Η Μαρία Ξυτάκη βρίσκεται στον Όμιλο Επιχειρήσεων Σαρακάκη τα τελευταία δύο χρόνια έχοντας αναλάβει την Διεύθυνση της Εταιρικής Επικοινωνίας του Ομίλου συνολικά καθώς και των brands που αντιπροσωπεύει.
Διαθέτει μία 20ετή εμπειρία στο στρατηγικό marketing και την επικοινωνία ενώ έχει δραστηριοποιηθεί στους τομείς των καταναλωτικών προϊόντων, της μόδας, της τεχνολογίας και ενημέρωσης, της εστίασης και ψυχαγωγίας, της ενέργειας καθώς και των χρηματοοικονομικών και τραπεζικών υπηρεσιών.
Ασχολείται ενεργά με τον εθελοντισμό ενώ από το Μάρτιο 2012 έως και το Μάρτιο 2016 ήταν η εκλεγμένη Πρόεδρος του Ελληνικού Συλλόγου Αποφοίτων του London School of Economics.
Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου (MSc in New Media, Information and Society) από το London School of Economics and Political Science ενώ είναι και απόφοιτος του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος-Deree College με πτυχίο στην Ψυχολογία (BSc in Psychology) από όπου αποφοίτησε με διάκριση.Είναι αισιόδοξη εκ φύσεως και πιστεύει στη δύναμη του ανθρώπινου μυαλού.
*Το Motto της είναι «Underpromise and Overdeliver”.
Επαγγελματικά βρίσκεστε στον όμιλο Σαρακάκη, ως Corporate Communications Manager. Είναι πρόκληση για μια γυναίκα,να είναι στον χώρο του αυτοκινήτου και μάλιστα σε θέση ευθύνης;
Ανεξάρτητα από τον χώρο, το αντικείμενο ή τη θέση, για μένα ο στόχος, που την ίδια στιγμή αποτελεί και πρόκληση, είναι πάντα ένας: Να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό. Να τιμήσω τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζομαι και να υπηρετήσω τον κλάδο με συνέπεια. Να ξεπεράσω πάνω από όλα τις δικές μου προσδοκίες.
Σε έναν ανδροκρατούμενο, ως επί το πλείστον, τομέα έχετε έρθει ποτέ αντιμέτωπη με άσχημες συμπεριφορές προς το πρόσωπό σας;
Λυπάμαι πολύ, προβληματίζομαι έντονα και εξοργίζομαι με τα αδιανόητα περιστατικά άνισης αντιμετώπισης, ψυχολογικής βίας και εκφοβισμού ακόμα και σεξουαλικής παρενόχλησης που έχουν βιώσει και βιώνουν καθημερινά τόσες γυναίκες στον επαγγελματικό στίβο.
Εγώ έχω την τύχη να βρίσκομαι σε έναν οργανισμό που η επιχειρηματική ηθική βρίσκεται στην καρδιά της εταιρικής μας κουλτούρας, τα τελευταία 100 χρόνια που υφίσταται ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη. Είναι τόσο βαθιά ριζωμένες οι αρχές και οι αξίες του σεβασμού, της συνεργατικότητας και της συναδελφικότητας που ο οποιοσδήποτε ή η οποιαδήποτε παρέκκλινε από αυτήν τη γραμμή, δε θα μπορούσε να μακροημερεύσει κοντά μας.
Ποια προσόντα πρέπει να διαθέτει η γυναίκα επαγγελματίας για να ηγηθεί στο χώρο της;
Επιτρέψτε μου να πιστεύω ότι όσο αποδίδουμε στις γυναίκες επαγγελματίες ιδιαίτερα, ξεχωριστά και αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά, πότε με θετική και πότε με αρνητική χροιά, μην περιμένουμε να αντιμετωπιστούν ποτέ ως ισότιμες με τους άνδρες επαγγελματίες.
Θα ήθελα λοιπόν να επαναδιατυπώσω την ερώτησή σας στο «Ποια προσόντα πρέπει να διαθέτει ένας άνθρωπος στην επαγγελματική του ζωή για να ηγηθεί στο χώρο του;» Σε όλη μου την επαγγελματική πορεία μέχρι σήμερα πίστευα στις δυνάμεις μου και έμαθα να ακούω και να αφουγκράζομαι όλα τα ερεθίσματα θέτοντας παράλληλα τα όριά μου.Θεωρώ ότι σε όποιο επαγγελματικό χώρο και αν βρίσκεσαι, οφείλεις να σέβεσαι όλους τους συνεργάτες σου ανεξαιρέτως. Μόνο κερδισμένος έχεις να βγεις αν συμβουλεύεσαι τους παλαιότερους και δίνεις ευκαιρίες στους νεότερους.
Είμαι απόλυτα πεπεισμένη ότι η επιτυχία του καθενός από εμάς είναι άρρηκτα συνυφασμένη με το αν και πόσο ακούμε και συναισθανόμαστε πραγματικά τους γύρω μας.
Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο «χρυσός κανόνας» για την εταιρική εικόνα των επιχειρήσεων;
Οι επιχειρήσεις οφείλουν να διαχειρίζονται με απόλυτη διαφάνεια τους στόχους που θέτουν και τους στόχους που κατακτούν επικοινωνώντας τους με συνέπεια και ευθύνη προς όλα τα ενδιαφερόμενα κοινά τους.
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται έντονα η τάση, οι καταναλωτές όλων των προϊόντων και των υπηρεσιών σε παγκόσμιο επίπεδο να προτιμούν τα brands και τις εταιρείες που επιδεικνύουν την ανθρώπινη πλευρά τους. Οργανισμούς που νοιάζονται, που προσφέρουν,που βοηθούν. Εταιρείες και μάρκες που εντάσσουν στους επιχειρηματικούς στόχους και ενσωματώνουν στην εταιρική τους διακυβέρνηση την έννοια της κοινωνικής αποστολής.
Μία από τις αξίες που διέπουν τον Όμιλο Επιχειρήσεων Σαρακάκη είναι η δέσμευσή μας να είμαστε χρήσιμοι και ωφέλιμοι. Μέσα από τον τρόπο που δραστηριοποιούμαστε επιδιώκουμε να υπηρετούμε τον άνθρωπο και τις κοινότητες στις οποίες ζούμε.
Έχουμε υιοθετήσει πρακτικές προστασίας του περιβάλλοντος, βοηθάμε κοινωνικές ομάδες που βρίσκονται σε ανάγκη και μέσα από τα συστήματα διαχείρισης του Ανθρώπινου Δυναμικού,φροντίζουμε οι άνθρωποί μας να απολαμβάνουν όλοι ανεξαιρέτως τα ίδια προνόμια νιώθοντας παράλληλα ασφαλείς κοντά μας.
Μέσα από συγκεκριμένες δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας αλλά και από πρακτικές που υιοθετούμε στον τρόπο που λειτουργούμε ως οργανισμός, δίνουμε έμφαση σε αξίες όπως η διαφύλαξη της δημόσιας υγείας, του περιβάλλοντος και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.Την ίδια στιγμή υλοποιούμε προγράμματα κυκλικής οικονομίας και κοινωνικής αλληλεγγύης ενώ κάνουμε πράξη τις υπεύθυνες επενδύσεις.
Οι νέες παγκόσμιες προκλήσεις, της κλιματικής αλλαγής, των κοινωνικών προβλημάτων,των θεμάτων υγείας και ασφάλειας, επιβάλλουν οι επιχειρήσεις να λειτουργούν με έναν υπεύθυνο τρόπο στοχεύοντας όχι μόνο σε οικονομικές επιδόσεις και κερδοφορία αλλά και σε ενέργειες που θα βάζουν τον άνθρωπο και το περιβάλλον στο επίκεντρο σε ό,τι κάνουν.
Ποια είναι η δική σας σχέση με τα αυτοκίνητα;
Λατρεύω την οδήγηση. Μπορώ να οδηγώ ώρες ακούγοντας την αγαπημένη μου μουσική. Για μένα το κομμάτι διαισθητικών και προηγμένων λειτουργιών συνδεσιμότητας και Infotainment παίζει καθοριστικό ρόλο. Από την μία, όταν οδηγώ στην κίνηση της πόλης, το αυτοκίνητο μετατρέπεται σε γραφείο και έτσι χρειάζομαι πρόσβαση σε μία πληθώρα εφαρμογών.
Από την άλλη, ως λάτρης της καλής μουσικής, στις μακρινές διαδρομές, η απρόσκοπτη σύνδεση με τα Playlists και τις μουσικές εφαρμογές είναι αδιαπραγμάτευτη.Το αυτοκίνητο δεν αποτελεί για εμένα απλά ένα μεταφορικό μέσο. Είναι προέκταση του lifestyle μου συνολικά.
Ποια ενδιαφέροντα project ετοιμάζει ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη αυτή την περίοδο και ποιοι είναι οι στόχοι για το επόμενο διάστημα;
Ως Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη δίνουμε έμφαση στην απόκτηση ηλεκτροκίνητων μοντέλων μέσω ευέλικτων και προνομιακών προγραμμάτων χρονομίσθωσης και χρηματοδότησης. Παράλληλα, ενισχύουμε τα δημόσια σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα ξεκινώντας από το Δίκτυο Επίσημων Εμπόρων και Εξουσιοδοτημένων Επισκευαστών Honda ενώ εξετάζουμε συνεργασίες με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς ώστε να επεκταθεί η συγκεκριμένη υποδομή ηλεκτρικών φορτιστών Honda Power Charger και πέραν του δικτύου μας.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο φορτιστής Honda Power Charger μπορεί να υποστηρίξει κάθε ηλεκτρικό όχημα ανεξαρτήτου μάρκας που φορτίζει με σύνδεση τύπου 2 (Mennekes) και παρέχει φόρτιση μέχρι τα 22kW ανάλογα με τις προδιαγραφές του εκάστοτε αυτοκινήτου. Στόχος μας είναι τα σημεία που θα δημιουργηθούν να είναι πλήρως προσβάσιμα και ναμπορούν να χρησιμοποιηθούν από χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων, ανεξαρτήτως σε ποιο δίκτυο φόρτισης ανήκουν.