Γιώργος Καραχρήστος: Μοναδική ευκαιρία προβολής των τουριστικών προορισμών το Πανόραμα Νησιωτικών Προορισμών
Οικονομία
01/06/2021 | 14:14

Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης, μας παραχώρησε ο διευθυντής της Mact Media Group Γιώργος Καραχρήστος, ενόψει της έκθεσης Πανόραμα Νησιωτικών Προορισμών που θα πραγματοποιηθεί 4-6 Ιουνίου στο ψηφιακό εκθεσιακό – συνεδριακό κέντρο Mact Expo Center. Η συνέντευξη του κυρίου Καραχρήστου έχει ως εξής:

Κύριε Καραχρήστο πώς αποφασίσατε στη Mact Media Group να διοργανώσετε έκθεση για τα νησιά;

Σας ευχαριστώ καταρχάς για τη φιλοξενία. Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα γεγονός, μια εκδήλωση που θα δώσει την ευκαιρία σε όλα τα νησιά ανεξαιρέτως να προβληθούν, να επιδείξουν στο εγχώριο και διεθνές κοινό τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, τα αξιοθέατα που διαθέτουν, τις ομορφιές τους. Γιατί κακά τα ψέματα δεν είναι καθόλου λίγα τα ελληνικά νησιά, ακόμα και για το ελληνικό κοινό, πόσο μάλλον για το διεθνές, που δεν είναι ευρέως γνωστά. Επιπλέον σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχει η γνώση για την ύπαρξη ενός νησιού κάπου στο χάρτη, αλλά πέρα από αυτό ουδέν. Μέσα από την έκθεση –που στόχος μας είναι να έχουμε καθολική συμμετοχή των νησιών- θα δοθεί η ευκαιρία στους επισκέπτες επαγγελματίες και ταξιδιώτες, να πάρουν μια πρώτη «γεύση» από κάθε νησί, να αποκτήσουν μια εικόνα και να δημιουργηθούν έτσι είτε επιθυμίες για ταξίδια, είτε να τεθούν οι βάσεις για επαγγελματικές συνεργασίες.

Η έκθεση διεξάγεται διαδικτυακά στο Mact Expo Center το οποίο δημιουργήσατε εσείς σαν εταιρεία αν δεν κάνουμε λάθος. Πώς αποφασίσατε αυτή την κίνηση;

Ο εκθεσιακός – συνεδριακός κλάδος έχει πληγεί όσο κανένας άλλος από την πανδημία. Όλες οι εκδηλώσεις από πέρυσι έχουν ακυρωθεί και δεν μπορεί να διοργανωθεί κανένα event σε κλειστό χώρο, και σωστά θα πρέπει να πούμε διότι η δημόσια υγεία είναι πάνω από όλα. Το πρόβλημα όμως για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο είναι τεράστιο και κάπως πρέπει να αντιμετωπιστεί. Από την αρχή της πανδημίας ξεκίνησαν οι ψηφιακές εκδηλώσεις, τα ψηφιακά σεμινάρια, οι ψηφιακές συναντήσεις. Ουσιαστικά η εξέλιξη αυτή αποτελεί μονόδρομο για τον κλάδο MICE. Διότι είναι σίγουρο ότι και μετά το πέρας της πανδημίας η ψηφιακή παρουσία θα παραμείνει. Οι υβριδικές εκδηλώσεις θα κυριαρχήσουν, δηλαδή εκθέσεις και συνέδρια που θα μπορεί να τα παρακολουθήσει κανείς είτε με φυσική παρουσία, είτε διαδικτυακά. Έτσι αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το Mact Expo Center το πρώτο ολοκληρωμένο Ψηφιακό Εκθεσιακό – Συνεδριακό Κέντρο στην Ελλάδα για να δώσουμε λύσεις και να απαντήσουμε στις προκλήσεις των καιρών.

Σχεδιάζετε και άλλα events στο Mact Expo Center για φέτος;

Βέβαια, όπως σας είπα όλες μας οι διοργανώσεις πλέον θα έχουν και ψηφιακό χαρακτήρα. Θα μπορεί κανείς να τις παρακολουθήσει και μέσω διαδικτύου. Για φέτος έχουμε στα πλάνα εκθέσεις για το yachting σε Αθήνα, Κέρκυρα, Βόλο, έκθεση για τον θεματικό τουρισμό, έκθεση για τη Μεσογειακή Διατροφή στη Καβάλα και άλλα που θα τα ανακοινώσουμε εν καιρώ.

