Όσοι ζουν ή έχουν μεγαλώσει σε έναν τόπο τόσο αποκεντρωμένο όσο το νησί μας, ξέρουν από πρώτο χέρι τη σημασία της δημόσιας εκπαίδευσης. Ξέρουν επίσης τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές, οι γονείς τους και οι εκπαιδευτικοί. Χαίρονται και αισθάνονται περήφανοι όταν βλέπουν ένα παιδί από ένα απομακρυσμένο χωριό, που ξεκινάει κάθε μέρα αξημέρωτα για να πάει σχολείο, να παίρνει πτυχίο. Ξέρουν επίσης ότι αν δεν υπήρχαν τα δημόσια σχολεία, που διατηρούνται σε αυτό το επίπεδο αποκλειστικά από το μεράκι των εκπαιδευτικών και το γνήσιο ενδιαφέρον αρκετών γονιών, το μέλλον των παιδιών τους και της ίδιας της Κεφαλονιάς θα ήταν δυσοίωνο.
Οι «Ριζοσπάστες Ξανά» έχοντας πλήρη συναίσθηση της αξίας της δημόσιας εκπαίδευσης, θεωρούν την προστασία της και τη βελτίωσή της, ως βασικό τους πρόταγμα.
Όμως, η εκπαίδευση είναι ένα ζήτημα που δεν μπορεί και δεν πρέπει να αναλυθεί μόνο σε τοπικό επίπεδο, καθώς αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα των κεντρικών μνημονιακών πολιτικών. Το μεσοπρόθεσμο προβλέπει ότι οι καθαρές δαπάνες του προϋπολογισμού που θα στηρίζουν συνολικά το εκπαιδευτικό μας σύστημα το 2018 θα κυμαίνονται γύρω στο 1,85% του ΑΕΠ, θα είναι κατά 42% μειωμένες σε σχέση με τα προ κρίσης επίπεδα, μακράν οι μικρότερες σε επίπεδο Ε.Ε. Είναι βέβαιο πως αυτές οι περικοπές θα φέρουν νέες συγχωνεύσεις σχολείων και ΑΕΙ-ΑΤΕΙ, νέες διαθεσιμότητες – απολύσεις και θα διαλύσουν το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα. Το κλείσιμο των σχολείων και η απομάκρυνση των παιδιών μας από την εκπαίδευση –εξαιτίας και του νέου εκπαιδευτικού συστήματος- θα έχει ανυπολόγιστες συνέπειες για τον τόπο μας, που ήδη οδηγείται στην απομόνωση.
Με απλά λόγια, για να προστατευθεί το κοινωνικό αγαθό της παιδείας, χρειάζεται μια δημοτική αρχή που να είναι έτοιμη να συγκρουστεί με όσους επιδιώκουν συνειδητά να την καταστρέψουν. Ποιοι θέλουν και μπορούν να αντισταθούν;
Οι πολιτικοί αντιπρόσωποι των κομμάτων που ψηφίζουν αυτά τα μέτρα;
Οι πολιτικοί που περιφέρονταν στα κανάλια, φουσκώνοντας από περηφάνια επειδή ο υπουργός τους πήρε τηλέφωνο, ενώ ταυτόχρονα νομοθετούσε την καταστροφή της δημόσιας παιδείας;
Εν έτι 2014 τα παιδιά μας κάνουν μάθημα σε παγωμένες αίθουσες επειδή δεν υπάρχει αρκετό πετρέλαιο. Εν έτι 2014 απαγορεύεται σε μαθητές να χρησιμοποιήσουν το σχολικό λεωφορείο επειδή μένουν λιγότερο από 4 χλμ. μακριά από το σχολείο τους! Οι δημοτικές και περιφερειακές αρχές όχι μόνο ανέχονταν, αλλά πίεζαν για να εφαρμοστούν αντίστοιχες πολιτικές που εξαθλιώνουν το λαό μας.
Μια σύγχρονη δημοτική αρχή που παλεύει για τα δικαιώματα των Κεφαλονιτών δεν μπορεί να ανέχεται αντίστοιχες καταστάσεις.
Μια σύγχρονη δημοτική αρχή, όταν η πλειονότητα των σχολείων της Παλικής έχουν σοβαρές ζημιές ή είναι ακατάλληλα δεν λέει ότι η Κεφαλονιά άντεξε. Διεκδικεί τα παιδιά μας να κάνουν μάθημα σε σύγχρονα και ασφαλή σχολεία. Διεκδικεί να μάθει γιατί στην πιο σεισμογενή περιοχή της Ελλάδας μόνο από τύχη δεν μπήκαν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, εξαιτίας «αστοχιών» σε δημόσια κτίρια και μάλιστα σχολεία.
Μια σύγχρονη δημοτική αρχή έχει χρέος να αντιταχθεί ουσιαστικά στην υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Έχει χρέος να σταθεί δίπλα στην προσπάθεια των εκπαιδευτικών και της τοπικής κοινωνίας, ώστε όλα τα παιδιά να έχουν πραγματικά ίσα δικαιώματα στην εκπαίδευση.
Σε αυτές τις εκλογές το μήνυμα πρέπει να είναι τριπλό και ισχυρό. Να ξεκινήσει από τους Δήμους και τις περιφέρειες και να φτάσει σε ολόκληρη την Ευρώπη. Πρέπει να διεκδικήσουμε τη συνολική ανατροπή, ώστε οι πολιτικές που καταστρέφουν τις ζωές μας να σταματήσουν οριστικά. Να μην επιτρέψουμε στις πρακτικές και στους πολιτικούς του παρελθόντος να επιβιώσουν πάνω στα συντρίμμια των μνημονιακών πολιτικών, που οι ίδιοι εφαρμόζουν. Να νικήσουμε!
Ηρακλής Πλιάκης
Υπ. Δημοτικός Σύμβουλος με τους
Ριζοσπάστες Ξανά
(Εκλογική Περιφέρεια Παλικής)