Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ με αφορμή την κυβερνητική κατεύθυνση για απαξίωση των σχολικών εργαστηρίων και των υπευθύνων τους επικαιροποιεί τη θέση για την ανάγκη να στηριχθούν οι συνάδελφοι και επισημάνει το αίτημα για σύγχρονο εξοπλισμό. Η απαξίωση των εργαστηρίων σχετίζεται με τις λεγόμενες «βέλτιστες πρακτικές» ΕΕ και ΟΟΣΑ για μεγαλύτερο διαχωρισμό των δεξιοτήτων από τη γενική μόρφωση και παροχή τους μέσα από δομές κατάρτισης ή κατευθείαν σε χώρους εργασίας (μαθητεία). Επιπλέον, ο στραγγαλισμός της κρατικής χρηματοδότησης και ο πεπαλαιωμένος εξοπλισμός διαμορφώνουν πεδία δράσης για σπόνσορες και χορηγούς. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον κάθε παρέμβαση της διοίκησης για υπονόμευση της χρέωσης των εργαστηρίων σε υπευθύνους ανά σχολείο υπονομεύει την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Το ίδιο ισχύει και για κινήσεις που επιδιώκουν να μη δοθεί η ευθύνη των εργαστηρίων στους συναδέλφους που διδάσκουν τα σχετικά μαθήματα στη σχολική μονάδα.
Πέρσι είχαμε καταγγέλλει ότι σε πολλά σχολεία άλλων ΔΔΕ είχε παρατηρηθεί το φαινόμενο διευθυντές εκπαίδευσης να μην εγκρίνουν τους υπευθύνους εργαστηρίων φυσικής και πληροφορικής. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην αναγνωρίζονται ο χρόνος εργασίας στο εργαστήριο των συναδέλφων που είχαν εκλεγεί από τους συλλόγους τους ως υπεύθυνοι (3 ώρες). Έτσι οι συνάδελφοι κάλυπταν όλες τις ώρες του υποχρεωτικού τους ωραρίου και ταυτόχρονα υποχρεώνονταν να εργάζονται άμισθα και κατά παράβαση του ωραρίου τους για τη στήριξη των εργαστηρίων. Είναι φανερό ότι η κατάσταση αυτή, που είχε επιπτώσεις και στην ομαλή λειτουργία και στήριξη των εργαστηρίων, γίνεται προσπάθεια να επαναληφθεί και φέτος με διάφορα προσχήματα και να γενικευθεί. Επισημαίνουμε, επίσης, ότι τα μεγάλα προβλήματα που παραμένουν στον εργαστηριακό εξοπλισμό που είναι παρωχημένος δεν βοηθάνε τους μαθητές στις εργασίες που έχουν να διεκπεραιώσουν. Επίσης, ζητάμε αντιμετώπιση των προβλημάτων στο ΕΚΦΕ και μόνιμη στήριξή του με το απαραίτητο προσωπικό.
Αργοστόλι 08/10/2015
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