Πωλείται σε περισσότερα από εκατό καταστήματα της Νέας Υόρκης
Ομογενείς παράγουν στραγγιστό γιαούρτι «Νουνός»
 Ομογένεια
12/06/2015 | 17:40

Επιμέλεια: Μαρία Χριστοφοράτος

Προ εννέα μηνών ο Στέλιος Ιωάννου και ο Γιάννης Μπελέσης παρήγαγαν το αυθεντικό στραγγιστό γιαούρτι «Νουνός» και ξεκίνησαν τη διάθεσή του στην αγορά του Λονγκ Αϊλαντ και του Μανχάταν. Αρχικά σε είκοσι περίπου σούπερ μάρκετ και σήμερα το γιαούρτι «Νουνός» πωλείται σε περισσότερα από εκατό καταστήματα της Νέας Υόρκης.

Το γιαούρτι «Νουνός» παράγεται γνήσιο, καθώς επίσης και με γεύσεις βανίλιας, φράουλας, σύκου, ροδάκινου και μπλε μούρων, αλλά διαφέρει από όλα τα άλλα ελληνικά γιαούρτια που κυκλοφορούν στην αγορά, τόσο ως προς τον τρόπο παραγωγής του, όσο και ως προς τη συσκευασία. Παράγεται στο εργοστάσιο που οι δύο νέοι ομογενείς δημιούργησαν στο Ουέστ Μπάμπιλον του Λονγκ Αϊλαντ, το οποίο είναι υπερσύγχρονο και παρέχει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες και στους εργαζομένους να φτιάχνουν το γιαούρτι με το ίδιο μεράκι που οι γονείς τους, Γιώργος και Ελένη Μπελέση και Ανδρέας και Παναγιώτα Ιωάννου, το έπηζαν και το στράγγιζαν στα σπίτια τους.

Χρησιμοποιούν αποστειρωμένο γάλα με μόνο 2% περιεκτικότητα σε λιπαρά, το οποίο το βράζουν, το αφήνουν να κρυώσει στην απαιτούμενη θερμοκρασία και το πήζουν με την πυτιά που φέρνουν από την Ελλάδα. Οταν πήξει το τοποθετούν σε σακούλες (είτε στις τσαντίλες όπως είθισται να τις αποκαλούν οι κτηνοτρόφοι στη γενέτειρα) όπου παραμένει για δώδεκα περίπου ώρες σε χαμηλή θερμοκρασία, ούτως ώστε να διατηρηθούν αναλλοίωτες οι θρεπτικές του αξίες και να διατηρήσει τη γλυκιά κρεμώδη γεύση του. Μετά συσκευάζεται σε γυάλινα βάζα των 6 ουγκιών (6 oz.) σφραγίζεται με ειδικό καπάκι και το γιαούρτι διατηρείται και μεταφέρεται στον προορισμό του σε ψυγεία, ούτως ώστε να διατηρηθούν οι θρεπτικές αξίες και να μην εκφυλιστούν τα ένζυμα.

«Το γιαούρτι ‘Νουνός’ παράγεται χωρίς συντηρητικά, με τον ίδιο τρόπο που παρήγαγαν οι παππούδες μας στο χωριό το γιαούρτι», επεσήμανε ο Στέλιος Ιωάννου, αντιπρόεδρος της εταιρείας, καθώς μας ξεναγούσε το εργοστάσιο.

Παράλληλα, εξήγησε ότι το γιαούρτι όπως και η παραγωγή άλλων γαλακτοκομικών προϊόντων θέλει μεράκι και υπομονή για να ωριμάσει, να στραγγιστεί και να συσκευαστεί χωρίς να ταλαιπωρηθεί και να απολέσει τις ιδιότητές του και τις θρεπτικές του αξίες.

Εξήγησε επίσης, ότι τα άλλα ελληνικά γιαούρτια που υπάρχουν στην αγορά δεν είναι στραγγιστά με όλη τη σημασία της λέξεως, αλλά η αφυδάτωση γίνεται εκμεταλλευόμενοι τις φυγόκεντρες δυνάμεις που δημιουργούνται κατά τη διάρκεια της περιφοράς του γιαουρτιού στην αλυσίδα μηχανημάτων.

Τόνισε ακόμη, ότι το γιαούρτι «Νουνός» συσκευάζεται σε γυάλινο βάζο, το οποίο κοστίζει περισσότερο από το πλαστικό που χρησιμοποιούν οι άλλες εταιρείες και ότι η επιλογή αυτή δεν ήταν τυχαία.

«Θέλαμε το γιαούρτι να είναι αυθεντικό και να μην επηρεαστεί από τις διάφορες ουσίες που εκτοξεύονται από το πλαστικό κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο ψυγείο, είτε και στο ράφι», υπογράμμισε ο Στέλιος Ιωάννου.

Ο Στέλιος είναι 28 ετών και είναι αναδεξιμιός του Γιάννη Μπελέση που είναι 38 ετών και το γιαούρτι το ονόμασαν «Νουνός», καθώς ο κ. Μπελέσης συνέλαβε την ιδέα παραγωγής αυθεντικού στραγγιστού γιαουρτιού.

Ο Γιώργος Μπελέσης, ο οποίος βοηθά τον γιο του Γιάννη και τον αναδεξιμιό του Στέλιο ανέφερε ότι όλα ξεκίνησαν προ πέντε περίπου ετών όταν ο Γιάννης θέλησε να μάθει πώς πήζουν το γιαούρτι. Ερεύνησε την παράδοση και την τεχνολογία, βρήκε τα σύνεργα και παρήγαγε για τα παιδιά του γιαούρτι στο σπίτι.

Προ δύο ετών, ο Γιάννης Μπελέσης μοιράστηκε με τον Στέλιο Ιωάννου την ιδέα και άρχισαν να κάνουν όνειρα. Το ξεκίνημα δεν ήταν εύκολο, διότι έπρεπε να βρουν και να εισαγάγουν από την Ευρώπη τα μηχανήματα και να κάνουν έρευνα για το γυάλινο βάζο και για το καπάκι.

Τα δύο αυτά παιδιά, όπως είπε ο Γιώργος Μπελέσης, στάθηκαν τυχερά διότι ξεκίνησαν με δεδομένη την αγορά και συγκεκριμένα με τις αλυσίδες «North Shore Farms» στο Λονγκ Αϊλαντ της οικογένειας Κατοπόδη και Westside Market της οικογένειας Ζωητά το Μανχάταν.

Και κατά τη διάρκεια της συνομιλίας με τον «Ε.Κ.», τόσο ο Στέλιος Ιωάννου, όσο και ο Γιάννης Μπελέσης, εξέφρασαν την ευγνωμοσύνη για τους γονείς τους και για της οικογένειες Ζωητά και Κατοπόδη, διότι «τους έδωσαν φτερά» και προώθησαν το γιαούρτι.

Ερωτηθείς για τους στόχους για το μέλλον, ο κ. Ιωάννου μας είπε ότι προς το παρόν στοχεύουν να επεκτείνουν την αγορά και να εξαπλωθούν σε όλη την πολιτεία της Νέας Υόρκης και να δημιουργήσουν νέες ποικιλίες.

Πηγή: Εθνικός Κήρυκας

eKefalonia
eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Anassa Clothing Γυναικεια Ρουχα
Real Estate Kefalonia
Kefalonia Transfer