“Φταίει το Webex”, λέει το υπουργείο
Στο στόχαστρο η Κεραμέως για το ναυάγιο της τηλεκπαίδευσης- Παραίτηση ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ
Πολιτική
09/11/2020 | 13:54

Στο στόχαστρο των κομμάτων της αντιπολίτευσης βρίσκεται η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως μετά το φιάσκο με την πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης που κατέρρευσε μισή μόλις ώρα μετά την έναρξη λειτουργίας της σήμερα το πρωί προκαλώντας απίστευτο χάος σε καθηγητές και μαθητές γυμνασίων και λυκείων που έπρεπε από το πρωί να παρακολουθούν εξ αποστάσεως μαθήματα κατ΄ εφαρμογή των μέτρων της καραντίνας.

Tα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης οφείλονται στην αδυναμία ανταπόκρισης από το Webex και είναι ευρωπαϊκό πρόβλημα και όχι μόνο ελληνικό, δήλωσε στο CNN Greece, η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη.

Σύμφωνα με την κ. Ζαχαράκη, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως βρίσκεται σε επικοινωνία με την Cisco και μέσα στο επόμενο διάστημα θα εκδοθεί δελτίο Tύπου.

Τα μαθήματα μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ήταν προγραμματισμένα να ξεκινήσουν σήμερα στις 8:00 το πρωί για τα λύκεια και στις 8:30 για τα γυμνάσια με κάθε διδακτική ώρα να διαρκεί 40 λεπτά.

Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ

“Κυρία υπουργέ της Παιδείας, αρκετή ζημιά έχετε προκαλέσει στην εκπαίδευση μέχρι τώρα” αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο τομέας Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, για το πρωινό “κρασάρισμα” της τηλεκπαίδευσης.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται:

Μετά το κλείσιμο των σχολείων στα οποία τάχα δεν μεταδίδονταν ο ιός. Μετά την πρωτοφανή αποδοκιμασία της κυβέρνησης και της υπουργού Παιδείας και την αποχή-ρεκόρ των εκπαιδευτικών από τις εκλογές-παρωδία, νέο φιάσκο σήμερα για την κυρία Κεραμέως . Η πολυδιαφημισμένη πλατφόρμα Webex της Cisco “κράσαρε” στις πρώτες ώρες λειτουργίας και σταμάτησαν τα μαθήματα τηλεκπαίδευσης σε πολλές περιοχές της χώρας. Κάτι για το οποίο είχαν προειδοποιήσει οι υπεύθυνοι δημόσιοι φορείς και ειδικά το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Τηλεκπαίδευση: “Έπεσε” το σύστημα – Σοβαρά προβλήματα στην πρεμιέρα

“Κατέρρευσε” η τηλεκπαίδευση – Καμία επίσημη ενημέρωση από το Υπ. Παιδείας -“Απειλές” σε παιδιά που δεν διαθέτουν κάμερες

Ο ΣΥΡΙΖΑ, από την άνοιξη είχε ζητήσει επενδύσεις στις δημόσιες ψηφιακές υποδομές και είχε αντιταχθεί στην παράδοση της τηλεκπαίδευσης και των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών στην Ciscο. Δυστυχώς, εις ώτα μη ακουόντων. Το ΥΠΑΙΘ, όχι μόνο επί 8 μήνες δεν έκανε όσα έπρεπε, αλλά μετά το νέο κλείσιμο Γυμνασίων και Λυκείων, αντί να αφιερώσει μία-δύο ημέρες σε δοκιμή- προσομοίωση του συστήματος, το έθεσε σε πλήρη λειτουργία, με αποτέλεσμα αυτή την ώρα να κινδυνεύει με blackout συνολικά όλο το εθνικό δίκτυο μετάδοσης Δεδομένων.

Μετά τη χλεύη των εκπαιδευτικών, η αποδοκιμασία και η οργή της κοινωνίας για την ουρανομήκη ανικανότητα και την απύθμενη “επιτελική αριστεία” της κυβέρνησης και ειδικά της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, είναι εντονότερη από ποτέ.

Κυρία υπουργέ της Παιδείας, αρκετή ζημιά έχετε προκαλέσει στην εκπαίδευση μέχρι τώρα.

Φτάνει ως εδώ!

Παραίτηση, χθες, κυρία Κεραμέως.

H αντίδραση του ΚΙΝ.ΑΛ

«Οι κατά καιρούς διαβεβαιώσεις ετοιμότητας ‘πήγαν περίπατο’ από την πρώτη στιγμή. Πρώτη ημέρα λειτουργίας του Webex και το σύστημα κατέρρευσε μέσα στις δυο πρώτες ώρες λειτουργίας του», ανέφερε η Χαρά Κεφαλίδου, για την πτώση λειτουργίας του διαδικτυακού συστήματος τηλεκπαίδευσης.
Η αρμόδια βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής για τη Παιδεία διερωτήθηκε για την αξιοπιστία που παρέχει η σύμβαση με την εταιρεία CISCO η οποία, όπως επεσήμανε, «ουδέποτε ήρθε στη Βουλή, αν και είχε ζητηθεί από όλα τα κόμματα».

Σύμφωνα με την κ. Κεφαλίδου, από τον περασμένο Μάρτιο το υπουργείο όφειλε να γνωρίζει τις δυνατότητες και τις αντοχές του συστήματος και να έχει αξιοποιήσει υπάρχουσες μελέτες στα συρτάρια των αρμοδίων για την αναβάθμιση των υποδομών των σχολικών μονάδων.

«Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο που κατέρρευσε σήμερα είναι η τρανταχτή απόδειξη της πλήρους ανετοιμότητας της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να αντιμετωπίσει τα φλέγοντα ζητήματα στην εκπαίδευση», τόνισε καθώς η εξ αποστάσεως διδασκαλία από εδώ και πέρα θα αποτελέσει την κύρια μορφή εκπαίδευσης.

«Πρέπει όλοι, και κυρίως η Κυβέρνηση, να σταθούμε στο ύψος των δύσκολων περιστάσεων που επιβάλλει η πανδημία. Επιτέλους αναζητείται σοβαρότητα από σοβαροφάνεια έχουμε πλεόνασμα», κατέληξε.

Ανακοίνωση Τομέα Παιδείας Κινήματος Αλλαγής

Συντριπτική υπήρξε η ήττα της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας στις εκλογές της 7ης Νοεμβρίου 2020 με θέμα την ηλεκτρονική ψηφοφορία για την ανάδειξη Αιρετών των Υπηρεσιακών συμβουλίων των εκπαιδευτικών. Η ίδια η Υπουργός ανέδειξε την ηλεκτρονική ψηφοφορία σε μείζον πολιτικό ζήτημα – ως μετωπική διαμάχη της με τους εκπαιδευτικούς.

Και ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Ούτε το 10% των ανθρώπων της εκπαίδευσης δεν ανταποκρίθηκε στην επιλογή του ΥΠΑΙΘ, αν και ο κομματικός και κυβερνητικός μηχανισμός λειτούργησε στο έπακρον. Μια απόρριψη τέτοιας έκτασης δεν αφορά μόνο το συγκεκριμένο μέτρο του ΥΠΑΙΘ. Αφορά τη συνολική εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, μια πολιτική αποδόμησης της δημόσιας εκπαίδευσης, αυταρχισμού και αλαζονείας. Η κ. Κεραμέως έχει αποτύχει!

Αφορά την πολιτική του νεοσυντηρητισμού, της αποδόμησης της δημόσιας εκπαίδευσης και του εξοβελισμού του διαλόγου από τις διεργασίες διαμόρφωσης των δημόσιων πολιτικών για την εκπαίδευση. Αυτή η πολιτική αποτελεί το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της θητείας της κ. Κεραμέως. Η πολιτική και η μεθόδευση της για τις εκλογές των αιρετών των εκπαιδευτικών εντάσσεται στη λογική της αντιπαράθεσης με τους εκπαιδευτικούς.

Αποτελεί συνέχεια του κομματικού ελέγχου της Διοίκησης και τη εποπτείας της εκπαίδευσης. Όχι μόνο γιατί συντηρεί τις απαράδεκτες πολιτικές του προκατόχου της Υπουργού των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ Γαβρόγλου, αλλά επιστρέφει στο πιο σκοτεινό παρελθόν της Ν.Δ. Στο διορισμό των Διευθυντών Εκπαίδευσης, στον διορισμό των δυο Διευθυντών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια και τον εξοβελισμό ή την υποβάθμιση των δυο αιρετών του εκπαιδευτικού κλάδου. Δηλαδή στον απόλυτο κομματισμό.

Θεωρούμε ότι η ηλεκτρονική ψηφοφορία μπορεί να είναι εναλλακτική ή και συμπληρωματική στην αντίστοιχη με φυσική παρουσία ψηφοφορία, όπως εφαρμόζεται στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης.

Το Κίνημα Αλλαγής ως βασικός πολιτικός φορέας εκδημοκρατισμού και εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού μας συστήματος έχει συγκροτήσει το “Ψηφιακό Σχολείο” από το 2011 για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του σχολείου λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες, τις λειτουργίες και τους στόχους της εκπαίδευσης, αλλά δυστυχώς οι μετέπειτα κυβερνήσεις υπονόμευσαν αυτή την προσπάθεια.

Είναι ανάγκη να διαμορφώσουμε συναινέσεις και συνθέσεις σε όλα τα μεγάλα ζητήματα της εκπαίδευσης. Δεν υπάρχει χώρος για πολιτικές με πρόσημο την αλαζονεία και τον αυταρχισμό. Για το καλό της εκπαίδευσης, για την πρόοδο της ελληνικής κοινωνίας, για το μέλλον της πατρίδας μας.

Ερωτήματα

Τίθενται, δε, πλέον και ερωτήματα σχετικά με τη σύμβαση του Ελληνικού Δημοσίου με την εταιρεία που παρείχε την πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης.

Τι έχει απογίνει η σύμβαση που δεσμεύει το Ελληνικό Δημόσιο με τη Cisco Ηellas που έχει “δωρίσει” την πλατφόρμα του Webex στην οποία διεξάγονται τα τηλεμαθήματα σ’ όλα τα σχολεία της χώρας.

Στις 7 Δεκεμβρίου η τρίμηνη διορία που έχει δώσει η Αρχή στο Υπουργείο Παιδείας για να συμμορφωθεί στις υποδείξεις του (και να υπάρξει, άρα, και συμμόρφωση με το GDPR) λήγει. Απομένει, κοντολογίς, ένας μήνας.

Στους δύο μήνες που πέρασαν, όπως επισημαίνει και το news247.gr, το Υπουργείο και η Νίκη Κεραμέως δεν ανακοίνωσαν το παραμικρό σχετικά με τα βήματα που έχει (ή δεν έχει) κάνει. Δηλαδή τι σκοπεύει να πράξει, ας πούμε, για την Εκτίμηση Αντικτύπου, γιατί αυτή υπογράφηκε από την DPO του Υπουργείου Ειρήνη Καπελλάκη κάτι που δεν προβλέπεται στον κανονισμό, τι απαντά σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα των υποκειμένων και τον τρόπο διαχείρισής τους από την εταιρία.

Πηγή: libre.gr

eKefalonia
eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