Αγαπητέ κ. Ξενοφώντα Ευαγγελάτε,
Γνωρίζοντας και σεβόμενος την ευαισθησία σου για την δημοσιογραφική δεοντολογία ιδίως όταν σου την αμφισβητούν , από άλλα οργίλα δημοσιεύματά σου,
και επειδή, το κοινωνικό περιθώριο είναι πολλές φορές τίτλος τιμής στις περιπτώσεις εκείνες που η κοινωνία υποφέρει επειδή απλά κάθεται και υφίσταται, παθητκά, χωρίς να μπορεί να διακρίνει τις αιτιακές σχέσεις αυθαιρεσίας-αλαζονείας, παρακμής – ανικανότητας, αμοραλισμού-κυνικότητας, ίντριγκας –αναισχυντίας, απότοκες των εξουσιών, πρέπει να δώσεις προσοχή στα ακόλουθα:
Το «ρεπορτάζ» σου για το Δ.Σ 2015-2020 του ΚΙΕ «ΕΥΔΟΞΟΣ» θα ήταν αντικειμενικό αν θεμελίωνες την περιβόητη αλλαγή πορείας και νέα εποχή του Ιδρύματος την οποία ευαγγελίζεσαι, επί όλων των ζητημάτων που επιλεκτικά θίγεις, ιδίως δε όταν αναφέρεσαι στην περιέλευση του ΚΙΕ «Ε» στο χώρο του «κοινωνικού περιθωρίου», αναφέροντάς σε μας τους αναγνώστες :
Α) ποια ήταν η ιστορία και η εξελικτική πορεία από την σύλληψή της δημιουργίας του αστεροσκοπείου στην Κεφαλονιά το 1995 μέχρι σήμερα για να δούμε πως ακριβώς διολίσθησε στο κατ’ εσέ περιθώριο. Για αναρωτήσου. Μήπως δεν την γνωρίζεις όσο θάπρεπε;
Β) ποια άλλα ιδρύματα στην Κεφαλονιά ή αλλού συγκαταλέγεις στο χώρο αυτό (μουσεία, κληροδοτήματα, ΜΚΟ, ΚΕΚ, ΤΕΙ, ΑΕΙ κλπ) με βάση τις γνώσεις και το αισθητήριο που διαθέτεις.
Γ) σε ποιες σελίδες των εγκεκριμένων κειμένων των στρατηγικών προγραμματισμών (μέτρα , δράσεις, άξονες, επιλεκτέοι φορείς για χρηματοδότηση κλπ κλπ) της Περιφέρειας Ιονίων Νησων, βρισκόταν ή έστω ενέπιπτε εν μέρει το ΚΙΕ «ΕΥΔΟΞΟΣ» κατά το A’ ΚΠΣ, κατά το Β’ ΚΠΣ, κατά το Γ’ ΚΠΣ, κατά το ΕΣΠΑ και κατά το ΣΕΣ 2015-20.
Δ) Ποιοι εκπόνησαν τους ανωτέρω προγραμματισμούς και ποιες ακριβώς ήταν οι πρόνοιες που κατορθώθηκε και «πέρασαν» (απο οιονδήποτε φορέα και ιδίως από το λαλίστατο τωρινό τοπικό παράρτημα της ένωσης Φυσικών). Αν ήταν αντικείμενο κοινωνικού ενδιαφέροντος γιατί αποκλείστηκε τοπικά και περιφερειακά και ενδιαφέρθηκαν (και ενδιαφέρονται) περισσότερο οι ξένοι απότι εμείς; Εχεις τυχόν πάει σε άλλα αστεροσκοπεία; Τί υπάρχει εκεί, που και πότε πηγαίνει ο επισκέπτης και με ποιό ποσο επιδοτούνται ετησίως για να τα βλέπουμε; Γνωρίζεις πόσα σχολεία ήλθαν π.χ το 2009 και 2010 και πως τα καταφέραμε;
Ε) Η αξιολογική κρίση που διατύπωσες περί κοινωνικού περιθωρίου είναι προφανώς αρνητική. Κατά συνέπεια το ΕΥΔΟΞΟΣ της Κεφαλονιάς, όφειλε να παραμείνει με τη δράση του στο τοπικό κοινωνικό επίκεντρο . Δεδομένου ότι τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα της ΠΙΝ δεν χρηματοδοτούν την λειτουργία θεσμών/δράσεων στο κοινωνικό περιθώριο αλλά σ το κοινωνικό επίκεντρο, δεν είναι δυνατόν να απουσιάζει από εκεί το ΚΙΕ «ΕΥΔΟΞΟΣ», αφού το θεωρείς, εν δυνάμει, σημαντικό. Κάνε λοιπόν σε παρακαλώ ένα ρεπορτάζ και δείξε μας σε ποιες σελίδες του ΣΕΣ 2014-20 προβλέπονται τα αντικείμενα στου αστεροσκοπείου. Οποια από αυτά θέλεις . Τα ξαναλέμε μετά.
