Με τη βεβαιότητα ότι ο μεγαλύτερος Τίτλος στη ζωή ενός Ανθρώπου είναι να είναι ένας χρήσιμος στην κοινωνία Πολίτης, επιθυμώ να εκφράσω τις πιο εγκάρδιες ευχαριστίες μου σε όλους όσους με τον έναν ή τον άλλον τρόπο συνεργάστηκα μαζί τους, όσο είχα την τιμή να υπηρετώ το αξίωμα του Α/Δημάρχου στο Νησί μας.
Είναι επίσης βέβαιο ότι στην εννιάχρονη πορεία της διπλής θητείας στον ενιαίο Δήμο Κεφαλονιάς υπήρξαν χαρές, στενοχώριες, ενθουσιασμοί και απογοητεύσεις ,αλλά τίποτε δεν μπόρεσε να σκιάσει τη βαθιά τιμή να υπηρετώ το πανέμορφο Νησί της καταγωγής μου.
Αν και αναμφιβόλως τα κοινωνικά χαρτοφυλάκια της Υγείας – Πρόνοιας & της Παιδείας είναι τα πλέον σημαντικά και οφείλουν να είναι αποτελεσματικά και αθόρυβα, τα απτά και κυρίως μετρήσιμα αποτελέσματα στον τομέα της Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής της Κεφαλονιάς, με έμφαση την παρουσία σε «νέες Αγορές», την καθιέρωση των Low Cost Flights και την επιτυχή ένταξη του Νησιού στους σταθερά ανερχόμενους προορισμούς Κρουαζιέρας, «κληρονομούν» στους τρείς νεοσύστατους Δήμους δράσεις που απαιτούν «τη συνέχεια» για να καρποφορούν διαρκώς προς όφελος των κατοίκων και επισκεπτών.
Επιπλέον η οργάνωση των «Εβδομάδων των Αποδήμων», οι δράσεις «Πολιτισμού του Τουρισμού», οι συνεργασίες με διεθνείς Προσωπικότητες των Γραμμάτων & των Τεχνών και η οργάνωση και συμμετοχή σε επιλεγμένες Συνεδριακές Εκδηλώσεις είναι μερικές μόνο δραστηριότητες, που σκιαγραφούν όμως ποικιλόχρωμα τον τρόπο σκέψης και δράσης μέσω της Τουριστικής Επιτροπής που πλαισίωναν Στελέχη και Παράγοντες της Τουριστικής Βιομηχανίας του Νησιού μας.
Από καρδιάς και οι ευχές μου για Υγεία, Δημιουργία & Επιτυχία στους νέους Δημάρχους : κ.Μιχαλάτο, κ.Κατσιβέλη & κ.Μονιά και στα αντίστοιχα Μέλη των νεοσύστατων Δημοτικών Συμβουλίων.
Τελειώνοντας επισυνάπτω την πρόταση που παρέδωσα στον κ. Δήμαρχο Αργοστολίου , ως Μητροπολιτικού Δημάρχου, περί συστάσεως «Διαδημοτικού Γραφείου Συντονισμού Επικοινωνίας» , για να εξασφαλιστεί επιτυχώς η συνέχεια της προβολής του Νησιού ως ενιαίου χώρου.
Διαδημοτικό Γραφείο Συντονισμού Επικοινωνίας:
1. Τουριστικής Προβολής,
2. Διαχείρισης Τουρισμού Κρουαζιέρας
3. Δημοσίων & Διεθνών Σχέσεων
4. Απόδημων Κεφαλλήνων
5. Πολιτιστικής Ταυτότητας
6. Οργάνωση Συνεδρίων
7. Εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων
8. Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού
9. Προβολής Τοπικών Προϊόντων
10. Διαχείριση Κρίσεων
Διαδημοτικό, γιατί ο Δήμος Αργοστολίου, ως Πρωτεύουσα του Νησιού, λογικό είναι να συνδράμει και τις άλλες δύο Δημοτικές ενότητες, πάντα φυσικά σε συνεργασία με το άτομο που θα έχει ορίσει ως Υπεύθυνο Επικοινωνίας για κάθε Δήμο ξεχωριστά.
Συντονισμού, γιατί το φαινόμενο να «προβάλλεται» Τουριστικά, κάθε διαφορετικός Δήμος , όπως γινόταν στο βαθύ παρελθόν αποτελεί λάθος, κοστοβόρα και άνευ ουσιαστικού κέρδους τακτική. Ένας από τους λόγους που αναπτύχθηκε ο Τουρισμός την τελευταία δεκαετία ήταν γιατί η προβολή του γινόταν ως ένα και ενιαίο Νησί.
