Αρκετές μέρες παρακολουθώ ανάμεσα στις διαφημίσεις του Euronews και μια των Σκοπίων ως Macedonia. Το κανάλι, παίρνοντας προφανώς τη διαφήμιση, αφιερώνει την εκπομπή του «Postcards» στη «Macedonia» (βλ. Σκόπια). H εκπομπή «Postcards» απευθύνεται σε αυτούς που αγαπούν τα ταξίδια και παρουσιάζει κάθε εβδομάδα έναν τόπο. (Δείτε: http://gr.euronews.com/programs/postcards/macedonia) . Θα πρέπει να σημειώσω πως ο Έλληνας μεταφραστής παρέκαμψε τη λέξη «Μακεδονία» και την ανέφερε ως «Σκόπια». Αυτό βέβαια στην Ελλάδα.
Το να συνεχίζει η χρήση της ονομασίας αυτής να «μπαίνει» στα σπίτια χιλιάδων Ευρωπαίων που παρακολουθούν το Euronews, το να μην δρα το ελληνικό κράτος και δη το Υπουργείο Εξωτερικών, αλλά και Παιδείας και Θρησκευμάτων, μήπως απλώς σημαίνει –για άλλη μια φορά- αναγνώριση του ονόματος από τους κυβερνώντες; Μήπως έχουν γίνει κάποιες άλλες μυστικές ανθελληνικές συμφωνίες κι όλοι εμείς φουσκώνουμε με Ιστορία και Πολιτισμό –εν υπνώσει και μη-;
Βέβαια, αν περιμένουμε από τον κ. Φίλη και από την κ. Αναγνωστοπούλου να oρίσουν ποια είναι η Ελλάδα και να βγουν ένθερμα να την υπερασπίσουν … no comment –που λέει και το Euronews-.
Μέσα σε αυτόν τον διεθνή τρόμο που σπέρνει η ISIS –και όχι μόνον αυτή-, μέσα στον αυξανόμενο κίνδυνο των ασταμάτητων προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών, θέματα και τα δυο που έλκουν το διεθνές βλέμμα κι ενδιαφέρον, το θέμα τής εμμονής τής προβολής τής ονομασίας των Σκοπίων (Skopje) ως «Μακεδονία» μοιάζει να είναι για τους Έλληνες πολιτικούς -που έχουν ήδη πάρει εκκωφαντικό εθνικό κατήφορο- ήσσονος ενδιαφέροντος.
Η επίσημη ονομασία της χώρας (βλ. ΟΗΕ) είναι ΠΓΔΜ στα Ελληνικά και FYROM διεθνώς. Υφίσταται όμως ακόμη η ταπεινωτική συμφωνία τού 1995 μεταξύ της χώρας μας και των Σκοπίων; Συμφωνία με την οποία η Ελλάδα κατέστη δέσμια των Σκοπίων ως προς την ονομασία -της Μακεδονίας μας-. Μήπως οι μετέπειτα κυβερνήσεις απήλλαξαν τη χώρα από την συμφωνία αυτή; Μήπως το έκαναν το 2002;
Αν το έκαναν, θα πρέπει να απαιτήσουν:
– την άμεση διακοπή της διαφήμισης αυτής και
– τα δικαιώματα που εκρέουν από παράνομη χρήση εθνικής ονομασίας.
Αν δεν το έκαναν ακόμη, «καλά (;) κάνει» το Euronews και παίζει αυτήν την διαφήμιση εισπράττοντας αρκετά υψηλά -φαντάζομαι- ποσά εις βάρος ενός λαού που δοκιμάζεται ποικιλοτρόπως και που βρίσκεται, για άλλη μια φορά, να κυβερνάται από ηττοπαθείς ηγετίσκους.
Πόσο οι Έλληνες πολιτικοί αποδεικνύονται κατώτεροι των περιστάσεων και των υποχρεώσεων που έχουν ως ηνίοχοι του φωτοβόλου ελληνικού άρματος! Παρήγορο όμως είναι ότι μεγάλο μέρος του λαού έχει επίγνωση της ταυτότητάς του.
Αργοστόλι, 22.11.2015
Ευρυδίκη Λειβαδά