Αίτημα στο βουλευτή απο τον Δήμο Ιθάκης
Στανίτσας: Λειτουργία γραφείου Κτηματογράφησης στην Ιθάκη
Οικονομία
25/11/2019 | 12:32

Προς: ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε Κοιν: Βουλευτή κ. Καππάτο Παναγή
Θέμα: Παράταση λειτουργίας.

1. Σας είναι γνωστό ότι από 18 Ιουνίου 2019 λειτουργεί στην Ιθάκη, σε γραφειακές εγκαταστάσεις που έχει παραχωρήσει ο Δήμου μας χωρίς καταβολή ενοικίου, Γραφείο Κτηματογράφισης, στελεχωμένο από τρία άτομα.
Το χρονικό διάστημα λειτουργίας του Γραφείου καθορίστηκε σε τρεις μήνες (έως 18 Σεπτεμβρίου) για τους κατοίκους εσωτερικού και έξη μήνες (έως 18 Δεκεμβρίου) για τους κατοίκους εξωτερικού. Ακολούθως παρατάθηκε ο χρόνος για τους κατοίκους εσωτερικού έως 18 Δεκεμβρίου, εναρμονιζόμενος με αυτόν των κατοίκων εξωτερικού.
2. Κατά την διάρκεια της λειτουργίας του Γραφείου διαπιστώθηκε χαμηλή προσέλευση των υπόχρεων, γεγονός που καθιστά επιβεβλημένη την παράταση λειτουργίας του Γραφείου πέραν τις 18ης Δεκεμβρίου. Το γεγονός αυτό οφείλεται κατά την άποψή μας στους ακόλουθους βάσιμους λόγους.
α) Κύρια απασχόληση των κατοίκων του νησιού είναι ο τουρισμός, με αποτέλεσμα την αδυναμία μεγάλου ποσοστού του υπόχρεου πληθυσμού να απασχοληθεί με την υποβολή των δηλώσεων. Η τάση αυτή φαίνεται να αναστρέφεται με αργούς αλλά σταθερούς ρυθμούς.
β) Το ιδιαίτερα έντονο μεταναστευτικό κύμα των προηγούμενων δεκαετιών, δυσκολεύει το έργο των κατοίκων του εξωτερικού, δεδομένου ότι η μακροχρόνια απουσία τους, αλλά και η εναλλαγή των γενεών, καθιστά επιβεβλημένη την αυτοπρόσωπη παρουσία τους για τον εντοπισμό της περιουσίας τους, ακυρώνοντας επί της ουσίας την δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής της δήλωσης.
3. Κατόπιν αυτών παρακαλούμε για την λήψη απόφασης παράτασης της λειτουργίας του Γραφείου Κτηματογράφισης στην Ιθάκη για το επόμενο εξάμηνο (18 Ιουνίου 2020), δεδομένου ότι οι λειτουργικές δαπάνες, πλην της μισθοδοσίας των υπαλλήλων, καλύπτονται από τον Δήμο μας, αλλά και του γεγονότος ότι, στην απευκταία περίπτωση παύσης λειτουργίας του Γραφείου στην Ιθάκη, οπότε οι υπόχρεοι θα εξυπηρετούνται από το Γραφείο Κτηματογράφισης Αργοστολίου, θα υπάρξουν προβλήματα, κάποια από τα οποία ακολουθούν:

α) Η απόσταση, το κόστος μετάβασης – επιστροφής, αλλά και οι ώρες παραμονής στην Κεφαλλονιά, (περίπου 8) θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά.
β) Επειδή η εμπειρία των υπαλλήλων έχει δείξει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των υπόχρεων επισκέπτεται το Γραφείο τουλάχιστον τρεις (3) φορές για συλλογή πληροφοριών, παραλαβή εντύπων, διευκρινιστικές ερωτήσεις, τελική υποβολή της αίτησης, ενδεχόμενες συμπληρωματικές ή διορθωτικές, αυτό θα δράσει αποτρεπτικά και θα συμβάλει στην απαξίωση του θεσμού, αφού σε αυτό τον αριθμό των μετακινήσεων είναι αδύνατον να ανταποκριθούν οι υπόχρεοι.
γ) Το Γραφείο Κτηματογράφισης Αργοστολίου, λόγο του όγκου του έργου που έχει αναλάβει, ενδέχεται να μην μπορεί να ανταποκριθεί στον επιπρόσθετο όγκο εργασίας που θα προκύψει από τους υπόχρεους της Ιθάκης, με άμεσο αποτέλεσμα την ταλαιπωρία αυτών, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Με την βεβαιότητα αποδοχής του δικαίου αιτήματος.

eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