Αυτή ήταν η αποστομωτική απάντηση του κ. Περιφερειάρχη με υψηλή ειρωνεία προς στην Λαϊκή Συσπείρωση, όταν ζήτησε να συζητηθεί το μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία στην Ιθάκη μετά τις πρόσφατες αποφάσεις Κυβέρνησης-ΣΑΣ . Αυτές οι αποφάσεις έχουν διακόψει την καθημερινή επικοινωνία της Ιθάκης με το λιμάνι της Πάτρας, αλλά και την καθημερινή πρωινή σύνδεσή της με την Κεφαλονιά. Η σύνδεση με την Κυλλήνη – μόνο 3 φορές την εβδομάδα – γίνεται με δρομολόγια που θα πρέπει να ξεκινούν στις 3 τα χαράματα από Αθήνα για να φτάσουν στις 8.00 στην Κυλλήνη, ενώ αν επιλέξει κάποιος θιακός να κάνει χρήση του δρομολογίου Ιθάκης- Πόρου-Κυλλήνης θα φτάσει στο Αργοστόλι στις 2.30 το μεσημέρι!!! Η συγκοινωνία πλέον προς την Ιθάκη από Αθήνα γίνεται από αρκετούς θιακούς με το ΚΤΕΛ Αγρινίου και μέσω Αστακού!!!
Μπροστά σε αυτή την τραγική κατάσταση η Π.Αρχή , διακωμωδώντας με χοντροκομμένο «χιούμορ» την πρόταση της Λαϊκής Συσπείρωσης, υιοθέτησε πραχτικά αυτές τις απαράδεκτες αποφάσεις που αφήνουν στο έλεος των εφοπλιστών και ουσιαστικά εγκαταλελειμμένο το νησί της Ιθάκης. «Ποιεί την νύσσα» η Π.Αρχή γι’ αυτό το πρόβλημα που κάνει το ταξίδι κάθε θιακού πραγματική «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» και δημιουργήθηκε, επειδή ο εφοπλιστής που πήρε πρόσφατα τη γραμμή Ιθάκη-Σάμη-Πάτρα έκανε χρήση του προνομίου της δίμηνης ακινησίας, (ενός από τα πολλά), που έδωσε η κυβέρνηση στους εφοπλιστές για να …μην φτωχεύσουν.
Η τακτική αυτή της Περιφερειακής Αρχής έρχεται ως συνέχεια μιας διαχρονικής αδράνειας και υποτίμησης του συνόλου των προβλημάτων του νησιού και ιδιαίτερα της ακτοπλοϊκής του σύνδεσης. Ασφαλώς αυτή η τακτική είναι αποτέλεσμα της συμφωνίας της με την πολιτική της κυβέρνησης (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ)-ΕΕ που τσακίζει τις λαϊκές ανάγκες για να ξεπεράσει το κεφάλαιο την κρίση του. Είναι αποτέλεσμα της πλήρους απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών με την εφαρμογή του αντιλαϊκού κανονισμού 3577/1992 της ΕΕ και την κατάργηση του «ΚΑΜΠΟΤΑΖ» με το νόμο 2932/2001, που υιοθετούν όλες οι δυνάμεις του ευρωπαϊκού τόξου και που διαμορφώνει ένα εφοπλιστικό «παράδεισο» και μια κόλαση για το λαό.
Είναι πλέον σε όλους γνωστό ότι η Π.Αρχή, παρά τα αλλεπάλληλα αιτήματα της Λ.Συσπείρωσης (και άλλων παρατάξεων), όλο το προηγούμενο διάστημα για να πάρει τις απαραίτητες πρωτοβουλίες ώστε να μην υπάρξουν οι προαναφερόμενες δυσχερείς αποφάσεις για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σε Κεφαλονιά και Ιθάκη ολιγώρησε θανάσιμα. Μόνο μια φορά παραβρέθηκε στο ΣΑΣ και μάλιστα για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα εφοπλιστικά συμφέροντα. Είναι επίσης γνωστό ότι ακόμη και όταν αποφασίστηκε ομόφωνα στο προηγούμενο Π.Σ. με τηλεδιάσκεψη σχετικό ψήφισμα που εισηγήθηκε η κ. Σαρδελή, όχι μόνο δεν έγινε καμιά ενέργεια για να διεκδικηθούν τα αιτήματά του Π.Σ. αλλά ούτε καν δημοσιεύτηκε στον τύπο, ενώ είναι αμφίβολο αν στάλθηκε έστω στην Κυβέρνηση και το ΣΑΣ!!!
Η Λαϊκή Συσπείρωση καταγγέλλει αυτήν την τακτική της Περιφερειακής Αρχής και καλεί το λαό της Ιθάκης και της Κεφαλονιάς να οργανωθεί και να διεκδικήσει αγωνιστικά το δικαίωμα για απρόσκοπτες ασφαλείς και φθηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Να μην παραχωρήσει κανένα από τα παραπάνω δικαίωματά του για να διατηρήσουν ή να αβγατύνουν τα κέρδη τους οι εφοπλιστές. Να μην έχει καμιά αυταπάτη ότι αυτά τα δικαιώματα μπορεί να τα εξασφαλίσει μόνο η δική του εξουσία που στα πλαίσια μιας λαϊκής κοινωνικοποιημένης οικονομίας και ενός δημόσιου φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, μπορεί να εξασφαλίσει καθημερινά δρομολόγια με ασφαλή και σύγχρονα πλοία και υποδομές, επαρκή εξυπηρέτηση των νησιών με φτηνό εισιτήριο.
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ 4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2013
ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