Παρεμβάσεις στην παραλία
Ζάκυνθος: Δημιουργία ζωνών ασφαλείας στο «Ναυάγιο» προτείνει ο Ευθύμιος Λέκκας
Κοινωνία
19/09/2018 | 13:35

Την εφαρμογή μέτρων διαχείρισης, όπως η τοποθέτηση μεταλλικών φραγμάτων και δημιουργία ζωνών ασφαλείας, στο σημείο όπου σημειώθηκε η κατολίσθηση βράχων στη διάσημη παραλία «Ναυάγιο» της Ζακύνθου, πρότεινε ο Καθηγητής Εφαρμοσμένης Γεωλογίας, Ευθύμιος Λέκκας.

Ο κ. Λέκκας, ο οποίος έδωσε το «παρών» στο δημοτικό συμβούλιο του νησιού, ανέφερε ότι η κατολίσθηση «μας έβαλε σε έναν προβληματισμό για το κατά πόσο είναι ασφαλής η επίσκεψη και η παραμονή των χιλιάδων επισκεπτών της περιοχής του Ναυαγίου».

«Εχουμε να κάνουμε με γεωδυναμικά φαινόμενα που δημιούργησαν τις παραλίες, αλλά με την επίσκεψη των ανθρώπων και των τουριστών, δημιουργούνται κάποιοι κίνδυνοι. Πρέπει να βρούμε έναν τρόπο ώστε αυτές οι παραλίες να παραμείνουν επισκέψιμες, δεδομένου ότι είναι αυτό που έχουμε να επιδείξουμε σε παγκόσμιο επίπεδο. Το θέμα είναι πως θα διατηρήσουμε αυτές τις παραλίες επισκέψιμες και πως θα προφυλάξουμε τον κόσμο έτσι ώστε να μην έχουμε απώλειες. Η πρόκληση για εμάς είναι να παραμείνουν οι παραλίες επισκέψιμες και ασφαλείς, παρά τα φαινόμενα που εκδηλώνονται» σημείωσε ο Καθηγητής.

Παρεμβάσεις στην παραλία

Ο κ. Λέκκας τόνισε ότι στο «Ναυάγιο» θα εφαρμοστεί μία μεθοδολογία που θα μπορέσει να μειώσει τους κινδύνους, όπως στο Πόρτο Κατσίκι «που κάναμε τη λεγόμενη ζωνοποίηση».

«Πάνω στην παραλία χαράξαμε ζώνες και τις σηματοδοτήσαμε. Είναι η ζώνη στην οποία απαγορεύεται να πάνε οι επισκέπτες και μία ενδιάμεση ζώνη όπου η διακινδύνευση θα είναι πολύ μικρή. Αυτές οι ζώνες θα σηματοδοτούνται με απλή σήμανση, με κάποιες πινακίδες, κολωνάκια και σχοινιά, που θα επισημαίνουν τον κίνδυνο. Η ζωνοποίηση αυτή, δεν είναι απλό πράγμα γιατί πρέπει να γίνει ανάλυση στο πρανές των βράχων, ανάλυση με στατικές συνθήκες φόρτισης, προκειμένου να δούμε σε τι θέση θα καταλήξουν πιθανές κατολισθήσεις. Ανάλογα με τη θέση και πολλούς συντελεστές που θα έχουμε υπόψη μας, θα κάνουμε την ζωνοποίηση. Πρόκειται για μία απλή παρέμβαση με μηδενικό κόστος, η οποία μειώνει κατακόρυφα τη διακινδύνευση στην παραλία», υπογράμμισε ο κ. Λέκκας.

Αυτοψία από ξηράς

Ο κ. Λέκκας βρέθηκε το μεσημέρι της Τρίτης στην περιοχή πάνω από το Ναυάγιο όπου πραγματοποίησε έρευνες με τη χρήση Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (UAV) και οργάνων αποτύπωσης ανάγλυφου υψηλής ευκρίνειας (LIDAR), με στόχο την ακριβή εκτίμηση της ευστάθειας των βραχωδών όγκων.

Τα αποτελέσματα της έρευνας θα βοηθήσουν ώστε να ληφθούν αποφάσεις σχετικά με τη δυνατότητα που θα έχουν οι τουρίστες να προσεγγίζουν το σημείο δια θαλάσσης ή δια ξηράς.

«Υπάρχει ευστάθεια στο χείλος του πρανούς. Ανάλογα με την πορεία των ερευνών θα προτείνουμε λύσεις που έχουν στόχο να σηματοδοτήσουν την περιοχή υψηλής διακινδύνευσης ώστε να μειωθούν οι απώλειες. Μην ξεχνάμε πως έχουν σημειωθεί κατολισθήσεις στο 1/5 του συνολικού πετρώματος» σημείωσε.

Απαράδεκτες εικόνες στο πλάτωμα

Ο κ. Λέκκας αναφέρθηκε και στις απαράδεκτες εικόνες που συνάντησε κατά την αυτοψία που έκανε στο πλάτωμα πάνω από το Ναυάγιο, επισημαίνοντας ότι «είναι ανεπίτρεπτο για έναν τουριστικό προορισμό, με την πιο διάσημη παραλία του κόσμου, να παρουσιάζει τέτοια εικόνα στον επισκέπτη. Εικόνες εγκατάλειψης, με ένα μισοερειπωμένο κτίριο, χόρτα, σκουπίδια, απουσία περίφραξης, απαράδεκτες καντίνες χωρίς τουαλέτες».

Σημειώνεται πως σύμφωνα με τα στοιχεία του Λιμεναρχείου την ώρα του συμβάντος στην περιοχή βρίσκονταν 350 άτομα, αριθμός πολύ μικρότερος από αυτόν που θα υπήρχε κατά τους μήνες Ιούλιο ή Αύγουστο που εκτοξεύεται στις 3.000 – 4.000.

Πηγή: imerazante.gr

eKefalonia
eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