Για την όπερα Μάκμπεθ του Βέρντι στο Μέγαρο Μουσική Αθηνών
Διθυραμβικές κριτικές για τη Χορωδία της Λυρικής και τον Αγαθάγγελο
23/01/2014 | 20:29

Με θριαμβευτικά σχόλια αναφέρονται οι κριτικές των Αθηναϊκών εφημερίδων ,και πολιτιστικών blogs του διαδικτύου,  για την εκπληκτική  απόδοση της χορωδίας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής υπό τον Αγαθάγγελο Γεωργακάτο, στην όπερα Μάκμπεθ του Βέρντι στο Μέγαρο Μουσική Αθηνών.

Παραθέτουμε κάποιες απο αυτές.

1) http://popaganda.gr/bloody-macbeth/

¨ …..Αν όμως η πρώτη εντύπωση είναι αυτό που μετράει, τότε η πρώτη μεγάλη νίκη της βραδιάς ήρθε από τον σκηνογράφο Μαουρίτσιο Μπαλό και από τους φωτισμούς του Λίνους Φέλμπομ. Πώς είναι το τοπίο και το φως του φόβου; Κάπως όπως αυτό που είδαμε στη σκηνή της Τριάντη, αναμφισβήτητα. Και της απόγνωσης, των μακελεμένων ανθρώπων που ψάχνουν έναν ήρωα; Σαν τη σκηνή της τέταρτης πράξης, όταν ανοίγοντας η αυλαία αισθάνεσαι πως βλέπεις έναν πίνακα του Delacroix, δεκάδες τσακισμένα κορμιά, λεηλατημένες ψυχές  που κάνουν απολογισμό του αίματος και τραγουδούν για τη Βασανισμένη Πατρίδα. Με τη χορωδία της Λυρικής να κατορθώνει ένα μικρό θρίαμβο σε αυτή τη σκηνή, να γίνεται το θέμα συζήτησης μετά στους μαρμάρινους κατάλευκους διαδρόμους του Μεγάρου Μουσικής,  «μα δεν ήταν υπέροχη η χορωδία;».

2) http://totetartokoudouni.blogspot.gr/2014/01/blog-post_20.html

¨….Θα σταθώ ξεχωριστά και στην Χορωδία της ΕΛΣ που υπό τον Αγαθάγγελο Γεωργακάτο δείχνει να έχει κάνει μεγάλες προόδους: είναι σπουδαία. Ένα σύνολο που μπορεί να συναγωνιστεί τα ανάλογα μεγάλων οπερατικών συγκροτημάτων. Μπράβο!….¨

3) http://www.athinorama.gr/music/article.aspx?id=1002409

¨….Η δραματική ένταση διασφαλίσθηκε περισσότερο σε μουσικό επίπεδο, όπου την παράσταση έκλεψε η συναρπαστική διεύθυνση του Μύρωνα Μιχαηλίδη. Επεξεργασμένη σε κάθε λεπτομέρεια και γεμάτη αντιθέσεις, αδιάπτωτα μεγαλόπνοη, ανέδειξε τον ενορχηστρωτικό πλούτο και τις συμφωνικές ποιότητες μιας σπουδαίας, άκρως μοντέρνας παρτιτούρας, ενώ συντόνισε έξοχα τα επί σκηνής δρώμενα. Η Ορχήστρα της ΕΛΣ, αλλά και η μπάντα υπό τον Γιώργο Αραβίδη, βρέθηκαν σε μεγάλη βραδιά, ιδίως τα χάλκινα πνευστά.

Ισάξιο συμπαραστάτη βρήκαν στη – μεταμορφωμένη υπό τον Αγαθάγγελο Γεωργακάτο – Χορωδία, που χάρισε προσεγμένο, ρυθμικά ακριβές τραγούδι σε μία όπερα, όπου ο ρόλος της είναι από κάθε άποψη καθοριστικός…….¨

4) Εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

http://www.kathimerini.gr/553158/article/politismos/8eatro/h-skoteinh-lamyh-toy-makmpe8-

dinei-megales-ermhneies

¨……Μέσα από αυτόν τον «Μάκμπεθ» του 2014, με τη σκηνοθεσία του Λορέντσο Μαριάνι και με τον Μύρωνα Μιχαηλίδη να οδηγεί την ορχήστρα της ΕΛΣ σε μία ακόμη υψηλή απόδοση (με τον ίδιο τρόπο που ο Αγαθάγγελος Γεωργακάτος έχει απογειώσει τη Χορωδία), τίθενται ζητήματα καίρια για τη Λυρική Σκηνή: μπορεί να προτείνει νέα ανεβάσματα και παράλληλα να στηρίζει, να αναδεικνύει και να ωθεί καλλιτέχνες υψηλού διαμετρήματος χτίζοντας την απαραίτητη, μυστική σχέση με το κοινό;?……¨