Φαίνεται πως σαν εταιρεία δίνετε ιδιαίτερη έμφαση στον θεματικό τουρισμό…

Σωστή η διαπίστωση που κάνετε. Υπάρχει εδώ και καιρό η συζήτηση για την εξέλιξη του τουριστικού μοντέλου της χώρας. Τον τελευταίο καιρό ακούγεται συνεχώς και το θέμα της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, ότι αποτελεί μονόδρομο κλπ. Αυτό βεβαίως είναι σωστό, όμως προσωπικά δεν πιστεύω ότι μόνο το «Ήλιος και Θάλασσα» και η ορθή περιβαλλοντική διαχείριση αρκούν. Είναι βεβαίως η βάση του τουριστικού προϊόντος, αλλά χρειάζεται περαιτέρω εμπλουτισμός. Οι διεθνείς ταξιδιωτικές τάσεις δείχνουν πως όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες επιλέγουν πλέον προορισμούς όχι με βάση το πού θα πάνε, αλλά το τι θα κάνουν εκεί που θα πάνε. Τι εμπειρίες θα βιώσουν, τι θα γευτούν. Ο θεματικός τουρισμός επίσης μπορεί να αποτελέσει και την απάντηση στο διαχρονικό πρόβλημα της εποχικότητας, αλλά επιπλέον και να δώσει ώθηση στην τουριστική κίνηση σε περιοχές που μέχρι σήμερα δεν έχουν ανεπτυγμένο τουρισμό.

Για φέτος πώς βλέπετε τις εξελίξεις; Πώς πιστεύετε ότι θα πάει η σεζόν;

Σίγουρα η κατάσταση στον τουρισμό από πέρυσι είναι πολύ δύσκολη. Για την ακρίβεια είναι η χειρότερη περίοδος για τον ταξιδιωτικό κλάδο διεθνώς από το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά. Υπάρχει γενικά αισιοδοξία ότι φέτος θα πάμε καλύτερα σε σύγκριση με πέρυσι. Βέβαια αυτό θα εξαρτηθεί από την επιδημιολογική εικόνα της χώρας. Ήδη βλέπουμε τις εξελίξεις με τη Βρετανία. Τα μηνύματα αρχικά ήταν απολύτως θετικά, κατόπιν όμως μας έβαλαν στην πορτοκαλί λίστα και οι επισκέπτες υποχρεώνονται σε καραντίνα μόλις επιστρέψουν στη χώρα τους. Αυτά δεν βοηθάνε όπως καταλαβαίνετε, αλλά ευελπιστούμε πως η κατάσταση θα βελτιωθεί στην πορεία. Θα μπορούσαν να είχαν γίνει κάποιες κινήσεις έγκαιρα βεβαίως για να αποφευχθούν αυτές οι εξελίξεις, αλλά δεν είναι της παρούσης. Το πρωτεύον αυτή τη στιγμή είναι να αποφύγουμε τα περσινά λάθη, κυρίως από την πλευρά της πολιτείας και να κάνουμε όλες τις απαραίτητες συνέργειες για να έχουμε καλή οργάνωση, σωστή ενημέρωση για τα μέτρα, να προφυλάξουμε επισκέπτες, κατοίκους και προσωπικό και να έχουμε τελικά τα καλύτερα δυνατόν αποτελέσματα δεδομένων των συνθηκών. Είναι σίγουρο πως θα υπάρξει και φέτος το φαινόμενο των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής.

Η Mact Media Group δραστηριοποιείται έντονα και στο χώρο των media. Πρόσφατα προχωρήσατε και στην έκδοση ηλεκτρονικής εφημερίδας…

Η πληροφόρηση πάντα έχει σημασία, αλλά ιδίως σήμερα πιστεύουμε πως είναι πολύ σημαντική. Οι ιστοσελίδες ενημερώνουν, αλλά με την «itn Ελληνικός Τουρισμός», την ηλεκτρονική εφημερίδα στην οποία αναφέρεστε θέλουμε να παρουσιάσουμε τις εξελίξεις στον τουριστικό κλάδο σε μεγαλύτερο βάθος, αλλά και να δώσουμε παράλληλα ένα βήμα στον ίδιο τον κλάδο. Έρχεται να συμπληρώσει τις προσπάθειες στο διαδίκτυο και τις εκπομπές του ITN News Web TV, διότι ως γνωστόν τα γραπτά μένουν. Ξέρετε μετά τα αφιερώματα του ITN News Web TV συνηθίζουμε να στέλνουμε ένα απολογιστικό κείμενο και παρατηρήσαμε πως ήταν περιζήτητο από τους εμπλεκόμενους, ή από όσους είχαν παρακολουθήσει τις εκπομπές. Αυτό έδωσε και το έναυσμα για την δημιουργία της «itn Ελληνικός Τουρισμός», στην οποία να σημειώσουμε ότι αρθρογραφούν και σημαντικές προσωπικότητες του τουριστικού κλάδου και αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που η εφημερίδα έχει βρει πολύ θερμή ανταπόκριση στο χώρο.

 

eKefalonia
eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Anassa Clothing Γυναικεια Ρουχα
Real Estate Kefalonia
Kefalonia Transfer