Στο προσκήνιο ξανά η ακτοπλοϊκή σύνδεση Μεσολογγίου με Κεφαλονιά και Ζάκυνθο
Κοινωνία
20/12/2018 | 14:59

Την εκ νέου διερεύνηση των προϋποθέσεων και συνθηκών για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας με την Κεφαλονιά και τη Ζάκυνθο, κατά τους χειμερινούς και θερινούς μήνες, είχε ως στόχο η σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε προχθές με πρωτοβουλία του Εμποροβιομηχανικού Συλλόγου της Ιεράς Πόλης. Αφορμή στάθηκε η πρόσφατη ακτοπλοϊκή σύνδεση των Ιονίων Νήσων, ενώ στη συνάντηση πήραν μέρος ο Οικονομικός Επόπτης του Επιμελητηρίου Κεφαλονιάς Γιώργος Λασκαράτος, η Α΄ Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Ζακύνθου Δώρα Ταμαρέση, η οποία εξέφρασε τη θετική άποψη το φορέα του εκπροσωπεί, ο Πρόεδρος Παναγιώτης Τσιχριτζης, ο Α΄ Αντιπρόεδρος Ν. Ράπτης και ο Οικονομικός Επόπτη Ζαχαρίας Νικολογιαννης του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας, ο Πρόεδρος Βασίλης Σπυρόπουλος, ο γενικός Γραμματέας Κωνσταντίνος Πασιόπουλος και ο Ταμίας Κωνσταντίνος Κουτσαγγέλης του Εμποροβιομηχανικού Συλλόγου.
Πέραν από την ανταλλαγή απόψεων και την ενημέρωση για τις απαραίτητες ενέργειες από τους εμπλεκόμενους φορείς, διαπιστώθηκε η ανάγκη για νέα μελέτη βιωσιμότητας που αναγνωρίζει τα νέα δεδομένα.

Τα πλεονεκτήματα

Εκείνα που προτάθηκαν ως πλεονεκτήματα ήταν αφενός πως το Μεσολόγγι βρίσκεται σε μικρότερη απόσταση από τη Β. Ελλάδα σε σχέση με την Κυλλήνη και αφετέρου η ελαχιστοποίηση των φθορών που υφίστανται τα αυτοκίνητα λόγω των λιγότερων χιλιομέτρων που θα διανύουν. Σε ότι, δε, αφορά στη μείωση του κόστους πρόστεσαν το γεγονός ότι μικρότερη απόσταση απαιτεί λιγότερα καύσιμα, απαλλαγή από τα διόδια της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου και ειδικά για τα φορτηγά μείωση εργατοωρών των οδηγών. Από την πλευρά του Επιμελητηρίου της Ζακύνθου, η κα. Ταμαρέση δήλωσε ότι θεωρεί το συγκεκριμένο έργο ιδιαίτερα σημαντικό για το νησί, καθώς θα βοηθήσει στην άμεση σύνδεση του με τη Β. Ελλάδα και θα ενισχύσει τόσο την εμπορική όσο και την τουριστική ανάπτυξη του νησιού. Τόνισε ότι το Επιμελητήριο της Ζακύνθου αντιμετωπίζει θετικά τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία και η ίδια θα εισηγηθεί να προχωρήσουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να γίνει μία νέα μελέτη βιωσιμότητας. Ακόμη, επισήμανε την ανάγκη για επικοινωνία ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς, με σκοπό να διαφυλαχτούν τα συμφέροντα όλων και να υλοποιηθεί άμεσα το έργο. Επεσήμανε ότι θα εισηγηθεί, ώστε τα Επιμελητήρια να αναλάβουν τα έξοδα για την εκπόνηση μίας νέας μελέτης βιωσιμότητας καθώς και να πραγματοποιήσουν διερευνητικές επαφές για εκδήλωση ενδιαφέροντος με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα νησιά.

Από το 2009
Η “Ημέρα” είχε αναδείξει το συγκεκριμένο θέμα από το 2009, δημοσιεύοντας μάλιστα και την εισήγηση που είχε ετοιμάσει ο τότε Αντινομάρχης Αιτωλοακαρνανίας, Δημοσθένης Καπώνης, προκειμένου οι υπόλοιποι νομαρχιακοί σύμβουλοι της Αιτωλοακαρνανίας να ενημερωθούν για αυτό το φιλόδοξο σχέδιο, που μόνο οφέλη έχει για τις περιοχές που θα συνδεθούν. Υπενθυμίζεται πως η γραμμή εγκρίθηκε το 2013, με απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) του Υπουργείου Ναυτιλίας, έπειτα από αίτημα της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου. Οι κυριότεροι λόγοι που δεν προχώρησε μέχρι σήμερα είναι πως η Ν.Ε.Λ. σταμάτησε να λειτουργεί, το οδικό δίκτυο είναι παλιό κα δεν έχει γίνει η διάνοιξη του διαύλου εισόδου-εξόδου στο Λιμένα Μεσολογγίου, γεγονός που εμπόδιζε την απρόσκοπτη διέλευση επιβατικού πλοίου χωρίς τη χρήση πλοηγού.
Σε ότι αφορά στο νησί πολλοί το πανηγύρισαν, είχαν τοποθετηθεί θετικά και μάλιστα υπήρξαν και υπογραφές πρωτοκόλλων συνεργασίας.

Υπήρξε ενδιαφέρον
αλλά δεν προχώρησε

Σύμφωνα με παλαιότερες έρευνες ενδιαφέρον έδειξαν όλα τα υπεραστικά ΚΤΕΛ της Ηπείρου, της Δυτικής Μακεδονίας, της Κεντρικής Μακεδονίας και της Θράκης, πλήθος μεταφορικών εταιρειών και τουριστικοί πράκτορες. Ειδικότερα, εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε περιοχές βορειότερα της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου.
Η μελέτη βιωσιμότητας το 2012 ήταν θετική. Έδειξε μεγάλα πιθανά κέρδη για την εταιρεία που θα αναλάμβανε το έργο, διότι: α) το πλοίο σε κάθε δρομολόγιο θα επιβιβάζει και θα αποβιβάζει επιβάτες και οχήματα 6 φορές, χωρίς επιπλέον έξοδα. β) στη μελέτη δεν έχουν υπολογιστεί τα δρομολόγια των βυτιοφόρων, των υπεραστικών λεωφορείων του ΚΤΕΛ Ζακύνθου-Κεφαλληνίας με προορισμό τη Β. Ελλάδα καθώς και των μηχανών μικρού και μεγάλου κυβισμού.

Πηγή: imerazante

eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