Επικοινωνίας, γιατί κάτω από αυτόν τον όρο , εντάσσονται όλες οι επιμέρους δραστηριότητες, που κατηγοριοποιούνται και αναπτύσσονται σε κεντρικές ενότητες.
1.Τουριστική Προβολή, θεωρείται η απαραίτητη δραστηριότητα που αναπτύσσεται στοχευμένη και πάντα σε συνεργασία με την Περιφέρεια και με τους ανάλογους θεσμικούς Φορείς του Τουρισμού (Ένωση Ξενοδόχων, Ομοσπονδία Ενοικιαζόμενων, Τοπικός ΕΟΤ, Ένωση Εστίασης, κλπ ).
Η προβολή κινείται σε τρεις κατευθύνσεις :
Α. Ενίσχυση της παρουσίας του Νησιού σε παραδοσιακές αγορές (Αγγλία, Ιταλία)
Β. Δυναμική παρουσία σε αγορές που αναπτύσσουν σύνδεση με το Νησί (Χώρες κεντρικής και Βορείου Ευρώπης)
Γ. Παρουσία σε αγορές που θα μπορούσαν να εντάξουν και το Νησί στο Ταξιδιωτικό τους πρόγραμμα ( Χώρες των Βαλκανίων και Ανατολικής Ευρώπης).
Μέσα και τρόποι προβολής :
Α. Συμμετοχή σε επιλεγμένες Εκθέσεις (με ή χωρίς Εκθεσιακό Περίπτερο)
Β. Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε επιλεγμένα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ
Γ. Οργάνωση «Ειδικών Εκδηλώσεων» προβολής Εκθεσιακών, Πολιτιστικών, ιστορικών, τοπικών προϊόντων, Προσωπικοτήτων κλπ
2. Διαχείριση Τουρισμού Κρουαζιέρας :
Ξεχωριστής σημασίας το Χαρτοφυλάκιο της λειτουργικής διαχείρισης του Τουρισμού Κρουαζιέρας διότι το Νησί μας πλέον μετά από πολυετείς ενέργειες και δράσεις σε ΗΠΑ (Seatrade Miami) και Ευρώπη (Seatrade Europe) σταθεροποιείται ως προοδευτικά ανερχόμενος διεθνής προορισμός Κρουαζιέρας.
Τα προβλήματα είναι υπαρκτά (κυκλοφοριακό, επισκεψιμότητα αξιοθεάτων, χώροι στάθμευσης, ΤΑΧΙ, ΑμεΑ κλπ) και πρέπει έγκαιρα να επιλυθούν σε συνεργασία με τις Λιμενικές και Αστυνομικές Αρχές, τους Ταξιδιωτικούς Πράκτορες τους Εκπροσώπους Λεωφορείων , ΤΑΧΙ και ξεναγών.
3. Δημοσίων & Διεθνών Σχέσεων :
Μία σειρά από δράσεις όπως : Υποδοχή Προσωπικοτήτων, Συλλόγων, Ενώσεων , Φορέων, όπου απαιτείται ειδική προετοιμασία και προεργασία πριν συναντήσουν τον κ.Δήμαρχο, είναι απαραίτητες τόσο στο πρώτο στάδιο που αφορά στην πρώτη επαφή όσο και στο follow up της κάθε ξεχωριστής συνάντησης προς όφελος φυσικά της Δημοτικής Αρχής.
Αδελφοποιήσεις : Ενεργοποίηση δράσεων σύσφιξης σχέσεων των παλαιών Αδελφοποιήσεων αλλά και δημιουργία νέων συνεργασιών, με στοχευμένες περιοχές και Χώρες που θα ενισχύσουν το επικοινωνιακό profile του Νησιού.
Σύμφωνα Φιλίας : Νέοι τρόποι συνεργασίας ανά τομείς (Εκπαίδευση, Πολιτισμός, Επιχειρηματικότητα, Τουρισμός κλπ) με Ευρωπαϊκές Χώρες.
4. Απόδημων Κεφαλλήνων:
Ιδιαίτερης ιστορικής σημασίας η ανάδειξη δράσεων τόσο με την Παγκόσμια Ομοσπονδία Κεφαλλήνων «Οδυσσεύς» όσο και με κάθε ξεχωριστό Σύλλογο Αποδήμων που επιθυμεί συνεργασία με το Νησί.
Η καθιέρωση της «Εβδομάδας των Αποδήμων» την πρώτη εβδομάδα κάθε Αυγούστου συμπεριλαμβάνει μία σειρά από δράσεις σύσφιξης των σχέσεων των Αποδήμων δεύτερης και τρίτης γενιάς με το Νησί καταγωγής.
