Διψήφιο ποσοστό αύξησης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία θα περάσουν στον έλεγχο της Fraport Greece πιθανότατα και αυτήν την εβδομάδα, με το Δημόσιο να εισπράττει τίμημα ύψους 1,233 δισ. ευρώ, αναμένουν για το φετινό καλοκαίρι στελέχη του τουρισμού.
Οι πρώτες ενδείξεις είναι θετικές, καθώς εκτιμάται ότι η περσινή αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 9%, η οποία είχε συμπιεστεί έως και κατά 30% στα νησιά που είχαν μεγάλες προσφυγικές ροές, θα ενισχυθεί σημαντικά. Να σημειωθεί ότι και το 2015 στα 14 αεροδρόμια η ετήσια αύξηση έφτασε το 6% με το σύνολο των υπό παραχώρηση αερολιμένων να υποδέχεται συνολικά 23 εκατομμύρια επιβάτες, οι περισσότεροι εκ των οποίων διεθνείς ταξιδιώτες.
Με νέες αφίξεις, καινούργιους προορισμούς αλλά και αυξημένες συχνότητες δρομολογίων από τις αεροπορικές εταιρείες ξεκινά η θερινή περίοδος αφού μεγάλοι αερομεταφορείς, όπως η British Airways αλλά και η Ryanair φαίνεται να έχουν δώσει ήδη ψήφο εμπιστοσύνης στους 14 αερολιμένες, όπως αναφέρει το «Εθνος».
Αλλωστε η επόμενη μέρα και κυρίως η προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών αλλά και η ενίσχυση των ήδη υφιστάμενων δρομολογίων αποτελούσε στόχο για τη Fraport εδώ και μήνες όταν ακόμα δεν είχαν κλείσει οι εκκρεμότητες της παραχώρησης.
Ηδη από τον περασμένο Οκτώβριο το αρμόδιο τμήμα της κοινοπραξίας βρισκόταν σε ανοιχτή γραμμή με τις αεροπορικές εταιρείες έχοντας παρουσία σε σημαντικά συνέδρια του κλάδου. Στις προτεραιότητες εντάσσονται και οι συνδυαστικές δράσεις με τους τοπικούς φορείς προκείμενου μέσω συντονισμένων κινήσεων να βελτιστοποιηθεί η αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων, προωθώντας αποτελεσματικά τους 14 προορισμούς.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του «Εθνους», σε ό,τι αφορά στις αεροπορικές εταιρείες, η British Airways θα συνδέει το Λονδίνο με τη Ζάκυνθο, τη Σκιάθο και τη Μύκονο, με την τελευταία να συνδέεται και με το Μάντσεστερ. Η Ryanair θα πετά με νέα δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη με προορισμούς το Αμβούργο, το Γκέτεμποργκ, την Κοπεγχάγη και το Ντόρτμουντ, ενώ θα προσθέσει συχνότητες από Μύκονο και Χανιά προς την Αθήνα.
Με Βενετία, Παλέρμο και Μπάρι
Η Volotea θα συνδέει τη Ζάκυνθο με τη Νάπολη, την Κεφαλονιά με τη Βενετία, την Κέρκυρα με το Παλέρμο, το Μπάρι και την Τουλούζη, τη Μύκονο με τη Βερόνα και τη Νάντη, τη Σαντορίνη με τη Γένοβα, τη Νάντη, το Μπορντό και την Τουλούζη και το Ακτιο με τη Νάπολη και το Μπάρι.
Επιπλέον, η Jet2 θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το Μάντσεστερ, το Εδιμβούργο, το Λιντς και τα ανατολικά Μίντλαντς, καθώς επίσης και την Κω, τη Ρόδο και τη Ζάκυνθο με το Λονδίνο. Να σημειωθεί πως μετά την ανάληψη λειτουργίας των αεροδρομίων από τη Fraport θα ξεκινήσουν άμεσες εργασίες καθαρισμού, βελτίωσης του φωτισμού και της σηματοδότησης, αναβάθμισης και βελτίωσης των εγκαταστάσεων υγιεινής, βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών και της πυρασφάλειας στο σύνολο των αεροδρομίων.
Υπενθυμίζεται πως για το σύνολο των έργων ανάπτυξης που θα ακολουθήσουν η Fraport Greece θα επενδύσει μέχρι το 2021 ποσό που φτάνει τα 357 εκατομμύρια ευρώ πλέον ΦΠΑ, με τις σχετικές συμβάσεις να έχουν ήδη υπογραφεί με την Intrakat.
Στο σύνολο της περιόδου παραχώρησης η Fraport θα πραγματοποιήσει επιπλέον έργα συντήρησης και αναβάθμισης στα αεροδρόμια, υλοποιώντας συνολικά επενδύσεις ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ.
Πηγή: patrastimes.gr