•«Δεν θα προχωρήσει απολύτως τίποτα! Δεν θα είμαστε παρόντες στα άνομα σχέδια», τονίζει ο κ. Χρυσόστομος
•Για την τήρηση των μέτρων και την εκκλησία: «Χωρίς μισθό όσοι εργάζονται στο Δημόσιο και δεν εμβολιάζονται»
«Καυτές» αναμένεται να είναι οι εξελίξεις μετά τις δηλώσεις που έκανε ο Μητροπολίτης Δωδώνης κ. Χρυσόστομος σχετικά με την προγραμματική σύμβαση που υπεγράφη πριν από λίγες μέρες μεταξύ του Υπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας Κώστα Σκρέκα και της Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων Ρόδης Κράτσα-Τσαγκαροπούλου για την κατασκευή δρόμου διαφυγής στο Ναυάγιο.
Μάλιστα, απεστάλη και ανοικτή επιστολή στον υφυπουργό Τουρισμού, η οποία έχει τίτλο: «Μια περίεργη και ύποπτη προγραμματική σύμβαση».
Ο κ. Χρυσόστομος, μεταξύ άλλων, είπε: «Είναι ανεπίτρεπτο αυτό που επιχειρείται και σε καμία περίπτωση – επειδή δεν είναι αναγκαίο, αλλά είναι βλαβερό- δεν θα αφήσουμε κανέναν και καμία απολύτως να υπεισέλθει στα δικαιώματα της εκκλησίας. Όταν μάλιστα αυτό βλάπτει το κοινωνικό σύνολο και δεν το εξυπηρετεί! Για νοσοκομεία, για πανεπιστήμια, για γήπεδα και ότι άλλο χρειάστηκε η κοινωνία ήμασταν παρόντες. Δεν θα είμαστε παρόντες στα άνομα σχέδια του οποιαδήποτε ή της οποιαδήποτε πολιτικού είτε γυναίκας είτε ανδρός είτε κυβέρνησης. Αυτό να το ξεχάσουν. Δεν υπάρχει περίπτωση. Υπάρχουν δικαστήρια και αποφάσεις δικαστηρίων. Κρατάνε τον Δασάρχη που τους κάνει τον μπαλαντέρ, πηγαίνει πότε εδώ, πότε από εκεί, γιατί τους κάνει τις δουλειές τους… παρά το γεγονός ότι τον έχω καταγγείλει ότι μου ζητούσε 5 εκ. ευρώ για να κάνει έναν αποχαρακτηρισμό. Δεν θα προχωρήσει τίποτα, απολύτως τίποτα! Να τελειώνουμε».
Η άλλη λύση για τη διάνοιξη του δρόμου διαφυγής…
Ο Μητροπολίτης αναφέρθηκε, μάλιστα, στην αυτοψία που είχε γίνει στην περιοχή πριν μερικούς μήνες κατά τη διάρκεια της οποίας είχε υποδειχθεί και συμφωνηθεί να γίνει διάνοιξη του δρόμου διαφυγής σε ένα άλλο σημείο, όπου δεν θα ήταν απαραίτητο να κοπούν δέντρα, ενώ επίσης, το κόστος για την κατασκευή του είχε προβλεφθεί ότι δεν θα ξεπερνούσε τις 30.000 ευρώ.
Πιο αναλυτικά, είπε: «Είχε ζητήσει ο Βουλευτής να πάμε στην περιοχή και να δούμε τι μπορεί να γίνει. Είχε έρθει ο Δήμαρχος, ο πρώην Διοικητής της Π.Υ. Χρ. Καλογερόπουλος και ο πρόεδρος της Τ.Κ. Βολιμών, Ν. Θεοδόσης. Διαπιστώθηκε αρχικά ότι εκεί δεν υπάρχει τίποτα δασικό, απλώς πρόκειται για αναδασωτέα έκταση. Είπαμε να ικανοποιήσουμε το κοινό περί δικαίου αίσθημα και (επιστρέφοντας από το Ναυάγιο στο δεξί χέρι σε κάποια σημείο που ανέβει προς τον Άγιο Γεώργιο) είπαν ότι εκεί είναι ιδανικό, ότι δεν θα κοπεί κανένα δέντρο, ότι θα στοιχίσει 30.000 και είπαμε ότι η εκκλησία συναινεί. Ξαφνικά ακούσαμε ότι υπάρχει πρόθεση και μάλιστα, διαλαλείται ότι στο Υπουργείο Περιβάλλοντος συμφώνησε η Περιφερειάρχης, να κάνουν δρόμο μήκους 1,5 χλμ και να κόψουν δέντρα… Τους διαφεύγει τι γίνεται στη Γλασκώβη αυτή την εποχή; Κανένα δέντρο δεν πρέπει να κοπεί! Εγώ θα τους καταγγείλω πρώτα εκεί, μετά στην κοινή γνώμη της Ζακύνθου και ύστερα, στο δικαστήριο. Ποιανού μπαμπά είναι το χωράφι που θα μπουν, χωρίς να ρωτήσουν την ιδιοκτήτρια Μονή;;; Υπάρχει απόφαση του Δικαστηρίου για την ιδιοκτησία»!
