Πολυταξιδεμένο και σε αρκετές θάλασσες το «Ζάκυνθος 1», μετά από μισό αιώνα που έχει μεταφέρει εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες σε διάφορες γραμμές, οδηγείται στο ηλεκτρονικό σφυρί.
Όπως αναφέρει το newmoney.gr, ο πλειστηριασμός έχει προγραμματιστεί για τις 31 Ιανουαρίου, -εκτός αν μεσολαβήσουν κινήσεις αναστολής-, με επισπεύδουσα τη Sea and Land Services Ε.Ε. και στρέφεται κατά της ΑΝΕΖ Α.Ε. (Ανώνυμος Ναυτιλιακή Εταιρεία Ζακύνθου), ενώ η τιμή πρώτης προσφοράς έχει οριστεί σε 599.000 ευρώ. Το ποσό για το οποίο επιβλήθηκε η κατάσχεση ανέρχεται σε 23.560,55 ευρώ, πλέον των τόκων και εξόδων εκτελέσεως του πλειστηριασμού.
Η ιστορία του
Το «Ζάκυνθος 1» κατασκευάστηκε από χάλυβα στη Δ. Γερμανία το 1973, δηλαδή πριν 51 χρόνια, ενώ μετασκευάστηκε το 1991.
Πρόκειται για επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο πρώην σημαίας Γαλλίας και νυν Ελληνικής το οποίο νηολογήθηκε το 1990 στα νηολόγια β κλάσης του λιμένα Πειραιά. Έχει ολικό μήκος (LoA) 101,40 μέτρα, μέγιστο πλάτος (BMLD) 16 μέτρα, βάθος νηολόγησης 7,51 μέτρα, ολική χωρητικότητα 2.157,30 (ΚΟΧ), καθαρή χωρητικότητα 1.648,05 (ΚΚΧ).
Μπορούσε να μεταφέρει μέγιστο αριθμό επιβατών τον χειμώνα 356 άτομα και το καλοκαίρι 354 άτομα, ενώ διαθέτει δύο κύριες μηχανές της εταιρείας «CREPELLE TYPE PSN» με ιπποδύναμη 2×2.200 = 4.400 BHP.
Το πλοίο, περιήλθε στην ΑΝΕΖ Α.Ε., κατά πλήρη κυριότητα, ύστερα από αγορά από την εταιρεία «COMPAGNIE MERIDIONALE DE NAVIGATION» που εδρεύει στη Μασσαλία αντί ποσού 2.350.000 δολαρίων, τον Μάιο του 1990.
Όπως σημειώνεται, «η κατασχετήρια έκθεση εκτείνεται επί των παραρτημάτων του πλοίου σύμφωνα με το άρθρο 1011 Κ.Πολ.Δ., ήτοι των κυρίων και βοηθητικών χώρων και μηχανών του πλοίου, επί των ιστών, λέμβων, αγκύρων, κάλων, αλύσεων και καλωδίων και επί όλου εν γένει του εξοπλισμού, συνέργων και άλλων συστατικών και παραρτημάτων αυτού, στον εξοπλισμό αυτού, καθώς επίσης και επί των παραρτημάτων, εξαρτημάτων και συστατικών αυτού».
Κατά την αυτοψία την ημέρα επιβολής της αναγκαστικής κατάσχεσης, διαπιστώθηκαν τα εξής στα μέρη του πλοίου:
Στο Μηχανοστάσιο υπάρχουν: α) δύο (2) κύριες μηχανές στις όποιες αναγράφεται επάνω SREPELLE ETC LILE FRANCE και από τις οποίες λείπουν τα μπροστινά τμήματα των μηχανών καθώς και τα πίσω τμήματα των μηχανών, β) δύο (2) ηλεκτρομηχανές μάρκας MAN τύπου 2558 MT και γ) μία (1) Emergency μάρκας Volvo penta .
Σωστικές βάρκες και βαρελάκια: α) μία (1) Σωστική βάρκα χωρίς μηχανή χωρητικότητας έξι (6) ατόμων η οποία βρίσκεται στο Deck 6, β) εννέα (9) Μεγάλα βαρελάκια και έξι (6) μικρά βαρελάκια.
Στη Γέφυρα πλοίου: α) Υπάρχουν τα πλαϊνά Radar, β) Δεξιά κονσόλα πλήρης, γ) στην Αριστερή κονσόλα λείπει ένα όργανο αυτόματου πιλότου καθώς και ένα Radar GPL και δ) Τιμονιέρα υπάρχει.
Ως γενική κατάσταση διαπιστώθηκε ότι το πλοίο είναι γενικά λεηλατημένο και έχουν αφαιρεθεί καλώδια σε όλο το εσωτερικό του. Οι πίνακες ηλεκτροδότησης είναι σπασμένοι και τα καλώδια έχουν αφαιρεθεί καθώς και διάφορα άλλα πράγματα. Τέλος, αναφέρεται ότι το πλοίο βρίσκεται ελλιμενισμένο στον θαλάσσιο χώρο του Περάματος στην ράδα πλησίον ναυπηγείου Φραντζή.
Τα βάρη
Όσον αφορά τα βάρη, υπάρχουν μια συντηρητική κατάσχεση, για 6.448 ευρώ κατά της ΑΝΕΖ Α.Ε. και υπέρ της επισπεύδουσας, καταχωρηθείσα στις 4 Απριλίου 2023 καθώς και η αναγκαστική κατάσχεση για 23.560,55 ευρώ κατά της ΑΝΕΖ Α.Ε. και υπέρ της επισπεύδουσας καταχωρηθείσα στις 19 Δεκεμβρίου 2023.
Πηγή: imerazante.gr