170 δημοτικοί υπάλληλοι βρίσκονται στον αέρα
Πυρά Φόρτε σε Θεόφιλο για την καθυστέρηση στελέχωσης των δημοτικών υπηρεσιών
Πολιτική
07/10/2019 | 12:02

Σφοδρή επίθεση στη διοίκηση Μιχαλάτου πραγματοποίησε ο δημοτικός σύμβουλος και τέως δήμαρχος Αργοστολίου Μάκης Φόρτε αναφορικά με την καθυστέρηση της έκδοσης του κανονισμού εσωτερικής υπηρεσίας και την τοποθέτηση των δημοτικών υπαλλήλων στις θέσεις τους. Η αντιπαράθεση έλαβε χώρα στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της 3ης Οκτωβρίου.

Το γεγονός αυτό, συνέχισε ο κ. Φόρτε, έχει ως αποτέλεσμα να μην λειτουργούν εύρυθμα οι υπηρεσίες του νέου δήμου, ενώ διανύουμε ήδη τον Οκτώβρη και 170 δημοτικοί υπάλληλοι βρίσκονται στον αέρα με ευθύνη της διοίκησης η οποία, όπως είπε ο κ. Φόρτες, έχει εδώ και ενα μήνα παράγει μηδενικό έργο.

Κλείνοντας ρώτησε πότε θα κινητοποιηθεί η διοίκηση προκειμένου να ασκήσει διοίκηση και να λειτουργήσει ο νέος δήμος. Έφερε ως παράδειγμα την Κέρκυρα όπου οι υπηρεσίες των νέων δήμων λειτουργούν ευρυθμία από την αρχή του Σεπτέμβρη. Κλείνοντας ο κ. Φόρτε τόνισε πως η περίοδος ανοχής εξαντλείται.

Απαντώντας ο δήμαρχος Θεόφιλος Μιχαλάτος τόνισε πως οι υπηρεσίες κομβικής σημασίας όπως η καθαριότητα και η ΔΕΥΑΚ λειτουργούν κανονικά. Οι καθυστερήσεις σύμφωνα με τον κ. Μιχαλάτο οφείλονται στο υπουργείο, από το οποίο δεν έχουν πραγματοποιηθεί η απαιτούμενες ενέργειες και όχι στη διοίκηση.

Αναλυτικά η τοποθέτηση του κ. Φόρτε έχει ως εξής:

Κύριε Δήμαρχε στις 10 Ιουλίου, ένα μήνα και κάτι μέρες μετά την εκλογή σας είχατε βγάλει ανακοίνωση για τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας που μόλις την προηγουμένη είχε εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Κεφαλονιάς.

Μεταξύ των άλλων λέγατε:

«Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι όλες οι υπηρεσίες (και η Οικονομική Υπηρεσία) θα λειτουργούν εύρυθμα από την 1η Σεπτεμβρίου».

Προφανώς όταν κάνατε αυτή την διαβεβαίωση γνωρίζατε και τη σχετική διάταξη του αρ. 155 του νόμου 4600/2019 σχετικά με το προσωπικό των τριών νέων Δήμων που συστάθηκαν από την διάσπαση του Δήμου Κεφαλονιάς και άλλων 8 ακόμη Δήμοι ανά την Ελλάδα. Και μάλιστα όταν κάνατε την ειδική αναφορά για την Οικονομική Υπηρεσία δείξατε ότι γνωρίζατε στις λεπτομέρειες του το νόμο που όντως έδινε προτεραιότητα στην Οικονομική Υπηρεσία.

Επισημαίνω ότι έκτοτε τίποτε δεν άλλαξε στο συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο που καθόρισε ο ν 4600/19 παρ’ότι υπήρξαν δύο τροποποιητικοί νόμοι από τη νέα Κυβέρνηση τον Αύγουστο.

