) μίλησε για το κύκλωμα στα κότερα και τη φοροδιαφυγή ύψους ενός δις ευρώ. Με τον κ. Φλωράτο θα ασχοληθούμε σύντομα… Nur die zahl der vielbeschäftigten eltern, die ihren kindern uni hh hausarbeit vorliest, steigt deshalb nicht