Με αφορμή τη πρόσκληση που μου εστάλη για να παραβρεθώ, αύριο 3\10\15, σε εκδήλωση ονοματοδοσίας του λιμενοβραχίονα κρουαζιεροπλοίων [μπαστούνι], όπως και η δημοσιοποίηση σχετικών απόψεων, ως άμεσα εμπλεκόμενος (παρά το ότι δεν το συνηθίζω) ένοιωσα την ανάγκη για την Ιστορική Αλήθεια και μόνο, επιβεβαιώνοντας δημοσιευμένες απόψεις, όπως του κ. Γ. Κατσούνη και του «Δημότη» στο Kefaloniapress, να αναφέρω πώς έχουν τα πράγματα.
Επί Νομαρχίας Μ.Μεταξά έγιναν οι πρώτες και μάλιστα πολύωρες και μεταμεσονύκτιες συζητήσεις για την ανάγκη τέτοιου έργου στο λιμάνι Αργοστολίου.
Το 1999 με την ανάληψη των καθηκόντων μας ως νέα Νομαρχιακή Αρχή, εν όψει του Γ’ Κ.Π.Σ., καταρτήσαμε το (πρώτο) Αναπτυξιακό Σχέδιο Κεφαλονιάς-Ιθάκης, το οποίο το Μάρτιο ετέθη σε δημόσια διαβούλευση.
Σ’ αυτό το Σχέδιο προβλέπονταν μεγάλα αναπτυξιακά έργα. Στη σελίδα 39 γίνεται αναφορά στην ανάγκη δημιουργίας λιμενικών υποδομών για κρουαζιερόπλοια στο Αργοστόλι.
Μετά την έγκριση αυτού του Σχεδίου από το Νομαρχιακό Συμβούλιο αναζητήσαμε και βρήκαμε το ποσό των 160.000.000 δρχ. και το 2000 προκηρύξαμε, με διεθνή διαγωνισμό, τη μελέτη Προγραμματικού σχεδίου (master plan) του λιμανιού Αργοστολίου, η οποία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη κατασκευή οποιουδήποτε έργου σε λιμάνι.
Στις 28/1/2002 υπογράφηκε η σύμβαση με το μελετητικό γραφείο A.D.K. A.E – MARNET A.T.E.
Σημειώνεται δε, ότι το Νομαρχιακό Συμβούλιο στις 19/12/1999 σε θέμα συζήτησης «κατάρτιση Γ’ Κ.Π.Σ.» μετά από εισήγηση μου αποφασίσθηκε η δέσμευση του Περιφερειακού Προγράμματος για αυτό το έργο με το ποσό των 2 δις δρχ.
Στους μήνες που ακολούθησαν η Νομαρχία με το μελετητικό γραφείο και σε συνεργασία με πολλούς φορείς καταλήξαμε σε σχέδιο που προέβλεπε το «μπαστούνι» για κρουαζιερόπλοια στη σημερινή του θέση και το νέο εμπορικό λιμάνι δίπλα στη ΔΕΗ.
Η τελευταία Διοικητική Πράξη που αφορούσε το έργο στην τετραετία μου ήταν η με αριθμό 187/2002 απόφαση της Νομαρχιακής Επιτροπής, με την οποία εγκρίθηκε η τοπογραφική μελέτη του έργου.
Στο διάδοχο μου, κ. Διονύση Λευκαδίτη, λοιπόν παραδόθηκε μια μελέτη σε πλήρη εξέλιξη, όπως φαίνεται και από το προεκλογικό μου φυλλάδιο απολογισμού το 2002, και ο οποίος , προς τιμή του συνέχισε τη διαδικασία έως και την ανάθεση του έργου στην κατασκευάστρια εταιρεία ΤΕΚΑ Α.Ε. Δυστυχώς προχώρησε μόνο κατά το σκέλος του έργου του «μπαστουνιού» και «ξέχασε» να προχωρήσει και τη μελέτη του εμπορικού λιμένα.
Το 2007 που ανέλαβα και πάλι Νομάρχης έμελλε να αναλάβω την κατασκευή ενός έργου που προ 8ετίας είχαμε οραματισθεί, είχαμε σχεδιάσει και είχαμε ξεκινήσει τις μελέτες του.
