Εδώ και πέντε μήνες δεν δικαιολογούνται αποζημιώσεις για τις εκτός έδρας μετακινήσεις των μηχανικών
Αλαλούμ με το ΤΑΣ -Στις «καλένδες» η επισκευή των σχολείων της Κεφαλονιάς [έγγραφα]
Κοινωνία
12/05/2017 | 12:09

Ρεπορτάζ // Γιάννα Κουλουμπή

Με αφορμή ερώτηση που κατέθεσε πριν από λίγες ημέρες ο Βουλευτής Ηλείας της ΝΔ, κ. Κώστας Τζαβάρας, για την αντιμετώπιση των ζητημάτων σχετικά με τις υπηρεσιακές μετακινήσεις του προσωπικού του Τομέα Αποκατάστασης Πυροπλήκτων (Τ.Α.Π.), ήρθε ξανά στην επιφάνεια και το θέμα του ΤΑΣ, που απασχολεί έντονα την Κεφαλονιά και άλλες σεισμόπληκτες περιοχές.

Εδώ και πέντε μήνες περίπου (από την αρχή του χρόνου δηλαδή) δεν δικαιολογούνται αποζημιώσεις για τις εκτός έδρας μετακινήσεις των μηχανικών των Τ.Α.Σ. και Τ.Α.Π.. Μέχρι στις 31/12/2016 οι αποζημιώσεις για τις εκτός έδρας μετακινήσεις των μηχανικών των Τ.Α.Σ. και Τ.Α.Π. καταβάλλονταν κανονικά και εκκαθαρίζονταν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών. Μετά την 1/1/2017 η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών δήλωσε αναρμοδιότητα ως προς την εκκαθάριση των συγκεκριμένων δαπανών και μάλιστα γνωστοποιήθηκε στο Τ.Α.Σ. ότι τα εκτός έδρας των υπαλλήλων της υπηρεσίας για την αποκατάσταση των πληγέντων κτιρίων από σεισμούς, θα καταβάλλονται εφεξής από τον Τακτικό Προϋπολογισμό της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, σύμφωνα με συγκεκριμένη Κ.Υ.Α. με την οποία θα καθορίζεται το ανώτερο όριο επιτρεπόμενων κατ’ έτος ημερών μετακίνησης εκτός έδρας υπαλλήλων της.

Αποκαλυπτική για τα παραπάνω είναι η επιστολή διαμαρτυρίας με ημερομηνία 3/5/2017 του συλλόγου υπαλλήλων ΥΠΕΧΩΔΕ και πρώην υπηρεσιών ΥΠΕΧΩΔΕ δυτικής Ελλάδας (σχετική φωτό), στην οποία παρουσιάζεται το πρόβλημα, τονίζεται ότι έχει δημιουργηθεί σύγχυση με την αρμοδιότητα εκκαθάρισης των συγκεκριμένων δαπανών, ενώ το πρόγραμμα αποκατάστασης έχει σταματήσει, οι πολίτες υφίστανται ταλαιπωρία και βέβαια αυτοψίες δεν πραγματοποιούνται, αφού οι μετακινήσεις δεν υπογράφονται.

Αναφορά γίνεται και στα προγράμματα των Σεισμόπληκτων  της Κεφαλλονιάς, τα οποία λήγουν στις 31 Δεκεμβρίου, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν αν χάσουν την επιδότηση της δωρεάν κρατικής αρωγής οι δικαιούχοι. Στο τέλος καλούνται οι αρμόδιοι υπουργοί να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την επίλυση του προβλήματος και την εύρυθμη λειτουργία της δημόσια διοίκησης.

Σημαντικό είναι ακόμη να δει κανείς και την απάντηση που δίνει με έγγραφό του το Υπουργείο Υποδομών προς την Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου στις 20/03/2017 με θέμα την κάλυψη εξόδων μετακινήσεων προσωπικού, η οποία ουσιαστικά επιβεβαιώνει τα παραπάνω.

Εμείς παραθέτουμε και την ερώτηση του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της Ν.Δ. και βουλευτή Ηλείας, κ. Κώστα Τζαβάρα για υπάρχει ακόμη πιο ξεκάθαρη εικόνα, αφού ό, τι ισχύει για την Ηλεία ισχύει και για την Κεφαλλονιά.

«Ερώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου προς τους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Εσωτερικών κατέθεσε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Ν.Δ. και βουλευτής Ηλείας Κώστας Τζαβάρας, ζητώντας την άμεση αντιμετώπιση των ζητημάτων σχετικά με τις υπηρεσιακές μετακινήσεις του προσωπικού του Τομέα Αποκατάστασης Πυρόπληκτων Ηλείας.  

