Ενα βήμα πιο κοντά στη δημιουργία ενός κεντρικού σταθμού για τα ΚΤΕΛ βρίσκεται το υπουργείο Υποδομών, με στόχο τη μετεγκατάσταση των δύο υφιστάμενων σταθμών (Λιοσίων και Κηφισού) στον Ελαιώνα. Η κατασκευή σύγχρονων εγκαταστάσεων, που θα εξυπηρετούν το σύνολο των ΚΤΕΛ, αποτελεί αντικείμενο συζήτησης εδώ και πάνω από δέκα χρόνια, ωστόσο τα προβλήματα χρηματοδότησης, αδειοδότησης ή και η απουσία ισχυρής πολιτικής βούλησης είχαν βάλει στον «πάγο» το έργο.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η εταιρεία Αττικό Μετρό θα αναλάβει να «τρέξει» τον διαγωνισμό και στη συνέχεια θα έχει τον ρόλο του τεχνικού συντονιστή των μελετών και της κατασκευής του έργου. ΚΤΕΛ και Αττικό Μετρό έχουν ήδη έρθει σε συνεννόηση για την κατασκευή του νέου σταθμού υπεραστικών λεωφορείων στον Ελαιώνα, η μελέτη για τον οποίο έχει εκπονηθεί προ δεκαετίας από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
Σύμφωνα με αυτή τη μελέτη, τα κυριότερα ευρήματα της οποίας αναμένεται να αποτελέσουν σημείο αναφοράς για την κατασκευή του έργου, ο σταθμός θα δημιουργηθεί σε έκταση 90 στρεμμάτων στον Ελαιώνα, εκ των οποίων τα 45 στρέμματα θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των υπεραστικών λεωφορείων. Από τα 45 στρέμματα, τα 23 στρέμματα θα φιλοξενήσουν τον σταθμό των ΚΤΕΛ και τα υπόλοιπα 22 θα αξιοποιηθούν για εμπορικές χρήσεις, τη δημιουργία χώρων ψυχαγωγίας και στάθμευσης, ενώ δεν αποκλείεται μέχρι και η ανέγερση ξενοδοχείου στην περιοχή.
Η χρηματοδότηση του έργου, ο προϋπολογισμός του οποίου εκτιμάται ότι θα ανέλθει περίπου στα 90 εκατ. ευρώ, θα γίνει μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, και το μερίδιο του ιδιώτη -σύμφωνα με τις έως τώρα ενδείξεις- φαίνεται ότι θα αναλάβει ο παραχωρησιούχος μαζί με τα ΚΤΕΛ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ενδιαφέρον για το έργο, εκτός από τα ΚΤΕΛ, έχουν επιδείξει και οι συγκοινωνιακοί φορείς, που εκτιμούν ότι η μετεγκατάσταση των δύο υφιστάμενων κεντρικών σταθμών στον Ελαιώνα θα φέρει μεγάλη ανάσα στην πρωτεύουσα. Παράλληλα, με αγωνία αναμένει και ο κατασκευαστικός κλάδος την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού, καθώς στο παρελθόν είχαν επιδείξει ενδιαφέρον για συμμετοχή στο έργο μεγάλες εταιρείες του χώρου, όπως είναι η Lamda Development και η Ελλάκτωρ.
Από τους δύο σταθμούς ΚΤΕΛ διακινούνται καθημερινά περίπου 40.000 επιβάτες, με την επιβατική κίνηση να ανέρχεται στα 10 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Παρά το γεγονός ότι η κίνηση στα υπεραστικά λεωφορεία βαίνει μειούμενη τα τελευταία χρόνια, το υψηλό κόστος μετακίνησης με Ι.Χ. έχει οδηγήσει σε ανάκαμψη της κίνησης των ΚΤΕΛ, με αποτέλεσμα αυτή να σημειώσει αύξηση 5%-10% φέτος το καλοκαίρι.
Πηγή: kathimerini.gr