Σύλληψη Πλοιάρχου, «η συνήθης πρακτική». Έτσι ανακοίνωσε το Λιμενικό Σώμα. Αλλά ο Εισαγγελέας Κέρκυρας μετά τις καταθέσεις του Πλοιάρχου και των δύο Μηχανικών που είχαν συλληφθεί μαζί του, διέταξε να αφεθούν ελεύθεροι.
Προφανώς γιατί διαπίστωσε πως αφού στην Ηγουμενίτσα, δύο μέρες πριν το συμβάν, 16 Φλεβάρη, είχε πραγματοποιηθεί 11ωρος έλεγχος από 4 Λιμενικούς Αξιωματικούς, κιόχι από 2 ως συνήθως, με άσκηση πυρόσβεσης και καθέλκυση λέμβων στην θάλασσα, και με κάποιες παρατηρήσεις που θάπρεπε να διορθωθούν εντός 14 ημερών, σε τι ήταν ένοχος ο Πλοίαρχος και οι δύο Μηχανικοί, ώστε να τους συλλάβει το Λιμενικό; Είναι όμως «η συνήθης πρακτική».
Δεν μπορούσε το Λιμενικό να καλέσει προς κατάθεση τον Πλοίαρχο; Τι θα άλλαζε; Τίποτα . Αλλά η σύλληψη του Πλοιάρχου είναι «η συνήθης πρακτική».
Στο 7ωρο , μετά την Ηγουμενίτσα, ταξίδι του το καράβι είχε 239 επιβάτες, απ΄τους οποίους 159 ήταν οδηγοί φορτηγών, διέθετε 77 καμπίνες με 308 κρεβάτια και 409 ανακλινόμενα καθίσματα.
Είναι πραγματικά κρίμα να χάνονται ανθρώπινες ζωές από οποιαδήποτε αιτία. Εμείς παραθέτουμε όσα στοιχεία διαβάσαμε και ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματα του.
Εκείνο που μας εξοργίζει είναι , κάθε φορά, ακόμη και μετά από κωμικά συμβάντα ( επαφή του πλοίου στον μώλο) κιόχι τραγικά όπως τώρα, να μην καλείται προς κατάθεση , αλλά να συλλαμβάνεται (με χειροπέδες;), ο Πλοίαρχος, γιατί αυτή είναι «η συνήθης πρακτική».
Κανείς δεν αντιλαμβάνεται πως απλώς και μόνο μια τέτοια διατύπωση προσβάλλει τις έννοιες δικαιοσύνη και δημοκρατία αλλά και την ίδια την χώρα; Ευτυχώς η εν προκειμένω πολιτισμένη Εισαγγελική απόφαση/απάντηση σ’αυτές τις νεοβαρβαρικές μεθόδους, μετριάζει μεν τις αηδιαστικές εικόνες αυτών των πρακτικών, δεν μπορεί όμως να τις απαλείψει εντελώς.