Σε πτώση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ οδηγούν οι χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων σε μαθήματα-«κλειδιά» στις φετινές Πανελλαδικές
Πανελλαδικές 2015: Τα μαθήματα-«κλειδιά» που θα επηρεάσουν τις βάσεις εισαγωγής
Κοινωνία
07/06/2015 | 17:25

Σε πτώση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ οδηγούν οι χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων σε μαθήματα – «κλειδιά» στις φετινές Πανελλαδικές.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία από τα βαθμολογικά κέντρα, τα απαιτητικά θέματα στα Μαθηματικά, τη Φυσική και τα Αρχαία, οι βάσεις εισαγωγής αναμένεται να σημειώσουν «βουτιά», ακόμη και σε σχολές υψηλής ζήτησης.

Εκτός όμως από τα δύσκολα θέματα, τις βάσεις θα επηρεάσουν και άλλες παράμετροι, όπως ο αριθμός των εισακτέων, το «ψαλίδι» στις μετεγγραφές και οι προτιμήσεις των υποψηφίων στο μηχανογραφικό.

Τα μαθήματα – «κλειδιά»

Ως «τα δυσκολότερα θέματα των τελευταίων ετών» χαρακτήρισε η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) τα θέματα που έπεσαν στα Μαθηματικά (θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης), γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει σε… βατερλό.

Με τα Μαθηματικά κατεύθυνσης, που είναι μάθημα αυξημένης βαρύτητας για τα τμήματα που εντάσσονται στο 2ο και 4ο επιστημονικό πεδίο, θα επηρεαστεί η πορεία των βάσεων εισαγωγής, ακόμη και στις υψηλόβαθμες σχολές, όπως στις πολυτεχνικές.

Πτωτικά θα κινηθούν και οι βάσεις εισαγωγής στις σχολές αιχμής του 3ου επιστημονικού πεδίου (Υγεία), καθώς στα Μαθηματικά εξετάστηκαν και οι υποψήφιοι της θετικής κατεύθυνσης (όχι ως πρώτης βαρύτητας).

Για δυνατούς λύτες ήταν και τα θέματα στα Αρχαία Ελληνικά, μάθημα αυξημένης βαρύτητας για τους υποψηφίους της θεωρητικής κατεύθυνσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων εκτίμησε πως το αδίδακτο κείμενο από το έργο του Θουκυδίδη «Ιστορίαι» που επιλέχθηκε ήταν απαιτητικό.

Όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία, οι επιδόσεις των υποψηφίων στα Αρχαία είναι χειρότερες από πέρυσι, με αποτέλεσμα να πέσουν οι βάσεις στις φιλολογικές και νομικές σχολές και τα τμήματα κοινωνικών επιστημών του 1ου πεδίου.

Κλιμακούμενης δυσκολίας θεωρήθηκαν τα θέματα της Φυσικής Κατεύθυνσης, με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών να σημειώνει πως «δεν αντιπροσωπεύουν το ύφος του μαθήματος που προκύπτει από το αναλυτικό πρόγραμμα παραπέμποντας ουσιαστικά σε εξετάσεις πρωτοετών φοιτητών».

Πιο δύσκολα, σε σχέση με πέρυσι, ήταν τα θέματα στο μάθημα των Λατινικών, ενώ στην Ιστορία Κατεύθυνσης η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων εκτιμά ότι τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, χωρίς όμως να καλύπτουν το εύρος της ύλης.

Το θέμα σχετικά με την αξιοποίηση της πολιτισμικής κληρονομιάς στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται η Έκθεση, χαρακτηρίστηκε εύκολο και επίκαιρο.

Παράλληλα, κρίσιμο θα είναι ακόμη και το ένα μόριο στο μάθημα της Έκθεσης, καθώς τα τελευταία χρόνια  παρατηρείται μεγάλο ποσοστό αναβαθμολόγησης των γραπτών, λόγω έλλειψης αντικειμενικών οδηγιών βαθμολόγησης.

Το ίδιο πρόβλημα παρατηρείται και στη Νεοελληνική Λογοτεχνία. Μάλιστα, οι υποψήφιοι φέτος κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν ένα απαιτητικό απόσπασμα από τον «Κρητικό» του Διονυσίου Σολωμού.

Πάντως, όπως τονίζουν εκπαιδευτικοί και φροντιστές, παρά τα δύσκολα θέματα σε πολλά μαθήματα των φετινών Πανελλαδικών, δεν υπήρξαν «παγίδες» ή ασάφειες και η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δεν χρειάστηκε να δώσει ιδιαίτερες διευκρινίσεις.

eKefalonia
eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