Τα Ιόνια Νησιά στην 4η GREEK TOURISM EXPO και ο απολογισμός των αφίξεων
Τουρισμός
11/12/2017 | 11:15

Στην διεθνή τουριστική έκθεση 4η GREEK TOURISM EXPO η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων συμμετείχε με δικό της περίπτερο παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη τουρισμού κ Σπύρου Γαλιατσάτου και του κ.Κλαουδάτου από την Κεφαλονιά καθώς επίσης και εκπροσώπων των δήμων Ιονίων Νήσων .Επίσης στην έκθεση συμμετείχε και ο Σπύρος Κατσούρης με δικό του περίπτερο!

Η υποτονικότητα της έκθεσης και η απουσία της υπουργού κ. Κουντουρά προβληματίζει βάζοντας ερωτηματικά στο αν τελικά οι εκθέσεις είναι ένας «παλαιός τρόπος προβολής» σημαντικός μόνο όσον αφορά τις δημόσιες σχέσεις και τις συναντήσεις B2B μεταξύ επιχειρηματιών  του ίδιου κλάδου στο θέμα της ανταλλαγής απόψεων κυρίως   αφού πρέπει  να δοθεί έμφαση στην ψηφιακή παρουσία και τα οργανωμένα press &fan trips( η νέα μόδα  στην ταξιδιωτική δημοσιογραφία με το moto “πούλα την εμπειρία σου “που δείχνει να φέρνει αποτελέσματα) και στην χάραξη στρατηγικής πολιτικής και  από επιχειρηματίες !

Η χρονιά ήταν καλή όσον αφορά τις αφίξεις!

Υπήρχε αύξηση  στις αφίξεις στα Ιόνια Νησιά αλλά

οι διανυκτερεύσεις και η κατά κεφαλήν δαπάνη των τουριστών που επισκέπτονται το Ιόνιο και όχι τόσο ο όγκος των αφίξεων   είναι τα κρίσιμα στοιχεία που καθορίζουν εάν μια τουριστική χρονιά είναι επιτυχημένη ή όχι.
Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει  και η Τράπεζα της Ελλάδος, προσπαθώντας να αιτιολογήσει το «παράδοξο» της αναντιστοιχίας αφίξεων και εισπράξεων στον τουρισμό .
Οι βασικοί λόγοι για τη μείωση των τουριστικών εισπράξεων είναι:

Η μείωση των διανυκτερεύσεων οι ξένοι πλέον θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα και να γνωρίσουν δυο με τρεις διαφορετικούς τόπους ειδικότερα οι λαοί της Ευρώπης αλλά και οι Κινέζοι έχουν πρωταρχικό στόχο να γνωρίσουν τον πολιτισμό Βεργίνα ,Ακρόπολη κτλ παράλληλα να κάνουν και τις διακοπες τους σε κάποιο  νησί.Αυτή την δυνατότητα την έδωσαν κυρίως οι  φθηνές αεροπορικές εταιρείες και οι προσφορές των ξενοδόχων της πόλης. Ταξιδεύω σε δυο προορισμούς σημαίνει λοιπόν ο,τι μειώνω τα έξοδα μου .Το υπουργείο τουρισμού πανηγυρίζει για τις αφίξεις οι επιχειρηματίες, οι πιο πολλοί  βλέπουν μειωμένο τζίρο ενώ ένα μέρος επισκεπτών φεύγουν απαγοητευμένοι θεωρούν ο,τι  πλήρωσαν περισσότερα απ οσα υπολόγιζαν ή εξαπατήθηκαν.

Εφαρμογές αεροπορικών εταιρειών που δίνονται σε λαούς κυρίως που δεν γνωρίζουν καλά Αγγλικά λ.χ.Κινέζοι ενώ τους προτείνουν σημεία που πρέπει να επισκεφθούν ανάμεσα σε άλλα γράφουν “Πρέπει να προσέχετε τους Έλληνες θα προσπαθήσουν να σας εξαπατήσουν και οι ξένοι είναι πολύ επιφυλακτικοί όσον αφορά το shopping.

Από την άλλη

Η μείωση στις δαπάνες ανά ταξίδι αποτελεί και παγκόσμια τάση δεν είναι μόνο δικό μας φαινόμενο τοπικό .

Και τέλος η άγρα ή αλλιώς “η πειρατεία του τουρισμού ” είναι ένα θέμα που συζητήθηκε φέτος  στην Κέρκυρα  ύστερα από πρόσκληση και  του Περιφερειάρχη κ. Θεόδωρου Γαλιατσάτου  με αφορμή να ακούσει τα προβλήματα των δυσαρεστημένων επιχειρηματιών όσον αφορά τα διώροφα λεωφορεία που επιβίβαζαν παράνομα πελάτες που βρίσκονταν μέσα στο λιμάνι !

Τι σημαίνει όμως πειρατεία του τουρισμού?

Πειρατεία του τουρισμού σημαίνει ότι

διαπραγματεύεσαι ή μεσολαβείς με σκοπό να κατευθύνεις πελατεία σε υπηρεσίες με σκοπό το προσωπικό σου όφελος πληγή για τον τουρισμό  την  συναντάμε ακόμη  και σε μοναστήρια εκμεταλλευόμενοι το θρησκευτικό αίσθημα κυρίως των Ρώσων μοναχοί και πράκτορες κάνουν μεταξύ τους συμφωνίες προσπαθώντας να αποκομίσουν κέρδη….και δυο πουλώντας προϊόντα γαστρονομίας ή τέχνης πανάκριβα με την δικαιολογία ότι είναι “ευλογημένα “.

