Σήμερα εκτελείται το τελευταίο δρομολόγιο στη γραμμή Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη. Η ακτοπλοϊκή εταιρεία που την εξυπηρετεί, κάνοντας χρήση του Ν. 2932/2001 [που προβλέπει ετήσια διακοπή δρομολογίων μέχρι 60 ημέρες για την επιθεώρηση του πλοίου], διέκοψε για ακόμη μια χρονιά μέσα στo χειμώνα το συγκεκριμένο δρομολόγιο. Κατήργησε με αυτό το τρόπο για το επόμενο διάστημα την προσέγγιση με το λιμάνι της Σάμης, εκθέτοντας παράλληλα τους κατοίκους των νησιών μας σε μια απίστευτη ταλαιπωρία.
Με την νέα διακοπή του δρομολογίου αυτού, γίνεται δυσχερής η αναγκαία επικοινωνία από και προς την ηπειρωτική Ελλάδα. Ιδιαίτερα οι κάτοικοι, της βόρειας Κεφαλονιάς και της Παλικής αναγκάζονται σε πολύωρο ταξίδι προς την ηπειρωτική Ελλάδα, με απαραίτητη πλέον τη χρήση Ι.Χ. ή λεωφορείου, ενώ και η σύνδεση της Ιθάκης με την ηπειρωτική Ελλάδα μέσω Αστακού και 4 φορές την εβδομάδα μέσω Κυλλήνης – Πόρου, μετατρέπει σε μια σύγχρονη Οδύσσεια τη μετάβαση των κατοίκων της στην Πάτρα και στην Αθήνα.
Η προβλεπόμενη από το Σύνταγμα «Νησιωτικότητα» επιβάλλει επαρκείς και ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Πολύ περισσότερο όταν είναι αναγκαίες οι συχνές μετακινήσεις συμπολιτών μας για λόγους υγείας, επαγγελματικών υποχρεώσεων, σπουδών. Παρά το πρόβλημα, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, το Υπουργείο Ναυτιλίας και ο τοπικός Βουλευτής σιωπούν. Επιτακτική όμως είναι η ανάγκη για τη μόνιμη λειτουργία της επιδοτούμενης γραμμής Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη.