Διαβάζοντας ένα άρθρο του κ. «ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΚΑΡΓΑΤΟΥ» σε τοπικά μέσα ενημέρωσης ένιωσα την ανάγκη να δώσω μια απάντηση στα όσα ο συγγραφέας του άρθρου ερωτά. Επειδή η ερωτήσεις του αφορούν κυρίως οικονομικά θέματα της Φιλαρμονικής Σχολής Ληξουρίου (ΦΣΛ) θα απαντήσω δημόσια, όχι στον συγγραφέα του άρθρου, αλλά σε όποιον ενδιαφερόμενο, για την διαφάνεια των οικονομικών της ΦΣΛ. Πριν ξεκινήσω να απαντάω θα ήθελα να σταθώ στο γεγονός ότι το πρώτο πράγμα που κατάλαβα είναι ότι ο συγγραφέας θέλει να επιτεθεί προσωπικά στον Ιωσήφ καταφανώς για πολιτικές σκοπιμότητες παίρνοντας σβάρνα ένα ιστορικό σωματείο του Ληξουριού. Καλό θα ήταν κ. Καργάτε να βρείτε πολιτικά επιχειρήματα να αντιπαραθέσετε στον Ιωσήφ και να μην ανακατεύετε με την πολιτική ένα ιστορικό σωματείο του οποίου την ιστορία δεν γνωρίζετε καν, πράγμα ολοφάνερο από το άρθρο σας. Δυο λόγια τώρα για την ΦΣΛ. Η ΦΣΛ είναι «ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ» και σκοπός της είναι η ΔΩΡΕΑΝ παροχή μουσικής παιδείας στου νέους και νέες του ΛΗΞΟΥΡΙΟΥ. Σκοπός που επιτελείται αδιάλειπτα από την ίδρυση του σωματείου το 1836 έως και σήμερα. Η ΦΣΛ είναι υποχρεωμένη να δίνει λογαριασμό στους συνδρομητές της και μόνον. Δηλαδή σε αυτούς που φροντίζουν για την οικονομική της ευχέρεια στο πέρασμα των χρόνων. Αυτό γίνεται στις Γενικές Συνελεύσεις του Σωματείου που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο όπως ορίζει το καταστατικό του σωματείου. Η Γενική Συνέλευση είναι το ανώτατο όργανο διοίκησης της ΦΣΛ και όχι εσείς κ. Καργάτε. Παρά ταύτα αν τηρείτε τις προϋποθέσεις που ορίζονται από το καταστατικό και πληρώνοντας την ΕΤΗΣΙΑ συνδρομή σας θα έχετε και εσείς την τιμή να γίνετε μέλος αυτού του ιστορικού σωματείου να μιλάτε, να κρίνετε, ακόμα και να το διοικήσετε μέσα από ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ και ΔΙΑΦΑΝΕΙΣ διαδικασίες, χωρίς να φοβάστε για τις ερωτήσεις σας και να αναγκάζεστε να κρύβεστε στην ανωνυμία.
Πάμε στη πρώτη σας ερώτηση για να σας απαντήσω ότι οι εργασίες αποκατάστασης των ζημιών στο κτήριο της Φιλαρμονικής ολοκληρώθηκαν επιτυχώς ήδη από τις 15 Δεκεμβρίου του 2015 όπου μας παραδόθηκε το κτήριο από τον εργολάβο. Οι εργασίες αποκατάστασης των ζημιών και η μερική ανακαίνιση του κτηρίου ήταν μια ευγενική χορηγία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και έγινε σύμφωνα με την σύμβαση που υπογράψαμε η οποία περιελάμβανε συγκεκριμένες εργασίες οι οποίες έγιναν στο ακέραιο. Φυσικά θα ήταν άκομψο να ευχαριστήσουμε την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την προσφορά της μέσα από αυτό το κείμενο. Η σύμβαση που υπογράφηκε δεν περιελάμβανε αλλαγή φωριαμών. Οι φωριαμοί ήταν κατεστραμμένοι από την υγρασία και πριν το σεισμό όμως ο προϋπολογισμός του έργου δεν επέτρεπε να αλλαχτούν και αυτοί. Άρα ορθώς ο εργολάβος παρέδωσε το κτήριο σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που όριζε η σύμβαση και ορθώς εμείς διαμορφώνουμε αυτές τις μέρες το εσωτερικό του κτηρίου μας με δικά μας έξοδα και όπως μας αρέσει. Στην επόμενη ερώτησή σας ρωτάτε γιατί η ΦΣΛ δεν ξαναπήγε στην Αθήνα να δώσει συναυλία. Μάλλον δεν είστε