
Η υπογραφή της κατασκευαστικής σύμβασης για την μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων της Κέρκυρας αποτέλεσε την αφορμή για σειρά δηλώσεων πανηγυρικού χαρακτήρα από κυβερνητικούς και περιφερειακούς παράγοντες, με ταυτόχρονη κριτική προς την κυβέρνηση και την δημοτική αρχή της περιόδου 2014/2015-2019.
Ως ΑΝΑΣΑ θα επιχειρήσουμε να παρουσιάσουμε την πραγματική εικόνα και τα γεγονότα τουλάχιστον από το 2014 μέχρι σήμερα, όχι μόνο στα πλαίσια της ιστορικής αλήθειας αλλά και γιατί δημιουργούνται ψευδείς εντυπώσεις τόσο για το παρελθόν όσο και κυρίως για το μέλλον.
1. Η ακύρωση των θολών διαδικασιών του ΣΔΙΤ το 2014 είχε ως κίνητρο και μοναδικό στόχο την αποτροπή της λεηλασίας του δημοσίου χρήματος και την αποφυγή της επιβολής των ιδιωτικών συμφερόντων στο σύνολο του κερκυραϊκού λαού μέσω υπέρογκων και ανεξέλεγκτων χρεώσεων.(αλήθεια ποιο ήταν αυτό το δήθεν συμφωνημένο και επωφελές σχέδιο της Σύμπραξης του Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα για το οποίο επαίρονται κυβερνητικοί και περιφερειακοί παράγοντες;).
2. Αν και όντως καθυστέρησε η παρουσίαση της εναλλακτικής πρότασης, εν τούτοις, το 2019 παρουσιάστηκε από την δημοτική αρχή Νικολούζου πλήρες σχέδιο και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από δημόσιους πόρους. Το σχέδιο δεν προχώρησε γιατί τόσο η νέα δημοτική αρχή 2019-2023 ως φίλα προσκείμενη στην επίσης νέα κυβερνητική παράταξη της Νέας Δημοκρατίας είχε άλλα κατά νου. Οι γνωστές μεγάλες εταιρείες ήδη οργανώνονταν για τον καθολικό έλεγχο της διαχείρισης των απορριμμάτων στην χώρα και η Κέρκυρα δεν θα μπορούσε και δεν θα επέτρεπαν να εξαιρεθεί.
3. Το σχέδιο του 2019 τίθεται σε αναθεώρηση από την δημοτική αρχή Υδραίου και την ίδια στιγμή υπογράφονται θηριώδεις συμβάσεις για την μεταφορά των απορριμμάτων ενώ απορρίπτονται λύσεις για οικονομική και φιλοπεριβαλλοντική διαχείριση εντός του νησιού. Η ίδρυση του ΦΟΔΣΑ-ΙΝ κατοχυρώνει την άμεση παρέμβαση Κράτσα και Γραφάκου στην υπόθεση ΜΕΑ Κέρκυρας.
4. Η συνέχεια είναι μια σκληρή αντιπαράθεση (στο παρασκήνιο κυρίως) μεταξύ Υδραίου και Κράτσα για τον έλεγχο της ιδιοκτησίας του εργοστασίου που καταλήγει υπέρ της δεύτερης που σαφέστατα έχει την υποστήριξη του Γραφάκου ο οποίος άλλωστε χαίρει της εμπιστοσύνης των εταιρειών που λυμαίνονται τον χώρο. Τραγελαφικές καταστάσεις ακολουθούν όπου σχέδια και διαγωνισμοί «πάνε κι έρχονται» και ακυρώνονται με αστείες δικαιολογίες μέχρι να βρεθεί η χρυσή τομή των συμφερόντων και ο τρόπος να πολλαπλασιαστεί το οικονομικό αντικείμενο.
5. Οι παλινωδίες αυτές που είχαν ως βασικό χαρακτηριστικό την διαπάλη των εταιρειών για τον έλεγχο του «φιλέτου» της Κέρκυρας και στις οποίες ενεπλάκησαν η ίδια η κυβέρνηση της ΝΔ και οι φιλοκυβερνητικές δημοτικές και περιφερειακές αρχές καθυστέρησαν την υπόθεση του εργοστασίου ακόμη 6 χρόνια, την ίδια στιγμή που οι δήμοι «άδειασαν» κυριολεκτικά τα ταμεία τους ώστε να υπηρετήσουν τους φουσκωμένους λογαριασμούς της μεταφοράς στην Ήπειρο, στην Κοζάνη, στην Αιτωλοακαρνανία.
6. Ο περιφερειάρχης έμπλεος χαράς και συγκίνησης ανακοίνωσε την υπογραφή της σύμβασης. (συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια να γίνονται τελετές για την υπογραφή συμβάσεων αντί να γίνονται όταν τελειώνουν και παραδίδονται τα έργα). Μόνο που δεν είπε όλη την αλήθεια, μίλησε δηλαδή για σύμβαση ύψους 34,5 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ η δαπάνη όπως έχει ήδη δημοσιευθεί θα ξεπερνά τα 70 εκατομμύρια μέσω των λεγομένων «προαιρέσεων» και των 6+6 ετών λειτουργικής υποστήριξης μετά την κατασκευή του εργοστασίου!
7. Είναι προφανής η τρομακτική επιβάρυνση που θα υποστούν οι δήμοι για την λειτουργία αυτή, επιβάρυνση που θα μεταφερθεί αυτόματα στους πολίτες της Κέρκυρας. Επιβάλλεται να ενημερωθούν έγκαιρα και ειλικρινά πριν κληθούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.
8. Ενδιαφέρον θα έχει επίσης να ενημερωθούν οι κερκυραίοι συμπατριώτες από την διοίκηση του ΦΟΔΣΑ-ΙΝ για τον χρόνο και το κόστος κατασκευής του ΧΥΤΥ στο Τεμπλόνι.
9. Και μια απορία που μας δημιουργήθηκε στην ΑΝΑΣΑ και πιστεύουμε όχι μόνο: Πρώτα εξαγγέλλει ο περιφερειάρχης το αίτημα για χρηματοδότηση δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ από το ΕΣΠΑ με σκοπό την «ολιστική» ανακύκλωση» και κατόπιν (πριν λίγες ημέρες) η παράταξή του υπερψηφίζει στο περιφερειακό συμβούλιο την ΣΜΠΕ για τις έξι μονάδες καύσης απορριμμάτων σύμφωνα με την οποία η Κέρκυρα θα καίει τα σύμμικτα της στην Κοζάνη. Τι δηλαδή κ. περιφερειάρχη; Θα ανακυκλώνουμε ή θα καίμε; Μια στο καρφί και μια στο πέταλο και όπου «κάτσει;»
Κ. υπουργέ κ. Γκίκα, κκ. Δήμαρχοι γιατί ακριβώς επευφημήσατε την υπογραφή αυτής της σύμβασης; Κάθε απάντηση ευπρόσδεκτη!
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΡΧΩΝ
ΑΝΑΣΑ για τα Ιόνια Νησιά