Έτσι λοιπόν φθάνουμε στην 1η Σεπτεμβρίου που είχατε διαβεβαιώσει κ. Δήμαρχε «ότι όλες οι υπηρεσίες (και η Οικονομική Υπηρεσία) θα λειτουργούν εύρυθμα» αυτοδιαψευδόμενος και σε αντίθεση με τους τρεις Δήμους της Κέρκυρας που την πρώτη ημέρα λειτουργίας των νέων υπεγράφη η σχετική απόφαση των Δημάρχων τοποθέτησης των υπαλλήλων στις θέσεις του καμία υπηρεσία δεν λειτούργησε εύρυθμα και κανένας υπάλληλος του Δήμου Αργοστολίου δεν βρέθηκε στην θέση του όπως είχατε υποσχεθεί. Στο διάστημα που ακολούθησε μόνο για την Οικονομική Υπηρεσία τρεις ημέρες αργότερα στις 4/9 εκδώσατε την σχετική απόφαση τοποθέτησης των υπαλλήλων στη θέση τους.

Έτσι λοιπόν κύλησε ολόκληρος ο μήνας Σεπτέμβριος ο πρώτος μήνας λειτουργίας του νέου Δήμου και καμία απόφαση δεν βγήκε για την τοποθέτηση των υπολοίπων 170 υπαλλήλων εκτός των 15 που τοποθετήθηκαν στην Οικονομική Υπηρεσία.

Όλο αυτό τον καιρό ο Δήμος λειτουργούσε….άτυπα και με τους υπαλλήλους να προσφέρουν καλή την πίστη τις υπηρεσίες και με το φόβο μην συμβεί τίποτε και βρισκόταν εκτεθειμένοι αφού δεν είχαν καμία θεσμική κάλυψη αφού δεν ήταν τοποθετημένοι με απόφαση του Δημάρχου.

Και για να μην αρχίσετε τις δικαιολογίες φταίει το ένα φταίει το άλλο η απάντηση βρίσκεται στην εύρυθμη λειτουργία και των τριών Δήμων της Κέρκυρας από την 1η Σεπτεμβρίου και επί πλέον στη δέσμευση που δώσατε και δεν τηρήσατε στις 10/7.

 Η αλήθεια κ. Δήμαρχε είναι μία: Με δικιά σας ευθύνη ο Δήμος Αργοστολίου είναι ο μοναδικός στην Ελλάδα Δήμος που για ένα μήνα, τον πρώτο κρίσιμο μήνα της εκκίνησής του, παρήγαγε μηδενικό έργο !

Με 170 υπαλλήλους να βρίσκονται στον αέρα

  • Με το Δημοτικό Συμβούλιο να μην έχει ασχοληθεί ούτε με ένα θέμα εκτός της έκδοσης ενός ψηφίσματος σε κατεπείγουσα μάλιστα συνεδρίαση στις 12/9 συν ένα ακόμη σήμερα
  • Με τις δύο επιτροπές του Δημοτικού Συμβουλίου την Οικονομική Επιτροπή και την ΕΠΟΙΖΩ να μην έχουν συνεδριάσει ούτε μία φορά οπότε και δεν έχουν συσταθεί με την εκλογή αντιπροέδρου και σωρεία θεμάτων να περιμένουν για να ληφθούν αποφάσεις.
  • Με τους πολίτες να ταλαιπωρούνται για 33 ημέρες. Μόνο στην πολεοδομία σας θυμίζω την αδυναμία να επιληφθεί ο Δήμος του προβλήματος με το βενζινάδικο και ταυτόχρονα την συσσώρευση γύρω στις 250 αιτήσεις πολιτών όπως ακούγεται
  • Με τα Νομικά Πρόσωπα του Δήμου να λειτουργούν με τις προηγούμενες διοικήσεις και η μία αρρυθμία να διαδέχεται την άλλη, με κορυφαίες περιπτώσεις το Γηροκομείο και τον ΟΚΑΠ όπου βγήκαν στην επιφάνεια προβλήματα εγγενούς αδυναμίας της Δημοτικής Αρχής να τα αντιμετωπίσει.
  • Με το ΔΣ, όπως προείπα, να μην λειτουργεί κατ’ουσίαν. Προς το παρόν το κορυφαίο όργανο του Δήμου υφίσταται για να εκδίδει μόνο ψηφίσματα.

