Την υιοθέτηση ενιαίου βιβλίου σε κάθε βασικό μάθημα, για τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου, εξετάζει ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς.
Όπως αναφέρει σε συνέντευξή του στην Καθημερινή της Κυριακής, προκειμένου να αντικατασταθεί η παπαγαλία από τη «χαρά της γνώσης και της κατανόησης» και να γίνει το σχολείο «πολύπλευρα ελκυστικό», το υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο να υιοθετήσει ένα ενιαίο βιβλίο για κάθε μάθημα, για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου.
«Το βιβλίο θα καλύπτει τις βασικές έννοιες κάθε μαθήματος, μειώνοντας στο μέτρο του δυνατού την περίφημη “διδακτέα ύλη” και λαμβάνοντας υπόψη, ανάλογα με την ηλικία, τις προεκτάσεις και τις εφαρμογές στην καθημερινότητα. Μπορεί να ενσωματώνεται διαδικτυακό υλικό με τρόπο που να ανανεώνεται εύκολα», εξηγεί.
Ο κ. Μπαλτάς λέει «η ύλη παρουσιάζεται ξεκάρφωτα σε κάθε τάξη» και συμπληρώνει ότι με το νέο σύστημα «ο μαθητής θα μπορεί να ανατρέχει σε προηγούμενα κεφάλαια για να καλύπτει τα κενά του, θα μπορεί να αφομοιώνει τις γνώσεις σε βάθος τριετίας και όχι όπως τώρα με απλή αποστήθιση της ύλης».
Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, σε διάστημα λίγων μηνών αναμένεται να είναι έτοιμο ένα πρώτο σχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση «που θα τεθεί σε πλατιά και συστηματική διαβούλευση πριν λάβει την τελική του μορφή». «Θέλουμε ένα νόμο που θα λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις διεθνείς εμπειρίες από τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου, αλλά και τις δικές μας όχι ευκαταφρόνητες παραδόσεις. Θέλουμε ένα πανεπιστήμιο καινοτόμο, δημιουργικό, εξωστρεφές, ακαδημαϊκό και δημοκρατικό», συνεχίζει.
Σε ό,τι αφορά τα πρότυπα, πειραματικά σχολεία, διευκρινίζει ότι «διακρίνουμε τα δυο, κρατάμε και τα δυο, θέλουμε να βελτιώσουμε τις παιδαγωγικές λειτουργίες και των δυο».
Σχετικά με τη φοιτητική ψήφο αναφέρει: «Εισάγουμε την καθολική ψηφοφορία των φοιτητών και συναρτούμε τη βαρύτητα της φοιτητικής ψήφου με το ποσοστό συμμετοχής. Σημαντικό είναι ότι στην πρόσφατη σύνοδο των 47 Ευρωπαίων υπουργών Παιδείας στο Ερεβάν, η συναφής αρχή υιοθετήθηκε στην τελική απόφαση».
Για την κατάργηση της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας στις εκλογικές διαδικασίες των ΑΕΙ εξηγεί ότι προχώρησε σε αυτήν, διότι «παραμένουν θέματα ασφάλειας των ηλεκτρονικών υπολογιστών». Και συμπληρώνει: «Οι αρπαγές κάλπης, που η Ιστορία μας λέει ότι δεν περιορίζονται σε φοιτητές, είναι φαινόμενα που συνδέονται με μεγάλες εντάσεις. Δεν δικαιούμαστε να νομοθετούμε με βάση τέτοιες εξαιρέσεις».