Ρεπορτάζ Ανδρέας Αρβανιτάκης
Σειρά δράσεων για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη προβολή και τουριστική αναβάθμιση του νησιού μας στο εξωτερικό και ειδικά σε δυναμικές αγορές όπως της Αγγλίας και της Γερμανίας έχει ξεκινήσει η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης Προβολής & Δημοσίων Σχέσεων του Δήμου Αργοστολίου. Αυτό επεσήμαναν τόσο ο πρόεδρος της Επιτροπής Νίκος Κουρκουμέλης όσο και τα άλλα μέλη της, που ήταν παρόντα, οι κκ. Κορκός, Βεργωτή, Κατσούρης και Τιμοθεάτος σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν στα τοπικά ΜΜΕ.
Εισήγηση Κουρκουμέλη
Ο κ. Κουρκουμέλης είπε κατά την εισήγησή του πως η επιτροπή καθυστέρησε να ξεκινήσει καθότι με το που συστάθηκε, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα διεκόπη η λειτουργία της, ένεκα του ξεσπάσματος της πανδημίας του κορωνοϊού.
Ωστόσο, έχουν δρομολογηθεί μια σειρά δράσεων για την προβολή του νησιού εντός και εκτός Ελλάδος. Επεσήμανε πως σε κάθε περίπτωση ο τουρισμός δεν έχει κάποιο μαγικό κουμπί για να ξεκινήσει, απαιτούνται πολλές ενέργειες και δράσεις για να γίνει αυτό. Ο στόχος είναι την επόμενη σαιζόν να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος και το νησί μας να γίνει εκ νέου ένας τουριστικός προορισμός με μεγάλη ζήτηση.
Αναφορά των δράσεων
Στη συνέχεια έγινε από τα υπόλοιπα παριστάμενα μέλη της επιτροπής επιγραμματική αναφορά στις ενέργειες που έχουν δρομολογηθεί για την προβολή του νησιού μας.
Πιο συγκεκριμένα, έχουν συσταθεί ομάδες εργασίας στο πλαίσιο της Επιτροπής και οι οποίες είναι αποτέλεσμα συζήτησης με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς που συμμετέχουν στην Επιτροπή. Έγινε σαφές πως η εικόνα που μεταδίδεται προς τα έξω είναι κοινή για όλο το νησί και όχι μόνο για τον Δήμο Αργοστολίου.
Αρχικά, θα ανατεθεί σε ειδικό συνεργάτη υπηρεσία συμβουλευτικής για την τουριστική προώθηση σε τουριστική ιστοσελίδα του Δήμου και διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αυτού. Το όνομα του ατόμου που αναμένεται να το αναλάβει είναι ο Βασίλης Πολύζος, μέχρι πρότινος συνεργάτης της Google με πολυετή εμπειρία στο χώρο.
Παράλληλα, θα υπάρξουν καταχωρήσεις σε ΜΜΕ του εσωτερικού και του εξωτερικού, που θα προβάλλουν το νησί και τις ομορφιές του. Ντόπιοι συνεργαζόμενοι φωτογράφοι θα προσφέρουν φωτογραφικό υλικό τους στην Επιτροπή και τον Δήμο προς αξιοποίησή του. Επίσης, θα τοποθετηθεί πινακίδα που αναφέρει την φράση «I love Kefalonia», η οποία θα είναι στο πρότυπο του «I love Amsterdam». Η τοποθέτησή της, με βάσει τον υφιστάμενο σχεδιασμό, θα τοποθετηθεί στην γέφυρα προς την μεριά του Αργοστολίου.
Στόχος είναι να ενισχυθεί το brand του νησιού μας με ό,τι αυτό περιλαμβάνει.
Η Ένωση Ξενοδόχων
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων και μέλος της Επιτροπής Γεράσιμος Τιμοθεάτος, τόνισε πως φέτος είναι μία πρωτόγνωρη και δύσκολη χρονιά για όλους. Από την πλευρά του εκτιμά πως η προβολή πρέπει να γίνει από συνεργάτες και εταιρείες εγνωσμένου κύρους. Τέτοια είναι η Marketing Greece, η οποία θα αναλάβει την δημιουργία διαφημιστικών σποτ, την προώθησή τους και την παραχώρηση φωτογραφικού υλικού στον Δήμο και σε άλλους φορείς προς αξιοποίηση.
Επίσης, θα υπάρξουν μελέτες για την δημιουργία δικτύου μονοπατιών, σε συνεργασία με την Path of Greece, προκειμένου να αναδειχθεί και ο περιπατητικός τουρισμός, καθότι οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού θα ενισχύσουν περαιτέρω το τουριστικό προϊόν του νησιού.
Με το βλέμμα στο 2021
Από τα μέλη της Επιτροπής αναδείχθηκε και το γεγονός ότι ο προϋπολογισμός αναφορικά με τον τουρισμό φέτος είναι προσαυξημένος σε σχέση με τον προηγούμενο του ενιαίου Δήμου. Αυτό τονίστηκε κατά τη συνέντευξη, με το σχετικό ποσό να ανέρχεται σε 90.000 € .
Μετά το πέρας των τοποθετήσεων ακολούθησαν ερωτήσεις από τους δημοσιογράφους. Σε ερώτηση για τη σαιζόν που διανύουμε και η οποία, όπως όλα δείχνουν, είναι χαμένη τα μέλη της Επιτροπής τόνισαν ότι για φέτος προτεραιότητα ήταν και είναι η διασφάλιση του χαρακτηρισμού του νησιού μας ως υγειονομικά ασφαλούς προορισμού. Αν υπάρξουν κρούσματα σε αυτό ο αρνητικός απόηχος ενδεχομένως να επηρεάσει αρνητικά την κίνηση της επόμενης χρονιάς. Επιπλέον, ο κ. Κουρκουμέλης είπε πως δεν θεώρησαν σωστό να δαπανήσουν χρήματα σε μία χρονιά κατά την οποία δεν ήταν σαφές πότε και ποιες αγορές θα άνοιγαν, καθότι υπήρχε σοβαρό ενδεχόμενο τα χρήματα αυτά να δαπανιόνταν άνευ αντικρίσματος.
Από τις τοποθετήσεις κατέστη σαφές πως οι ενέργειες της Επιτροπής υλοποιούνται με το βλέμμα στραμμένο στο 2021, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ευχόμαστε όλοι οι δράσεις αυτές να φέρουν τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα καθώς η τοπική οικονομία δεν αντέχει άλλη σαιζόν σαν την φετινή.