Δυστυχώς ένα φαινόμενο που ταλαιπωρεί τους τουρίστες, διαστρεβλώνει τον ελεύθερο ανταγωνισμό και υποβαθμίζει την εικόνα της χώρας. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το αδίκημα αυτό διαπράττεται με τρόπο που είναι εύκολα αντιληπτός στον καθένα: σε αεροδρόμια, λιμάνια, οδικούς ή σιδηροδρομικούς σταθμούς ή ακόμα και μέσα σε μέσα μεταφοράς, επιτήδειοι πλησιάζουν τους τουρίστες και με πιεστικό τρόπο τους προτρέπουν να προτιμήσουν συγκεκριμένες τουριστικές υπηρεσίες, συγκεκριμένης επιχείρησης. Ο τουρίστας που ακολουθεί μια τέτοια προτροπή, κινδυνεύει να καταλήξει θύμα κακών υπηρεσιών ή και αισχροκέρδειας, αφού η άγρα ασκείται από άτομα, που συνήθως αμείβονται για τις υπηρεσίες τους και την αμοιβή αυτήν την καταβάλλει σε τελευταία ανάλυση ο τουρίστας.

Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που ο τουρίστας δεν αντιλαμβάνεται ότι εύκολα καθίσταται θύμα άγρας κι αυτό συνήθως συμβαίνει με τις κατευθυνόμενες αγορές ( shopping ) και την κατευθυνόμενη εστίαση και αναψυχή. Στις περιπτώσεις αυτές ο τουρίστας που μετέχει σε κρουαζιέρα, περιηγητικό γύρο ή γύρο πόλεων με πούλμαν αναγκάζεται με έμμεσο τρόπο να κάνει τις αγορές του σε συγκεκριμένο κατάστημα ή να γευματίσει σε συγκεκριμένο εστιατόριο, απλούστατα γιατί εκεί-και μόνον εκεί- τον οδηγεί το πούλμαν. Δεδομένου ότι στις περιπτώσεις αυτές, τα ευνοούμενα καταστήματα καταβάλλουν υψηλές προμήθειες σε πρόσωπα εμπλεκόμενα με π διακίνηση των τουριστών, αυτός που τελικά πληρώνει τις προμήθειες είναι ο τουρίστας, χωρίς φυσικά να έχει πάντοτε εξασφαλίσει υψηλή ποιότητα, ανάλογη της τιμής.

Και οι συνοδοί στα πούλμαν χωρίς άδεια ξεναγού παράνομα αφού απαγορεύεται νομικά η ξενάγηση από οποιονδήποτε με τα μικρόφωνα στο χέρι μιλούν όχι για την ιστορία του τόπου αλλά για κάποιο συγκεκριμένο εστιατόριο που πρέπει να γευματίσουν .

Επίσης ένα άλλο πρόβλημα που  πρέπει οπωσδήποτε να αναληφθούν πρωτοβουλίες σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο είναι να περιοριστεί το ALL INCLUSIVE κοινώς βραχιολάκι  με ποσόστωση, αρχικά σε οργανωμένους αστικούς ιστούς, να γίνουν προσπάθειες προσέλκυσης άλλου ενδιαφέροντος  επισκεπτών και επιμήκυνση τουριστικής περιόδου έτσι ώστε πέρα των πολυτελών ξενοδοχείων να απολαύσουν τις μοναδικές γεύσεις, την διασκέδαση, τις ομορφιές, τις αξιόπιστες και ασφαλείς υπηρεσίες αλλά πάνω από όλα τις πολιτισμικές και ιστορικές πληροφορίες των νησιών μας!

οι επιχειρηματίες παρομοιάζουν το τζίρο τους  , εν μέσω οικονομικής κρίσης   σαν καρδιογράφημα σαν έναν δείχτη που ανεβοκατεβαίνει  γεμάτο με αγωνία στην αρχή της σεζόν πολλά σκαμπανεβάσματα και πολλές φορές απογοήτευση  στον απολογισμό της !

Για να μην μείνουμε όμως  με την απογοήτευση που είχαν κυρίως  νησιά που έχουν μαζικό τουρισμό π.χ Κέρκυρα …είναι καλά όμως να δούμε το  μισογεμάτο ποτήρι έγιναν πολύ αξιόλογες προσπάθειες και από την περιφέρεια και από την τοπική αυτοδιοίκηση τον δήμο .. ο τουρισμός  όμως για να πετύχει  πρέπει να χαραχθεί στρατηγική από επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται για τον νησί τους  έχουν άμεση σχέση με το τουριστικό προιόν και δεν επιδιώκουν μόνο το προσωπικό κέρδος…αλλά αγαπούν τον τόπο τους!

Φωτο-κείμενο  Ελένη Βαλλιανάτου

eKefalonia
eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Anassa Clothing Γυναικεια Ρουχα
Real Estate Kefalonia
Kefalonia Transfer