σεισμόπληκτος αλλά είστε και κακώς ενημερωμένος. Η παρουσία της ΦΣΛ στην Αθήνα δεν σταμάτησε επί ημερών του Ιωσήφ και δε σταμάτησε σίγουρα από επιλογή του καθώς δεν διοικεί μόνος του. Σταμάτησε γιατί τα οικονομικά της δεν το επέτρεπαν. Σίγουρα οι απόδημοι Ληξουριώτες στηρίζουν οικονομικά τη ΦΣΛ αλλά δυστυχώς οι καιροί μας κάνουν να κρατάμε τα χρήματα για την εκπαίδευση των μαθητών και όχι για συναυλιακές εκδρομές. Σαφώς λυπόμαστε που οι απόδημοι συμπατριώτες μας δεν έχουν την δυνατότητα να μας παρακολουθήσουν εις τη Πρωτεύουσα και ακόμα περισσότερο «λυπόμαστε» που οι μικρότεροι μαθητές μας δεν έχουν την δυνατότητα να γνωρίσουν τις «ομορφιές» της Αθήνας στο πλαίσιο αυτής της εκδρομής. Στο τρίτο ερώτημα σας απαντώ ότι η «μπαντίνα» δεν διαλύθηκε, πήγε λίγο πίσω με τους σεισμούς, αλλά υπάρχει ακόμα στη μορφή του φυτωρίου. Η «μπαντίνα» για να κάνει εμφανίσεις θα πρέπει να είναι και έτοιμη. Άλλωστε τα περισσότερα παιδιά της «μπαντίνας» είναι σήμερα στην μπάντα και κάθε χρόνο δεν μπορούμε να έχουμε την ίδια προσέλευση νέων παιδιών στη σχολή με αποτέλεσμα η «μπαντίνα» να μην μπορεί να εμφανίζετε κάθε χρόνο. Αυτό γινόταν και πριν τον Ιωσήφ και σας το λέω εγώ που θήτευσα σε «μπαντίνα» της ΦΣΛ. Να είστε σίγουρος ότι το μέλλον της Φιλαρμονικής είναι εγγυημένο όσο υπάρχουν Ληξουριώτες αν και πολλοί προσπαθούν να μας εξαλείψουν. Τέταρτον η συνεργασία με τον μαέστρο κ. Γεωργόπουλο δε σταμάτησε ποτέ, υφίσταται και σήμερα. Πέμπτον η ποσότητα και η ποιότητα των μουσικών δεν έχει να κάνει με τις «ημέρες» του Ιωσήφ. Οι μουσικοί έρχονται στη ΦΣΛ αφιλοκερδώς καθαρά από αγάπη για τη μουσική και ΦΣΛ. Συχνά παρατάνε τις δουλειές τους για να συνεχίσει να υπάρχει αυτό το σωματείο. Στο έκτο ερώτημα με κάνατε και γέλασα γιατί αυτή η «φαεινή» ιδέα για τις κάρτες των συνδρομών ήταν δική μου. Σας ενημερώνω λοιπόν ότι επί σειρά ετών οι συνδρομές έμεναν ανείσπρακτες για δύο λόγους. Επειδή κάποιοι συνδρομητές δεν πλήρωναν και από την αδυναμία του εκάστοτε εισπράκτορα να εισπράξει τις συνδρομές. Αποτέλεσμα ήταν κάθε χρόνο να χάνεται ένα μεγάλο ποσό από τα ταμεία της ΦΣΛ καθώς πληρώναμε χρήματα ακόμα και για έσοδα που δεν εισπράτταμε. Με της ετήσιες κάρτες συνδρομών ξεκαθάρισε το τοπίο. Αν και δεν έχει τελειώσει η διανομή των συνδρομών του 2015 δηλαδή η πρώτη φορά που μοιράζονται κάρτες συνδρομών όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι ξεπερνάμε τις προσδοκίες μας και θα δούμε το ταμείο μας να βάζει χρήματα από συνδρομές που δεν είχε εισπράξει ποτέ. Άλλωστε το πρόβλημα αυτό υπήρχε για χρόνια και κανείς δεν είχε κάνει κάτι. Τώρα, η ανάγκη για αλλαγή ήταν επιτακτική καθώς τα χρήματα είναι λιγοστά και αναγκαία. Κάθε αλλαγή και δύσκολη αλλά ο κόσμος του Ληξουριού το δέχτηκε επί των πλείστων αγόγγυστα στις δύσκολες μέρες που περνάμε λέγοντας απλά « αφού είναι για τη Φιλαρμονική δεν το συζητάμε ». Αυτά για να καταλάβετε ποιος είναι ο κόσμος του Ληξουριού. Αν φυσικά έχετε καμιά καλύτερη ιδέα σας παρακαλώ αφού γίνετε μέλος της ΦΣΛ να μας την καταθέσετε εγγράφως. Στη συνέχεια η «ιδεοληψία» του Ιωσήφ δεν αφορά τη Φιλαρμονική. Ο Ιωσήφ ψηφίστηκε από το ανώτατο όργανο διοίκησης της ΦΣΛ και πριν ψηφιστεί είπε ότι είχε να