Τρίτος πιο γραφικός προορισμός για οδήγηση στον κόσμο, η Κεφαλονιά – κι ας έχουμε τους χειρότερους δρόμους – διθυραμβικά δημοσιεύματα του διεθνή τύπου για τις παραλίες, τα γραφικά χωριά μας και τα σπήλαια.
Κι ομως ο τουρισμός φέτος τον Μάιο ήταν μειωμένος σε σχέση με πέρσυ κοντά στο 30% , ακόμα και τώρα τις πρώτες εβδομάδες του Ιουνίου, αγκομαχά, σύμφωνα με τουριστικούς παράγοντες .
Οι αφίξεις στο αεροδρόμιο μας, σχεδον στάσιμες , ενω οι αλλοι Ιόνιοι προορισμοί ‘πετάνε”.
Η Κέρκυρα είχε άνοδο τον Μάιο κατα 23,6 % ήτοι 24.800 τουρίστες περισσότερους, η Ζάκυνθος με άνοδο 14,7% και 15.400 τουρίστες δεύτερη, και εμεις καταγράψαμε αναιμικη αύξηση 6,5% που μεταφράζεται σε 2.400 αφίξεις. Πίσω από όλα τα άλλα αεροδρόμια ακόμα και από το Άκτιο. Τελευταίο των τελευταίων, το μεγαλύτερο νησί του Ιονίου και ένα από τα πιο διαφημιζόμενα στον ξένο τύπο.
Τι φταίει;
Φταίει μήπως πως περιμένουμε τους τουρίστες στο …πιάτο. Θέλουμε να αρμέγουμε την “αγελάδα”, όχι όμως και να τη βοσκάμε;
Θελουμε μήπως το γρήγορο χρήμα και μια καλή αρπαχτή γι αυτό και αυξανουμε, με βάση την περσινή επισκεψιμότητα, τις τιμές στη διαμονή, στα μπαρ, τις ξαπλώστρες ακόμα και στο φαγητό, με αποτέλεσμα να δίνουμε την εντύπωση ενος ακριβού νησιού, χωρίς τις υποδομές των ακριβών νησιών;
Μήπως συμβάλουμε ετσι στον πληθωρισμό της απληστίας;
Ξέρουμε τι θέλουμε;
Η διαφήμιση, ο μακροπρόθεσμος ή εστω βραχυπρόθεσμος τουριστικός σχεδιασμός, η τουριστική ταυτότητα του νησιού μας, το μήνυμα που θελουμε να στείλουμε στους τουρ – οπερέιτορς , στους έλληνες και ξένους τουρίστες, στον ξένο τύπο, στα social media, είναι ζητηματα, ανύπαρκτα για την Περιφέρεια και τους δήμους μας.
Και εδώ ας αντιληφθούμε πως δεν υπάρχουν τρεις δήμοι στον τουρισμό αλλά υπάρχει μόνο ένα νησί . Δεν υπαρχουν περιοχες που είναι “ατμομηχανές” τουρισμού, αλλά υπάρχει ένα σύστημα, με μια ιδέα και ένα σχέδιο για να θα σπρώξει μπροστα όλη την Κεφαλονιά.
Όμως οι δήμοι με πρώτο το Δήμο Αργοστολίου που κινεί τα νήματα, δεν ασχολούνται με τον τουρισμό, γιατι δεν γνωρίζουν πως να ασχοληθούν. Αν γεμίζουν ορισμένα ξενοδοχεία με δικές τους πρωτοβουλίες και με τουρίστες που τρώνε, πίνουν και διασκεδάζουν στα όρια τους, δεν σημαίνει πως όλα πάνε καλά.
Είμαστε μέσα Ιουνίου και μια βδομάδα πριν δεν υπήρχαν, ανοιχτά ούτε μπιτς μπαρ, ούτε ξαπλώστρες σε πολλές παραλίες. Μια βόλτα βράδυ στο Αργοστόλι θα ενισχύσει την άποψη πως φέτος η τουριστική κίνηση είναι υποτονική. Οσοι διαφωνούν ας ρωτήσουν τους επαγγελματίες του τουρισμού. Εκτος κι αν περιμένουμε τα κρουαζιερόπλοια – που παλαιοτερα κάποιοι τα θεωρούσαν μείζον καπιταλιστικό κακό – να σώσουν την κατάσταση.
Το νησί μοιάζει παραμελημένο. Οι κεντρικοί δρόμοι ακόμα δεν έχουν καθαριστεί από την Περιφέρεια και τους δήμους. Ισως γιατί τα ξερόχορτα μπορούν και κρύβουν επιμελώς τα χιλιάδες πλαστικά μπουκάλια και κουτάκια αναψυκτικών, που είναι σπαρμένα στις άκρες τους. Όποια σημεία έχουν καθαριστεί οφείλονται σε ενέργειες ιδιωτών.
Λέμε, τώρα για να κοροϊδευόμαστε, πως είμαστε και νησί του Πολιτισμού. Το μόνο όμως αρχαιολογικό Μουσείο που είναι ανοιχτό, είναι της Σάμης, αλλά για να το επισκεφτείς πρέπει να κλείσεις τηλεφωνικά ραντεβού, όπως κάνεις με τον οδοντίατρο σου.
Η …αγελάδα που λέγεται τουρισμός χρειάζεται φροντίδα για να αποδίδει το γάλα της κάθε σεζόν, χρειάζεται χρήματα για να διαφημιστεί το προιόν της και κυρίως ανθρώπους να γνωρίζουν πως θα αναδείξουν τα θέλγητρά του νησιού μας και όχι πως θα τα εκμεταλλευτούν οι ίδιοι..
Οδηγός ας ειναι η φραση του Aleksandrs Buraks, Επικεφαλής Ανάπτυξης στο DiscoverCars.com:
“Η Κεφαλονιά είναι ένα πανέμορφο νησί που έχει τόσα πολλά να προσφέρει! Ένας Μεσογειακός παράδεισος, που συνδυάζει τον υπέροχο καιρό και την υπέροχη θέα του. Από τις φημισμένες παραλίες έως τις γραφικές ακτές, η εξερεύνηση του νησιού με το αυτοκίνητο είναι κάτι που πρέπει να κάνετε όταν μπορέσετε να ταξιδέψετε με τον δικό σας ρυθμό από την άνεση του δικού σας οχήματος”.