Στις 23\2\2021 στα πλαίσια της έκθεσης ”Delifair 2021” έγινε η παρουσίαση των γαστρονομικών κοινοτήτων.
Οι Γαστρονομικές Κοινότητες είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα και ταυτόχρονα ένα κίνημα και μια συλλογική δράση που εκφράζει την απόφαση των αρίστων και συνειδητοποιημένων του κλάδου της γαστρονομίας (αγροτικός τομέας-μεταποίηση-γαστρονομία-εστίαση-φιλοξενία) να συνεργαστούν, υιοθετώντας τις αξίες της ποιότητας και της εντοπιότητας και μέσα από την πολυφωνία και τον σεβασμό της διαφορετικότητας να αναδείξουν τον γαστρονομικό πλούτο του τόπου τους και να δημιουργήσουν τον μύθο της περιοχής τους. Oι αξίες αυτές αναφέρονται στο σχετικό Μανιφέστο των Γαστρονομικών Κοινοτήτων που είναι και το πιστοποιητικό αυτοδέσμευσης των μελών τους.
Η γαστρονομία κάθε τόπου εμφανίζεται με την μορφή ενός ψηφιδωτού που περιλαμβάνει 12 ψηφίδες γαστρονομικού ενδιαφέροντος (Τόπος – Παραδοσιακή κουζίνα – Διαμονή με άρωμα γεύσεων – Προϊόντα – Παραγωγοί – Εδέσματα – Λαϊκές ταβέρνες – Εστιατόρια – Καφενεία – Αγορές – Πανηγύρια – Γαστρονομικά αξιοθέατα).
Από το 2019, μέχρι σήμερα, ο σπόρος των Γαστρονομικών Κοινοτήτων έπεσε σε 14 περιοχές. Εκεί ανάλογα με το έδαφος, το κλίμα και τις συνθήκες φύτρωσαν, αναπτύχθηκαν και εξελίχθηκαν οι πρώτες κοινότητες με διαφορετικούς ρυθμούς η καθεμία τους.
Από τον Ιούλιο του 2020 οι Γαστρονομικές Κοινότητες τίθενται υπό την αιγίδα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού ο οποίος αξιολόγησε την σημασία του προγράμματος, με προοπτικές περαιτέρω συνεργασίας.
Οι Γαστρονομικές Κοινότητες ως δράση βραβεύτηκαν στα ΤOURISM AWARDS 2020 στην κατηγορία Γαστρονομικός Τουρισμός.
Την Κεφαλονιά εκπροσώπησαν η Κωνσταντίνα Χαρίτου η Μαρίνα Βεργωτή και ο Ανδρέας Παντελιός. Από τους ομιλητές αναδείχθηκε ο ρόλος της τοπικής γαστρονομίας συνδυασμένης με μεράκι και τοπικά προϊόντα.
Την σημασία της γαστρονομίας για τους επισκέπτες του νησιού μας ανέδειξε επίσης η έρευνα του Ιονίου Πανεπιστημίου που έγινε πρόσφατα από τον καθηγητή κ. Αγησίλαο Κονιδάρη και τους συνεργάτες του.
Προχωράμε λοιπόν με στόχο τον εμπλουτισμό της ταυτότητας του νησιού μας με ποιοτικά στοιχεία που θα ενδυναμώσουν τη θέση μας στην τουριστική αγορά.