Μάλιστα, επειδή η τελική μελέτη που παραλάβαμε είχε αστοχήσει ως προς τη γεωλογική μελέτη των πρώτων βάσεων των πασσάλων, έγινε τιτάνια προσπάθεια από τον τότε Αντινομάρχη κ. Σ.Μοσχόπουλο και τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Νομαρχίας σε συνεργασία με επιστήμονες του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και του Πανεπιστημίου Πατρών να ξεπεραστεί το πρόβλημα. Η μελέτη διορθώθηκε και η κατασκευή του έργου ξεκίνησε με 5 μήνες καθυστέρηση.
Επίσης, επειδή η μελέτη δεν προέβλεπε ύδρευση και υποσταθμό της ΔΕΗ με ενισχυμένη παροχή ρεύματος για τις ανάγκες και των γιοτ (που προβλεπόταν ότι θα προσδένονταν), έγινε αύξηση του προϋπολογισμού του έργου κατά 700.000 € και έγιναν και αυτά τα συμπληρωματικά έργα. Παράλληλα προχωρήσαμε και τη 2η μελέτη για το εμπορικό λιμάνι δίπλα στη ΔΕΗ την οποία και ολοκληρώσαμε το2009 [με μόνο έλλειμμα το μέρος της κυκλοφοριακής ρύθμισης] και το 2010 κατατέθηκε στο Υπουργείο για ένταξη του έργου σε πρόγραμμα χρηματοδότησης. Το 2011 προτάθηκε και από το κ. Κουρή ως «έργο σημαία».
Ολοκληρώσαμε την κατασκευή του «μπαστουνιού» και έγινε Διοικητική Παραλαβή στις 19/6/2009 και έδεσαν τα πρώτα κρουαζιερόπλοια. Ακολούθησαν και άλλα και άλλα … Προφανές το όφελος.
Είναι αλήθεια ότι, από τον Δήμαρχο κ. Α. Παρίση και τον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου κ. Τζωρτζάτο, που υπογράφουν την πρόσκληση για αυτή τη φιέστα, ουδέποτε είχα πολλές απαιτήσεις, αλλά να φθάσουν σε αυτό το σημείο παραχάραξης της Ιστορίας, δεν το περίμενα.
Ομολογώ ότι δεν γνωρίζω ποιανού ήταν αυτή η ιδέα, θα μπορούσε να είναι κάποιων που δεν ζούσαν στην Κεφαλονιά. Φοβάμαι όμως ότι η εκδήλωση που προγραμματίζεται είναι για την ικανοποίηση πρόσφατων προεκλογικών αλλά και μελλοντικών, Νεοδημοκρατικών, μικροκομματικών υποσχέσεων στον κ. Λευκαδίτη.
Είμαι σίγουρος ότι ούτε καν σκέφτονται ότι τον διασύρουν, αλλά και από ότι ακούω, ούτε ο ίδιος αυτοπροστατεύεται. Φαίνεται ότι όλοι αυτοί αγνοούν ότι όταν παραχαράσσεται η Ιστορία, κάποια στιγμή αυτή μπορεί και να σε εκδικηθεί…
Φίλος και συμπαθής ο κ. Δ.Λευκαδίτης αλλά φίλτατη και συμπαθέστατη η Αλήθεια.
Η ονοματοδοσία σε ένα μεγάλο έργο μιας πόλης είναι πολύ σημαντική διαδικασία. Άραγε οι υπογράφοντες το γνωρίζουν; Αν το γνωρίζουν, που είναι οι αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και του Λιμενικού Ταμείου; (αν και το τελευταίο δεν γνωρίζω εάν έχει την αρμοδιότητα, ως Νομικό Πρόσωπο του Δήμου)
Προς αποφυγή κάθε άλλης σκέψης, τα προαναφερθέντα δεν σημαίνουν ότι καθ’ οιονδήποτε τρόπο επιθυμώ την αναγραφή του ονόματός μου σε οποιοδήποτε έργο εκτέλεσα ως Νομάρχης, όπως άλλωστε δεν το έπραξα κατά την 8ετή θητεία μου κατά την οποία εκτελέστηκαν δεκάδες μεγάλα έργα.
Για το συγκεκριμένο έργο, εάν επρόκειτο να δοθεί ένα όνομα, θα πρότεινα το όνομα «Νίκος Καββαδίας» με πολύ ευνόητη επιχειρηματολογία.
Αργοστόλι, 2/10/2015
Διονύσης Γεωργάτος
Παιδίατρος
τ. Νομάρχης Κεφαλονιάς-Ιθάκης