Εντός του μηνός αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για την παραχώρηση της λειτουργίας και της διαχείρισης του υδατοδρομίου της Πάτρας, ωστόσο άγνωστο παραμένει ακόμα πότε ακριβώς θα ξεκινήσουν οι πτήσεις προς νησιά του Ιονίου.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ) Νίκο Κοντοέ, για να ξεκινήσουν οι πτήσεις θα πρέπει να υπάρχει ένα δίκτυο υδατοδρομίων – αδειοδοτημένα είναι τα υδατοδρόμια της Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας, ως εκ τούτου μπορεί να ειπωθεί ότι υπάρχει ένα στοιχειώδες δίκτυο. Εταιρείες που έχουν υδροπλάνα και εκτελούν πτητικό έργο, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΛΠΑ, εκφράζουν κάποιο ενδιαφέρον. Πάντως, όπως εκτιμάται από πλευράς ΟΛΠΑ, εάν είχαν προχωρήσει πιο γρήγορα οι διαδικασίες για τα υδατοδρόμια της Λευκάδας και της Κεφαλονιάς, θα υπήρχε μεγαλύτερη αισιοδοξία για γρηγορότερη έναρξη των πτήσεων, αφού θα λειτουργούσε μεγαλύτερο δίκτυο προορισμών.
Κίνηση επιβατών
Σύμφωνα με πληροφορίες, εκφράζεται προβληματισμός για τον όγκο της κίνησης επιβατών με υδροπλάνα, από τη στιγμή που ξεκίνησε να λειτουργεί η νέα ακτοπλοϊκή γραμμή, η οποία συνδέει τα νησιά του Ιονίου, αλλά και από το γεγονός ότι ο αυτοκινητόδρομος της Ιόνιας Οδού έχει μειώσει σημαντικά την απόσταση μεταξύ της Πάτρας και του πορθμείου της Ηγουμενίτσας. Ωστόσο, ειδικά όσον αφορά στην Ιόνια Οδό, εκτιμάται ότι το κόστος των διοδίων από τη γέφυρα του Ρίου – Αντιρρίου μέχρι την Ηγουμενίτσα, αλλά και των υγρών καυσίμων, θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην απόφαση των ταξιδιωτών για το αν θα χρησιμοποιήσουν το υδροπλάνο ή το αυτοκίνητο.
Στο μεταξύ, το υδατοδρόμιο της Πάτρας, που βρίσκεται στο βόρειο λιμάνι της πόλης, διαθέτει ήδη όλες τις αναγκαίες υποδομές από την προηγούμενη λειτουργία του, πριν από μερικά χρόνια. Συγκεκριμένα, υπάρχουν σταθμός εξυπηρέτησης επιβατών, χώροι έκδοσης και ελέγχου εισιτηρίων, χώροι ελέγχου επιβατών και αποσκευών, καθώς και πλωτός προβλήτας για την ασφαλή πρόσδεση των υδροπλάνων.
Επίσης, θα είναι εύκολη η πρόσβαση των επιβατών που χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Πατρών, αφού μέσω των οδών Κανελλοπούλου και της παραλιακής Ηρώων Πολυτεχνείου θα φθάνουν στο υδατοδρόμιο χωρίς να εισέλθουν στο κέντρο της Πάτρας.
Επίσης, προσδοκούνται σημαντικά οφέλη για την κοινωνία και τους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας, αλλά και της Πάτρας, όπως, για παράδειγμα, η ενίσχυση της εναλλακτικής τουριστικής διακίνησης, η μεταφορά επιβατών και φορτίων, η δημιουργία θέσεων εργασίας κ.ά.
Πηγή: kathimerini.gr