Στη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ., οι δημοκρατικοί θεσμοί δέχθηκαν άλλο ένα πλήγμα, εξαιτίας της ανήθικης συμπεριφοράς της δημοτικής αρχής, με την “εμμονή” της να μη συζητηθεί ένα ζήτημα υψίστης σπουδαιότητας, που δικαιολογημένα ενδιαφέρει την κοινή γνώμη. Η προσπάθεια συγκάλυψης των φορολογικών παραβάσεων στη δημοτική παραλία του Πλατύ Γιαλού καταδεικνύουν το μέγεθος της ενοχής ορισμένων. Ειλικρινά θλίβομαι για το “περί δικαίου αίσθημα”, που διακρίνει τη συμπολίτευση, αλλά, επίσης, χαίρομαι που η θητεία της σύντομα ολοκληρώνεται….
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΚΤΙΚΟ Δ.Σ. ΤΗΣ 1ης ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2018 ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ 48ΩΡΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΠΛΑΤΥ ΓΙΑΛΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΣΔΟΕ ΛΟΓΩ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ
Αξιότιμοι Κύριοι,
Εισηγούμαι στο σημερινό τακτικό Δ.Σ. για ένα μείζον ζήτημα που ανέκυψε στην καρδιά της τουριστικής περιόδου. Πρόκειται για την αναστολή λειτουργίας της δημοτικής παραλίας του Πλατύ Γιαλού από την ΑΑΔΕ, κατά την 24η και 25η Αυγούστου, λόγω φορολογικών παραβάσεων, σύμφωνα με το άρθρο 13α του του ν. 2523/1997.
Η δημοτική επιχείρηση ελέγχθηκε επισταμένα από κλιμάκιο του ΣΔΟΕ Αθηνών στο πλαίσιο γενικότερων ελέγχων που είθισται να διενεργούνται κατά την τουριστική περίοδο. Το εύρημα που οδήγησε στην αναστολή λειτουργίας ήταν η μη έκδοση ικανού αριθμού αποδείξεων (25 σε σύνολο 70), με συνέπεια να προκληθεί ζημία ύψους 160 ευρώ (πρόκειται για 20 σετ επί 7 ευρώ ήτοι 140 ευρώ και 5 σετ επί 4 ευρώ ήτοι 20 ευρώ). Συνολική αξία 160 ευρώ. Σαφέστατα, το μέγεθος της ζημίας που έχει προκληθεί από αυτήν την πρακτική δεν αντικατοπτρίζεται στο ποσό των 160 ευρώ, το οποίο αποτυπώθηκε κατά το χρονικό σημείο διενέργειας του ελέγχου(το σημείωμα ελέγχου εκδόθηκε στις 22/8 και ώρα 13.45’ μ.μ. ), αλλά είναι πολλαπλάσιο αυτού. Φθάνει μόνο να πολλαπλασιάσει κανείς το ενδεικτικό ποσό των 160 ευρώ με το σύνολο των ημερών της θερινής περιόδου, για να καταλήξει ενδεικτικά στην επελθούσα ζημία. Στο ποσό αυτό αυτό θα πρέπει να προσθέσει το πρόστιμο των 500 ευρώ συν τις χαμένες εισπράξεις των 2 ημερών συν τα δικαστικά έξοδα.
Η ζημία διογκώνεται ακόμα περισσότερο εάν αναλογισθούμε ότι ο Δήμος μίσθωνε την παραλία από την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου, αφήνοντάς την κλειστή τα δύο προηγούμενα έτη. Το μίσθωμα που κατέβαλε ήταν 25.000 ευρώ για το 2017 και 12.500 για το 2016.
Η παράβαση κρίνεται σοβαρή και καθιστά υπόλογη τη δημοτική αρχή για όσα έπραξε ή για όσα παρέλειψε να πράξει πριν και μετά το διενεργούμενο έλεγχο!!