Βρίσκεται εδώ: http://pin.gov.gr/?p=2381#more-2381
ΣΤ) Αφού τελειώσεις με τον ΕΥΔΟΞΟ και το μέλλον του, την νέα εποχή και τα συναφή, πές μας αν οι δράσεις ΒΙΟΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ και ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ που θα βρείς εκεί, εμπίπτουν και αυτές, ως σκοπιμότητες, στο «κοινωνικό περιθώριο», ή , αντίθετα, βρίσκονται ακριβώς στο επίκεντρο των σκοπιμοτήτων και των επιστημονικών κοινωνικών αναγκών/προτεραιοτήτων της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων. Πές μας επίσης ποιοι θα είναι οι δικαιούχοι φορείς και αν αναγράφονται ρητά ως τέτοιοι. Επίσης ποια ποσά έχουν ήδη διατεθεί για τον ίδιο σκοπό μέχρι σήμερα στο Ιόνιο και την γνώμη σου για το μέγιστο ύψος που δεν είναι σωστό να ξεπεράσει η σχετική επιχορήγηση . Οποτε θέλεις κάνουμε και συγκρίσεις κοινωνικής αποδοχής, δαπανών και απήχησης. Το αρχείο μου από την 20ετή πορεία του ΚΙΕ-«Ε» είναι ιδιαίτερα πλούσιο.
Θα περιμένω. Αν δεν έχεις στοιχεία, με χαρά να σε διαφωτίσω, για ποιοι πραγματικά εργάστηκαν προσωπικά για να υπάρχουν στο ΣΕΣ 2014-20 τα στοιχεία που ΔΕΝ βρίσκεις. Μετά ρώτα και όσους κάνουν υποδείξεις κοπτόμενοι περί ειδών, χρόνων και βαθμού λειτουργίας του Αστεροσκοπείου, να σου καταγράψουν τις δικές τους μη πτερόεσσες ουσιαστικές και ανυπόκριτες πράξεις «στήριξης».
Ορισμένοι Πρόεδροι και «εκπρόσωποι» που τόσα χρόνια «στήριζαν», μετά έψαχναν στο ακαδημαικό παζάρι μισοτιμής αγοραστή δηλαδή έκαναν «αβαρία» ενώ τους ζητήθηκε να πλεύσουν κόντρα στον καιρό, σήμερα «σταθεροποιούν» το σκάφος του τοπικού Αστεροσκοπείου δια του …Εγκελάδου . Κάπου κάπου δια μηντιακών επικλήσεων «βόγα!», χωρίς να τραβάνε το κουπί ούτε να μελετούν πορεία στο χάρτη (ας ξεχάσουμε την επιστημονική Ερευνα όπου συχνότατα δεν υπάρχει κάν χάρτης) πετάνε και κανένα υποβολιμιαίο κατηγορητήριο για διαχειριστική αδράνεια όπως για τη «σωστή» και λάθος φύλαξη. Αλλά γι’ αυτούς δεν μιλάω εγώ, θα μιλήσει ο συμπατριώτης Μ. Άβλιχος (1844-1917):
«κ. Πρόεδρε, να προσέχετε! διότι η θέσις των κατηγορουμένων είνε ανωτέρα της ιδικής σας, επειδή εις την θέσιν εκείνην εκάθησε ο Σωκράτης και ο Χριστός, εις δε την ιδικήν σας ο Άννας και ο Καϊάφας. Και εάν ο μύλος δεν έχει αλέσματα, δεν δουλεύει».
Σε παρακαλώ να αναρτήσεις το παρόν μαζί το χθεσινό δικό σου σχετικό κείμενο περί του “Τσελέντη στο Δ.Σ” κλπ, για όσους μπορούν και θέλουν να διαβάζουν ανάμεσα στις γραμμές, δηλαδή για το μεγάλο μέρος των Κεφαλλήνων.
Οταν θα διαλυθούν τα νέφη της χειραγώγησης της κοινής γνώμης, θα πιάσουν δουλειά οι (βραδέως σπεύδοντες) τοπικοί μας ιστορικοί. Δόξα τω θεώ είναι πολλά τα χρόνια δράσης και στοιχεία υπάρχουν πλούσια από κάθε εποχή. Τα δικά τους εξαγόμενα είναι πιο στέρεα από την αθελήτως ή σκοπίμως κατευθυνόμενη «δημοσιογραφία» ή από την Δημοσιογραφία καθεαυτή.
Ν. Σολωμός
Ιδρυτικό μέλος του Αστεροσκοπείου ΕΥΔΟΞΟΣ
Ληξούρι.