Και ανοικτή επιστολή προς τον Υφυπουργό Τουρισμού…
Η ανοικτή επιστολή προς τον Υφυπουργό Τουρισμού, η οποία έχει τον τίτλο: «Μια περίεργη και ύποπτη προγραμματική σύμβαση», έχει ως εξής: «Σκέψεις και ερωτήματα: Ωστόσο, εξετάζοντας τη συγκεκριμένη προγραμματική σύμβαση, προκύπτει μια ατελείωτη σειρά πολύ σοβαρών και κρίσιμων ζητημάτων, τα οποία χρίζουν σαφών απαντήσεων.
Και συγκεκριμένα Ερωτώ:
1.Ποιος «αρμόδιος φορέας» επέλεξε την κατασκευή του συγκεκριμένου «δασικού δρόμου»; Έχει ληφθεί υπόψιν η γνώμη του Δημάρχου ή ενδεχομένως του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ζακύνθου και των Προέδρων των τοπικών κοινοτήτων; Ποια η επίσημη θέση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας (με βαρύνουσα γνώμη) και του τ. Διοικητή αυτής κ. Καλογερόπουλου και ενδεχομένως και της Αστυνομίας; Έγιναν συσκέψεις για το θέμα αυτό από τους εμπλεκόμενους φορείς και σε καταφατική περίπτωση ζητάμε να δοθούν τα πρακτικά των συναντήσεων αυτών στην δημοσιότητα, διαφορετικά αν δεν τηρήθηκαν πρακτικά να δημοσιοποιηθούν οι έγγραφες απόψεις τους.
Πέραν τούτου, ζητάμε να κατατεθούν άμεσα όλα τα σχετικά με την υπόθεση έγγραφα, όπως η υπ’ αρίθ. 7/19-5-2015 γνωμοδότηση του Τεχνικού Συμβουλίου Δασών, το σχετικό έγγραφο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ζακύνθου, το σχετικό έγγραφο του Α.Τ. Αλυκών Ζακύνθου και τη Αστ. Δ/νσης Ζακύνθου, τα σχετικά έγγραφα της Δ/νσης Δασών Ζακύνθου κ.α.
2.Με ποια ειδικότερα κριτήρια επελέγη ο συγκεκριμένος «δασικός δρόμος»; Εξετάσθηκαν άλλες λύσεις πιθανόν αρτιότερες και καλύτερες από την επιλεγείσα, από πλευράς τεχνικής (λχ καλύτερη αντιπυρική προστασία), ασφάλειας (λχ ασφαλέστερη πρόσβαση, λιγότερο απότομη, ευκολότερος απεγκλωβισμός προσώπων και οχημάτων σε περίπτωση πυρκαγιάς, αλλά ακόμη και ασφάλειας των εργαζόμενων στην διάνοιξη του δρόμου), κόστους (λχ κατασκευή άλλου δρόμου με μικρότερο κόστος), χρόνου αποπεράτωσης και κυρίως από πλευράς κόστους περιβαλλοντικής και οικολογικής καταστροφής της εκείθε δασικής βλάστησης;
3.Έχει ερωτηθεί για το θέμα αυτό, η ιδιοκτήτρια ολόκληρης εκείνης της εκτάσεως τοπική εκκλησία και ειδικότερα η ιερά μονή Αγίου Γεωργίου των Γκρεμνών (ΝΠΔΔ), η οποία έχει αποδεχθεί, δημοσίως, άλλων δασικό δρόμο, ο οποίος επιτυγχάνει τους ίδιους ακριβώς σκοπούς, αλλά με μεγαλύτερη ασφάλεια για τους επισκέπτες, δραματικά μικρότερο κόστος και χρόνο κατασκευής και σχεδόν μηδενική περιβαλλοντική καταστροφή. Έχετε συνυπολογίσει κανείς το τεράστιο κόστος σε περίπτωση αντίδρασης της τοπικής εκκλησίας σε δικαστικό επίπεδο, πόσο μάλλον σε πιθανή ακύρωση των σχετικών διοικητικών πράξεων; Έχει σκεφτεί την αντίδραση οικολογικών – περιβαλλοντολογικών οργανώσεων; Όλοι γνωρίζουμε ότι το ελληνικό δημόσιο δεν έχει στην κυριότητά του την έκταση που θα διέλθει ο δρόμος αυτός, όπως δολίως, καταχρηστικά και αβάσιμα αναφέρεται στην σχετική προγραμματική σύμβαση (άρθρο 11) μεταξύ ΥΠΑΠΕΝ και ΠΙΝ και όπως πολύ καλά γνωρίζει και ο Δασάρχης Ζακύνθου.