πει χωρίς φόβο και πάθος και άσχετα αν κάποιοι ήθελαν και συνεχίζουν να θέλουν να διαστρεβλώνουν τα λεγόμενα του, προς όφελος, αναρωτιέμαι ποιού;; Στο όγδοο ερώτημα ειλικρινά δεν ξέρω τίποτα για αναξιοποίητη περιουσία της ΦΣΛ. Λέτε να μου τα κρατάνε κρυφά οι υπόλοιποι του ΔΣ;; Παρακαλώ ενημερώστε με για τα περιουσιακά στοιχεία της ΦΣΛ σίγουρα γνωρίζετε περισσότερα απ’ όσα λέτε. Στο εννιά μπορείτε να ρωτήσετε την ίδια την κα Τζουγανάτου για τις προθέσεις της. Εμείς δεν έχουμε τέτοια ενημέρωση. Αλλά ο σοφός λαός λέει ότι «όσα ξέρει ο νοικοκύρης δε τα ξέρει ο κόσμος όλος». Στην προκειμένη περίπτωση ελπίζουμε να μας επιτρέπετε να είμαστε οι νοικοκυραίοι της ΦΣΛ και εσείς με την ανωνυμία σας «ο κόσμος όλος». Στο δέκατο η αποκατάσταση των ζημιών σε αυτό το κτήριο προχωράνε ανάλογα με τα οικονομικά του κράτους και τα οικονομικά της ΦΣΛ. Στο εντέκατο σας απαντώ ότι τα όργανα που πήραμε χρησιμοποιούνται από τους μουσικούς της Σχολής αλλά φυσικά υπάρχουν και ολοκαίνουργια που περιμένουν νέους μουσικούς να τα αναλάβουν. Κακώς που δε μας βάλατε κριτήρια για το πότε ένας μαθητευόμενος θα πρέπει να πάρει καινούργιο όργανο ενώ αυτό που έχει, παίζει και είναι πολύ καλύτερο όργανο από τα «καινούρια». Ξέρετε στις μέρες μας ένα Stradivarius (αν ξέρετε) έχει υπερδιπλασιάσει την αξία του από τα μέσα του 17ου αιώνα που κατασκευάστηκε το πρώτο. Με λίγα λόγια δε σημαίνει ότι το πιο καινούριο είναι καλύτερο από το πολύ παλιότερο. Τέλος στο δωδέκατο ερώτημά σας οφείλω να πω ότι αυτό το ερώτημα είναι όντως κορυφαίο και σας απαντάω ευθέως ότι ο Ιωσήφ δε συμφωνεί όχι για το «διοικούντες και διοικούμενοι» αλλά για το «μποναμά». Γι’ αυτό το «μποναμά» του οποίου η μοιρασιά έχει «εκδιώξει» κατά καιρούς πολλούς μουσικούς από τη ΦΣΛ. Η αλήθεια είναι ότι το χρήμα μολύνει τη ψυχή των ανθρώπων και ο Ιωσήφ έχει πολλά κομμάτια δίκιο στο να είναι εναντίον «μποναμάδων». Τέλος πάντων ο «μποναμάς» μοιράζετε από τους ίδιους τους μουσικούς και το μαέστρο προς τους μουσικούς. Είναι τα μοναδικά χρήματα που παίρνουν οι μουσικοί της ΦΣΛ τα οποία τα δίνουν οι Ληξουριώτες με όλη τους τη καρδιά. Δεν αποφασίζει το ΔΣ ποιος θα πάρει το μεγαλύτερο ποσό. Οι μουσικοί κάνουν την αυτοκριτική τους για την ετήσια προσφορά τους και τα μοιράζονται. Από εκεί και πέρα ο καθένας κάνει ότι θέλει με το «μποναμά» του. Όσο αναφορά τους «διοικούντες και διοικούμενους» σας απαντώ ότι στις προτελευταίες εκλογές ίσα που συμπληρώσαμε τις υποψηφιότητες για να διεξαχθούν οι εκλογές ενώ στις τελευταίες είχαμε δύο υποψήφιους παραπάνω εκ των οποίων ο ένας είναι και αυτός μουσικός. Τα συμπεράσματα δικά σας. Ελπίζω να απάντησα σε όλα σας τα ερωτήματα και θα χαρώ πολύ να σας γνωρίσω επώνυμα να μοιραστούμε μαζί της ανησυχίες μας για το παρόν και το μέλλον του αγαπημένου σωματείου του Ληξουριώτη, την Φιλαρμονική Σχολή Ληξουρίου.
ΥΓ Θερμή παράκληση να μην ανακατεύει κανείς προσωπικά του πάθη και προκαταλήψεις κάθε είδους με Ιστορικά Σωματεία όπως η Φιλαρμονική Σχολή Ληξουρίου και μάλιστα όταν δεν ξέρει καν τον τρόπο που συνεχίζουν να υπάρχουν και να προσφέρουν στο τόπο μας. Εύχομαι η παράκλησή μου να γίνει υποχρέωση του καθενός.
Με τιμή,
Γρηγορόπουλος Ανδρέας
Ταμίας ΦΣΛ