Με το άρθρο 129 του Ν. 4199/2013 οι Τομείς Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (Τ.Α.Σ.) και οι Τομείς Αποκατάστασης Πυρόπληκτων (Τ.Α.Π.) υπήχθησαν διοικητικά από την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων του πρώην Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της χώρας. Βασικό στοιχείο της εργασίας του προσωπικού των Τ.Α.Π. και Τ.Α.Σ. αποτελεί η μετακίνηση εκτός έδρας, προκειμένου να διεκπεραιώσουν υποθέσεις εγκρίσεων αδειών επισκευής, βεβαιώσεων ή εξαλείψεις υποθηκών σε οικισμούς που απέχουν από την υπηρεσία περισσότερο από 50 χιλιόμετρα. Για την μετακίνηση αυτή είναι απαραίτητη η έκδοση εντολής μετακίνησης από τον προϊστάμενο, προκειμένου οι υπάλληλοι να διαθέτουν την απαιτούμενη νομική και υπηρεσιακή κάλυψη. Με την διαδικασία αυτή της μετακίνησης ο Τ.Α.Π. Ν. Ηλείας ενισχύεται από μηχανικούς του Τ.Α.Σ. Αχαΐας στο έργο της έκδοσης Αδειών Επισκευής, καθώς διαθέτει μόνο δύο μηχανικούς που εκδίδουν άδειες επισκευών.

Έως και τον Δεκέμβριο του 2016, οι αποζημιώσεις για τις εκτός έδρας μετακινήσεις του προσωπικού των Τ.Α.Σ. και Τ.Α.Π. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου βάρυναν το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και τη Σ.Α.Ε. 069, καταβάλλονταν κανονικά στο προσωπικό και εκκαθαρίζονταν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Εντούτοις, μετά την 1/1/2017 οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου, δήλωσαν αναρμοδιότητα ως προς την εκκαθάριση των συγκεκριμένων δαπανών εκτός έδρας, σημειώνοντας ότι αυτές θα καταβάλλονται εφεξής από τον Τακτικό Προϋπολογισμό της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Η Αποκεντρωμένη με την σειρά της απάντησε ότι η ίδια διαθέτει πιστώσεις μόνο για τη μισθοδοσία και τις λειτουργικές δαπάνες των Τ.Α.Π. και Τ.Α.Σ., παραπέμποντας εκ νέου στο Υπουργείο Υποδομών.

Η ασυνεννοησία των κρατικών υπηρεσιών πλήττει δραματικά την λειτουργία του Τ.Α.Π. Ηλείας, με αποτέλεσμα η Υπηρεσία να αδυνατεί να εξυπηρετήσει ιδιοκτήτες οικιών, που αν και έχουν καταθέσει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, βρίσκονται σε πολύχρονη αναμονή για την έκδοση άδειας επισκευής ή την εξάλειψη υποθήκης. Επιπλέον, το έργο της αποκατάστασης και των επισκευών των κτηρίων του σεισμού του 2008 καθυστερεί εκ νέου, ενώ οι επισκευές από τον σεισμό των Κρεστένων έναν χρόνο μετά δεν έχουν ακόμα εξεταστεί.

Ο Κώστας Τζαβάρας ζητά από τους αρμόδιους υπουργούς να διευκρινίσουν άμεσα ποιος φορέας εκ των δύο είναι αρμόδιος και με ποιο τρόπο θα γίνεται η κάλυψη δαπανών των εκτός έδρας μετακινήσεων του προσωπικού των Τ.Α.Σ. και του Τ.Α.Π. Ηλείας, ώστε να καταστεί εύρυθμη η λειτουργία τους και να εξυπηρετηθούν άμεσα οι πολίτες της Ηλείας, οι περιουσίες των οποίων έχουν πληγεί από τις φυσικές καταστροφές.»

 

Το ερώτημα που προκύπτει βέβαια από όλα τα παραπάνω είναι τι θα γίνει με τα σχολικά συγκροτήματα στην Κεφαλλονιά και συγκεκριμένα με τις μελέτες τους. Ποιος θα είναι εκείνος ο μηχανικός που θα χρεωθεί από την υπηρεσία του τους φακέλους των σχολικών συγκροτημάτων και από ποιον ή ποιους θα γίνουν οι αυτοψίες, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία; Γιατί σίγουρα μόνα τους αυτά δεν θα γίνουν και η πρωτοκόλληση του φακέλου στην Υπηρεσία προφανώς δεν σημαίνει και τη λύση του προβλήματος. Το Υπουργείο Υποδομών σκοπεύει άραγε να συνεχίζει να πετάει το μπαλάκι και για αυτό το θέμα αλλού ή επιτέλους θα αποφασίσει να ενσκήψει στο πρόβλημα;

 

eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