Ας ξεκινήσουμε από το γεγονός ότι η ανακοίνωση-δελτίο τύπου της Δημοτικής Αρχής ουδόλως παρέχει επαρκείς εξηγήσεις για το συμβάν. Αντίθετα, υποτιμά τη νοημοσύνη όλων μας, καθώς αναφέρει ότι η αναστολή λειτουργίας ήταν απότοκος της διαφωνίας μεταξύ δημοτικής αρχής και ΑΑΔΕ ως προς τον τρόπο λειτουργίας της δημοτικής παραλίας. Σημειώνει δε ότι το σχετικό ζήτημα θα κρίνει η ελληνική δικαιοσύνη, καθώς έχει ασκηθεί προσφυγή, επισημαίνοντας ότι η εκκρεμοδικία επί της προσφυγής δεν αναστέλλει τη διήμερη αναστολή λειτουργίας της παραλίας. Οι δικαιολογίες αυτές κρίνονται φαιδρές, καθώς εάν όντως η δημοτική αρχή μπορούσε να προβάλλει πρόδηλα βάσιμους λόγους προσφυγής, θα ασκούσε παράλληλα αίτηση αναστολής, προκειμένου να αποφευχθεί το 48ωρο κλείσιμο του Πλατύ Γιαλού.
Εάν η Δημοτική Αρχή είχε πράξει τα δέοντα, θα έθετε στη δημοσιότητα τη σύμβαση που έχει συνάψει με την ιδιωτική εταιρεία για τη λειτουργία της δημοτικής επιχείρησης στον Πλατύ Γιαλό, ώστε να κριθεί εάν αυτή είναι όντως επωφελής για το Δήμο και εάν καλύπτονται επαρκώς όλες οι προϋποθέσεις ομαλής λειτουργίας αυτής της φημισμένης δημοτικής παραλίας.
Συναφώς, θα φρόντιζε να υπάρχει επαρκές υπαλληλικό προσωπικό, προκειμένου να διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία της παραλίας, αλλά και το οικονομικό συμφέρον του Δήμου. Εάν δεν ήταν σε θέση να αναλάβει τη διαχείριση της παραλίας, έπρεπε να το δηλώσει ευθαρσώς, προκειμένου να ληφθούν άλλα μέτρα.
Το σημαντικότερο δε όλων είναι ότι η Δημοτική Αρχή υποχρεούται να ορίζει υπάλληλο των Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου, προκειμένου να είναι επιφορτισμένος με την εποπτεία της ορθής λειτουργίας της ιδιωτικής επιχείρησης, καθώς και με την είσπραξη των σχετικών εσόδων.
Εύλογα γεννώνται υποψίες σε όλους μας όταν μαθαίνουμε ότι ο σχετικός έλεγχος διενεργείται από τον υπάλληλο της καθαριότητας, κ. Μιχαήλ Αγγούρια και όχι από υπάλληλο των οικονομικών υπηρεσιών…!! Με απόφαση δημάρχου ανατίθεται στον κ. Μιχαήλ Αγγούρια η καθαριότητα της παραλίας και ουδόλως αναφέρεται η είσπραξη των εσόδων, η οποία τελικά πραγματοποιήτο. Ο υπάλληλος ενεργούσε αυτοβούλως ή κατόπιν εντολής;;
Οι αρχικές υποψίες επιβεβαιώθηκαν από την παράλειψη της Δημοτικής Αρχής να διατάξει ΕΔΕ σε έκτακτη συνεδρίαση ΔΣ και την προσπάθεια συγκάλυψης αυτού του σοβαρού γεγονότος.
Σύμφωνα με το άρθρο 67 του νόμου 3852/2010 (νόμος ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ): «Ο πρόεδρος καλεί επίσης το Συμβούλιο σε συνεδρίαση με γραπτή πρόσκληση, στην οποία αναφέρονται τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, όποτε το ζητήσει …το ένα τρίτο (1/3) τουλάχιστον του συνολικού αριθμού των μελών του Συμβουλίου ή το σύνολο των συμβούλων της μειοψηφίας». Στην προκειμένη περίπτωση της αίτησης των 14 συμβούλων, που αντιστοιχούν στο 1/3 του συνολικού αριθμού των μελών του Συμβουλίου (41) του Δήμου Κεφαλλονιάς, ο πρόεδρος του Δ.Σ. συγκαλεί το Συμβούλιο σε …τακτική συνεδρίαση (!) μαζί με ακόμη άλλα …τρία θέματα, για να υποβιβάσει τη σπουδαιότητα του συμβάντος.