Τουριστική αξιοποίηση του μύθου του Οδυσσέα προωθεί η Κέρκυρα
Τουρισμός
20/05/2017 | 16:16

H δημιουργία θεματικού πάρκου για τον Οδυσσέα στην Κέρκυρα και η καθιέρωση της ομηρικής διατροφής ως τοπικής κουζίνας περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, σε πρόγραμμα που επεξεργάζεται ο δήμος του νησιού για την αξιοποίηση του μύθου της Οδύσσειας προς όφελος του τουρισμού και άλλων παραγωγικών κλάδων του προορισμού.

Οπως αναφέρει στην «Κ» ο αντιδήμαρχος Κέρκυρας στον τομέα του τουρισμού και της παιδείας, κ. Βασίλης Kαββαδίας, η υλοποίηση του προγράμματος μπορεί να αναδείξει μία σειρά μορφών τουρισμού στο νησί, προσελκύοντας επισκέπτες με ειδικά ενδιαφέροντα. Στόχος, με αφορμή το πρόγραμμα που στηρίζεται στη μυθική αναφορά της φιλοξενίας του Οδυσσέα στο νησί των Φαιάκων, είναι η επιμήκυνση της σεζόν στην Κέρκυρα αλλά και ο συνδυασμός ταξιδιωτικών πακέτων σε όλα τα νησιά του Ιονίου. Στο εγχείρημα πέραν του δήμου αναμένεται να συμβάλουν το Εργαστήριο Μελέτης Αρχαίου Κόσμου του Ιόνιου Πανεπιστημίου και ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός Ionian inspires, ενώ για την υποστήριξη της πρωτοβουλίας έχει ενημερωθεί και το υπουργείο Τουρισμού. Στα σενάρια που εξετάζονται είναι η δημιουργία του θεματικού πάρκου σε έκταση που θα παραχωρηθεί κατόπιν διαγωνισμού από τον δήμο σε ενδιαφερόμενο επενδυτή. Να σημειωθεί ότι για τη δημιουργία αντίστοιχων πάρκων στο εξωτερικό έχουν απαιτηθεί κατ’ ελάχιστον επενδύσεις ύψους 70 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, μπορεί να αναπτυχθούν ο συνεδριακός τουρισμός με τη διοργάνωση θεματικών συνεδρίων, σεμιναρίων και συμποσίων, ο περιβαλλοντικός τουρισμός με την ανάδειξη του φυσικού πλούτου και της τοπικής πρωτογενούς παραγωγής μέσα από διαδρομές βασισμένες στους ομηρικούς στίχους και ο γαστρονομικός τουρισμός με την καθιέρωση της ομηρικής κουζίνας ως τοπικής και της πιστοποίησης των επιχειρήσεων εστίασης. Παράλληλα, μπορεί να αναπτυχθούν ο πολιτιστικός τουρισμός με τη δημιουργία Φεστιβάλ και θεατρικών παραστάσεων και ο αθλητικός τουρισμός με συμμετοχή επισκεπτών στο πρότυπο των αγώνων που διοργάνωσε ο Αλκίνοος προς τιμήν του Οδυσσέα. Για τη στήριξη της τοπικής αγοράς δύναται να αναπτυχθεί το καλάθι με τα «προϊόντα του Οδυσσέα» και τα «δώρα του Οδυσσέα».

Την ίδια στιγμή που επιχειρείται η αξιοποίηση του μύθου της Οδύσσειας από έναν ελληνικό προορισμό προς όφελος του τουρισμού, το όνομα του Οδυσσέα αξιοποιείται για εμπορικό όφελος εδώ και χρόνια από φορείς και επιχειρηματικούς ομίλους του εξωτερικού. Για παράδειγμα, τα Sun Odyssey είναι μία εκ των πιο φημισμένων σειρών πολυτελών ιστιοπλοϊκών σκαφών της γαλλικής εταιρείας Jeanneau. Eπίσης, το νέο πολυτελές μίνι βαν της αυτοκινητοβιομηχανίας της Honda, ειδικά σχεδιασμένο για μεγάλα ταξίδια, ονομάστηκε Odyssey. Το περίφημο Ράλι Ντακάρ 2017 με αφετηρία και κατάληξη στη Βρετανία και διαδρομές που περνούν από Φινλανδία, Αρκτικό Κύκλο, Εσθονία, Ρουμανία, Ιταλία, Μαρόκο, Σενεγάλη, Ισπανία, Πορτογαλία ονομάζεται The Odyssey to Dakar. To όνομα Οdyssey συναντάται και σε ξενοδοχεία της Γαλλίας, των ΗΠΑ, της Ινδίας, του Βιετνάμ, της Βρετανίας, της Βουλγαρίας, της Πολωνίας, της Τουρκίας, και της Ζιμπάμπουε. Επίσης, ξενοδοχειακές αλυσίδες και εταιρείες διαχείρισης με τον τίτλο Odyssey Hotels δραστηριοποιούνται σε ΗΠΑ και Ολλανδία, Γερμανία και αλλού. To Le Voyage D’ Ulysse είναι ένα πρωτοποριακό σχέδιο που σχεδίασε ο διάσημος σχεδιαστής μόδας Kαρλ Λάγκερφελντ για το πολυτελές ξενοδοχείο Metropole στο Μόντε Κάρλο. Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα ξεχωρίζει το ξενοδοχείο Astir Odysseus Resort and Spa στην Κω.

Πηγή: kathimerini.gr

eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