 

Κύριε Δήμαρχε, Κύριε Πρόεδρε

  • Πότε έχετε σκοπό να λειτουργήσει ο Δήμος …εύρυθμα όπως είχατε διαβεβαιώσει να γίνει εδώ και 33 ημέρες και αυτοδιαψευστήκατε;
  • Πότε θα αποφασίσουμε πόσα και ποια Νομικά Πρόσωπα θα σπάσουν και πότε θα γίνει η απαραίτητη συνεργασία με τους άλλους δύο Δήμους – ήδη ο Δήμος Ληξουρίου πήρε απόφαση;
  • Πότε θα συνταχθεί το Τεχνικό Πρόγραμμα και ο Προϋπολογισμός για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο 2019 (28 ημέρες ακόμη θα έχουμε τον προϋπολογισμό του Δήμου Κεφαλονιάς) και πότε θα συνταχθεί ο προϋπολογισμός του 2020;
  • Πότε θα αποφασίσει το ΔΣ να συστήσει την πάγια προκαταβολή για τους προέδρους των Κοινοτήτων έτσι ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τα καθημερινά προβλήματα στα χωριά τους;
  • Πότε θα φτιάξετε την ιστοσελίδα του Δήμου όπως είστε υποχρεωμένοι από το νόμο; Μήπως θα πρέπει να παραδειγματιστείτε από το παράδειγμα της Κέρκυρας και να συνεννοηθείτε για κοινή ιστοσελίδα των τριών Δήμων της Κεφαλονιάς;
  • Πότε, κ. Δήμαρχε, θα αποφασίσετε να εφαρμόσετε το νόμο και να παραχωρήσετε σε όλες τις παρατάξεις και όχι επιλεκτικά για να μας φέρετε σε αντίθεση, κατάλληλα εξοπλισμένο χώρο καθώς και γραμματειακή υποστήριξη όπως ρητά ορίζει ο νόμος;

 

Τέλος θα μου επιτρέψετε κ. Πρόεδρε να πω ότι η ευθύνη λειτουργίας του ΔΣ δεν είναι μόνο δική σας υπόθεση. Είναι όλων μας ευθύνη να λειτουργήσει το ΔΣ και μάλιστα καλά.

Ακούστε σας παρακαλώ όποιον έχει να σας προτείνει κάτι. Μην δυσανασχετείτε στην όποια παρατήρηση, στην όποια πρόταση και μην δείχνετε προκατειλημμένος.

Λοιπόν: Υπεύθυνος για την τήρηση των πρακτικών με το νόμο δεν είναι ο πρόεδρος  αλλά ο γραμματέας.

Δεν ήταν απάντηση αυτή που μου δώσατε με υπεροπτικό ύφος όταν σας ζήτησα να συμπληρωθεί στην απόφαση για το βενζινάδικο κάτι που με αφορούσε. «Αν γουστάρεις, αν δεν γουστάρεις έλα άκου τα μαγνητοφωνημένα πρακτικά» μου απαντήσατε σε ελεύθερη μετάφραση. Και οι τέσσερεις αποφάσεις που έχουν δημοσιευτεί είναι ελλειμματικές.

Κύριε Δήμαρχε, Κύριε Πρόεδρε.

Πρέπει να βρούμε όλοι τον ρυθμό λειτουργίας του Δήμου και του ΔΣ και όχι μόνο εσείς

Δήμος και Δημοτικό Συμβούλιο δεν είστε μόνο εσείς.

Ένα μήνα τώρα δεν υπάρχει καμία ενημέρωση των παρατάξεων, καμία ενημέρωση των δημοτικών συμβούλων.

Τις λύσεις προσπαθείτε είτε μόνοι σας να τις βρείτε είτε με εξωθεσμικές μεθόδους.

 

Κάνετε ό,τι νομίζετε !

Αλλά η περίοδος ανοχής εξαντλείται.

Ο Δήμος, το Δημοτικό Συμβούλιο, οι επιτροπές του ΔΣ, τα Νομικά Πρόσωπα, οι Πρόεδροι και τα συμβούλια των Κοινοτήτων πρέπει να λειτουργήσουν.

 

Πηγή: makisfortes.com

eKefalonia
eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