Γνωρίζει άραγε ο Υπουργός Περιβάλλοντος αυτήν τη μικρή λεπτομέρεια και αστοχία της Προγραμματικής Σύμβασης;
Μήπως γνωρίζει άραγε κάποιος να μας πει την τύχη και τους εξυπηρετούμενους στόχους του δρόμου, που κάποιοι επιχείρησαν να ανοίξουν στην ίδια ακριβώς περιοχή, πριν λίγα χρόνια; Μήπως γνωρίζει το ΑΤ Αλυκών; Μήπως γνωρίζει ο Δασάρχης; ‘Ή μήπως να ανατρέξουμε για να μάθουμε στο υπ’ αριθ. 1679/2020 (11-6-2020) Βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Αθηνών;
και τέλος,
4.Επειδή οι καιροί είναι περίεργοι, και ήδη έχουν ακουστεί πολλά, θα θέλαμε να ρωτήσουμε: Μήπως έχει καμία σχέση το συγκεκριμένο υποτιθέμενο έργο με την επιχειρούμενη από το Υπουργείο Τουρισμού σύσταση της εταιρείας «Ναυάγιο Ζακύνθου ΑΕ», που εμπεριέχεται σε σχέδιο νόμου, που είδε πρόσφατα το φως της δημοσιότητας;»
Η προγραμματική σύμβαση
Στην ανακοίνωση που εξέδωσε η περιφερειακή αρχή πριν λίγες μέρες για την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης, αναφερόταν ότι: «σκοπός της είναι η εκτέλεση δημοσίων δασοτεχνικών έργων οδοποιίας (διάνοιξη δασικής οδοποιίας) μεταξύ της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων (Π.Ε. Ζακύνθου) και του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στα πλαίσια της Πολιτικής Προστασίας που θα συμβάλει στην μείωση του κινδύνου εγκλωβισμού οχημάτων σε περίπτωση πυρκαγιάς στην περιοχή του “Ναυαγίου”. Το έργο περιλαμβάνει: 1.την υλοποίηση μελέτης συνολικού προϋπολογισμού 764.222,40 ευρώ (με ΦΠΑ) και αφορά α) δασικό δρόμο Α΄ κατηγορίας συνολικού μήκους 1.633μ ο οποίος θα καταλήγει σε υφιστάμενο επαρχιακό δρόμο και β) δρόμο διασύνδεσης Γ΄ κατηγορίας 75μ με σκοπό την αναστροφή των μικρών ΙΧ οχημάτων. Επίσης, θα τοποθετηθούν στηθαία ασφαλείας σε ορισμένες θέσεις και θα γίνει κατακόρυφη σήμανση της οδού. 2.την υλοποίηση μελέτης συνολικού προϋπολογισμού 106.429,97 ευρώ (με ΦΠΑ) και αφορά την βλαστική αποκατάσταση των διαταραγμένων δασικών επιφανειών που θα προκύψουν από την διάνοιξη δασικών δρόμων στην θέση “Ναυάγιο”. Η προεκτιμημένη δαπάνη για την υλοποίηση του έργου που ανέρχεται στο ύψος των 870.652,37 ευρώ έχει ήδη εξασφαλιστεί εξολοκλήρου με μέριμνα της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων (Π.Ε. Ζακύνθου)».
Πηγή: imerazante.gr