Προετοιμασία των ταξιδιών του κ.Δημάρχου, έτσι ώστε κάθε επαφή να αξιοποιείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και προς τις δύο πλευρές.
Υποστήριξη δράσεων επενδυτικού χαρακτήρα και διευκόλυνση στο μέτρο του δυνατού των διαφόρων αιτουμένων συνεργασιών.
Η δημιουργία «Μουσείου Αποδήμων» αποτελεί κορυφαίο αίτημα και θα πρέπει να ενταχθεί στις δημιουργικές προτεραιότητες της νέας Δημοτικής Αρχής.
5. Πολιτιστικής Ταυτότητας :
Μεγάλης πολιτιστικής σημασίας είναι η ανάδειξη ιστορικών γεγονότων που ενισχύουν ποιοτικά την πολιτιστική ταυτότητα του Νησιού (ή της περιοχής).
Οι διεθνείς δράσεις που έχουν προηγηθεί στο θέμα αυτό έχουν συμβάλλει στην παρουσίαση διεθνώς του Νησιού μας ως Νησί της Ειρήνης , Αλληλεγγύης & Διαλόγου, μέσω των Συνεδριακών και Εικαστικών Εκδηλώσεων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπο την Τιμητική Αιγίδα του Προέδρου του.
Ανάλογες δράσεις οφείλουν να αναπτυχθούν και ενισχυθούν.
6. Οργάνωση Συνεδρίων :
Η πλούσια Συνεδριακή παρακαταθήκη στο Νησί οφείλει να επαναδραστηριοποιηθεί σε διάφορους Επιστημονικούς και Εικαστικούς κλάδους, επαναφέροντας την αίγλη και το κύρος της Οργάνωσης Συνεδρίων κυρίως την άνοιξη και το Φθινόπωρο.
Το Δημοτικό Θέατρο «Κέφαλος» αποτελεί ιδανικό Συνεδριακό χώρο.
7. Εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων :
Μία σειρά από δράσεις συνεργασίας με Εκπαιδευτικά Ιδρύματα του εξωτερικού, προγράμματα Erasmus, Προσκοπισμός, Αθλητικές δραστηριότητες και αγώνες θεωρούνται απαραίτητες για την ανάδειξη του πνεύματος φιλοξενίας και συνεργασίας.
8. Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού :
Μία σειρά από ειδικές μορφές Τουρισμού χρειάζεται να υποστηριχθούν διαχρονικά τονώνοντας με αυτό τον τρόπο τα ποιοτικά στοιχεία που αναβαθμίζουν στο σύνολό τους το προσφερόμενο Τουριστικό Προϊόν.
Ακολουθεί αναφορά επιλεγμένων μορφών που κατά το παρελθόν έχουν υπάρξει δραστηριότητες προβολής.
* – Γαμήλιος
* – Θαλάσσιος
* – Περιπατητικός
* – Αρχαιολογικός
* – Θρησκευτικής Περιήγησης
* – Καταδυτικός
* – Γαστρονομικός
* – Οινολογικός
* – Ποδηλατικός
9. Προβολή Τοπικών Προϊόντων : μία σειρά από ειδικές δράσεις συνεργασίας με το Επιμελητήριο και τους τοπικούς Συνεταιρισμούς με σκοπό την προβολή των εκλεκτών τοπικών προϊόντων, είναι απαραίτητες.
10. Διαχείριση Κρίσεων : Ειδικές δράσεις ενίσχυσης της Τουριστικής προβολής σχεδιάζονται και ενεργοποιούνται σε περίπτωση Φυσικών Καταστροφών (Σεισμοί, Πλημμύρες, κλπ), είτε σε ειδικές περιπτώσεις διαχείρισης ειδικών θεμάτων πχ BREXIT, Γαλάζιες Σημαίες, κλπ.
Ειδική Σημείωση : Δεν θα πρέπει να συγχέονται οι δράσεις προβολής της Περιφέρειας με το Δήμο, γιατί η Περιφέρεια προβάλλει σε σύνολο τα Νησιά, ενώ υπάρχει ευγενής εσωτερικός ανταγωνισμός μεταξύ των Νησιών.
Συνεπώς όπου συμμετέχει η Περιφέρεια θεωρείται αυτονόητη η συμμετοχή του Νησιού. Όπου όμως ΔΕΝ συμμετέχει, το κάθε Νησί επιλέγει τον τρόπο και τα μέσα προβολής του.