Σε όλα τα παιδιά αξίζει να έχουν το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα στη ζωή τους. Κάποια όμως γεννιούνται με ειδικές ικανότητες και αντιμετωπίζουν δυσχέρειες, οι οποίες επηρεάζουν την ανάπτυξή τους και απειλούν τη μελλοντική τους υγεία και ευημερία. Η εκπαίδευση σε αυτά τα παιδιά είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες που καθορίζουν την μετέπειτα πορεία τους.
Από τη γέννηση μέχρι την ενηλικίωση τους ξεκινά μια μακριά διαδρομή με καθημερινές κατακτήσεις, μικρές και μεγάλες νίκες για τα ίδια και τους γονείς τους. Συνοδοιπόροι σε αυτόν τον μεγάλο αγώνα είναι οι θεραπευτές τους και οι δάσκαλοι ειδικής αγωγής.
Έτσι, και το Ειδικό Νηπιαγωγείο & Δημοτικό Κεφαλονιάς βρίσκεται κοντά στα παιδιά και στις οικογένειές τους για να τους βοηθήσει να ανακαλύψουν τις πολλές δυνατότητες που έχουν, και να υπερνικήσουν τις όποιες δυσκολίες. Απώτερος σκοπός του εκπαιδευτικού τους προγράμματος είναι η κατά το μέγιστο δυνατό ανάπτυξη και αξιοποίηση των δυνατοτήτων του παιδιού όπως και η αυτονομία του.
Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που κάποιοι αυθαίρετα και επανειλημμένα στερούν το δικαίωμα στην εκπαίδευση στην πιο τρυφερή ηλικία σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη ομάδα παιδιών;
Με τα λύπης ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Ειδικού Νηπιαγωγείου & Δημοτικού Κεφαλονιάς διαπίστωσε και φέτος την έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού και την έλλειψη προσβασιμότητας στο σχολείο σε 9 μαθητές (κοντά στο 33% του δυναμικού του σχολείου).
Οι αρμόδιοι φορείς Περιφέρεια και Δήμος καταπατούν για πολλοστή φορά κάποια από τα βασικά δικαιώματα του παιδιού που έχουν κατοχυρωθεί ήδη από το 1989 στη Διεθνή Σύμβαση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ).
Συγκεκριμένα σύμφωνα με το άρθρο 23 «τα παιδιά με αναπηρία έχουν δικαίωμα σε ειδική φροντίδα, εκπαίδευση και κατάρτιση που θα αποσκοπεί στο να τα βοηθήσει να αποκτήσουν την μεγαλύτερη δυνατή αυτοπεποίθηση και να ζήσουν μια γεμάτη ζωή». Επίσης, σύμφωνα με το Άρθρο 28 «Το παιδί έχει δικαίωμα στην εκπαίδευση. Το Κράτος έχει την υποχρέωση να καθιστά υποχρεωτική την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και να την παρέχει δωρεάν σε όλους. Επίσης, το κράτος πρέπει να εξασφαλίζει το σεβασμό του δικαιώματος του παιδιού στην εκπαίδευση». Τέλος, στο Άρθρο 29 αναφέρει « Η εκπαίδευση θα πρέπει να έχει στόχο την ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού και των ταλέντων του. Θα πρέπει να προετοιμάζει το παιδί για να γίνει ένας ενεργός πολίτης. Θα πρέπει να καλλιεργεί το σεβασμό για τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα, να αναπτύξει τον σεβασμό για τις πολιτιστικές και εθνικές αξίες του παιδιού αλλά και των άλλων»
Για το λόγω αυτό παρακαλούμε τους αρμόδιους φορείς (Περιφέρεια, Δήμος) για την άμεση και μόνιμη αποκατάσταση της προσβασιμότητας των μαθητών στο σχολείο και την πρόσληψη εκπαιδευτικών και θεραπευτών για την κάλυψη βασικών αναγκών στο ειδικό σχολείο. Η όσο το δυνατόν έγκαιρη, ανελλιπής και ολιστική παρέμβαση μπορεί να παίξει έναν πολύ σημαντικό ρόλο προσφέροντας σε αυτά τα παιδιά και τις οικογένειές τους την υποστήριξη που χρειάζονται έτσι ώστε να αναπτύξουν τις δυνατότητές τους.