«Μιά φωτογραφία, 1.000 λέξεις»
Προβληματισμός με τα τάνκερ στην Κεφαλονιά
16/04/2021 | 10:09

«Μιά φωτογραφία, 1.000 λέξεις» λέει το γνωστό γνωμικό.
Ωστόσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση, ταιριάζει περισσότερο το «Μία φωτογραφία, 1.000… αντιθέσεις»…

Διότι δεν μπορεί να μιλάμε για «σεβασμό στο περιβάλλον», να είμαστε υπερήφανοι που ως Έλληνες πρωτοπορήσαμε καθιερώνοντας ως διεθνή θεσμό την HELMEPA, να κάνουμε διαλέξεις και καμπάνιες για την προστασία των ακτών και των θαλασσών μας και από την άλλη να έχουμε ένα ολόκληρο τάνκερ, να πλένει αμπάρια (όπως ακούγεται έντονα στο νησί) στα ανοιχτά των καλύτερων παραλιών της χώρας μας. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η εν λόγω φωτογραφία, είναι τραβηγμένη ανοικτά (ή καλύτερα για να ακριβολογούμε, σε απόσταση αναπνοής) από τα νότια παράλια της Κεφαλονιάς. Ενός νησιού που οι ακτές του, βραβεύονται ανελειπώς κάθε χρόνο για την ομορφιά τους και αποτελούν παγκοσμίου βεληνεκούς τουριστικό προορισμό. Σ’ αυτό το νησί είναι, που κάποια πλοία της ArcadiaHellas (όπως το 105.995 τόνων dwt. MARATHA στη φωτό) αγκυροβολούν και οι φήμες δίνουν και παίρνουν, σχετικά με το ότι δεν επισκέπτονται τα νερά του νησιού μόνο για ένα αθώο φουντάγιο, αλλά για να πλύνουν τα αμπάρια τους…

Εδώ και αρκετά χρόνια, κατά μέσο όρο 2 φορές τον μήνα, δεξαμενόπλοια της Arcadia, φουντάρουν σε απόσταση… φταρνίσματος από τις ακτές του νησιού (όπως φαίνεται και στη φωτό) για να πλύνουν αμπάρια (όπως ισχυρίζονται οι κάτοικοι)… Και αν αληθεύει κάτι τέτοιο, εύλογα δημιουργείται μιά σειρά από ερωτήματα:
Πρώτα απ’ όλα το Λιμεναρχείο τί κάνει γι’ αυτό θέμα;
Αλήθεια, ποιός και με ποιό σκεπτικό ενέκρινε, την ύπαρξη ενός αγκυροβολίου στη συγκεκριμένη περιοχή;
Και κυρίως ποιός και με τί σκεπτικό έδωσε την έγκρισή του, για τη δημιουργία του, τόσο κοντά στην ακτογραμμή που το νησί αυτό, έχει τις περισσότερες παραλίες του;
Το Λιμεναρχείο Αργοστολίου, έχει στείλει ποτέ περιπολικό του να ελέγξει τις δραστηριότητες των συκγκεκριμένων δεξαμενόπλοιων;
Έχει στείλει ποτέ ανθρώπους του, να επιθεωρήσει τα ημερολόγια των πλοίων που ρίχνουν άγκυρα εκεί και να δει πότε και πού πλένανε αυτά τα τάνκερ τα αμπάρια τους;
Κι αν ακόμα βρεθεί κάποιος να τους δικαιολογήσει με το σκεπτικό ότι τα ημερολόγια -για να το θέσουμε ευγενικά- δεν λένε πάντα την… αλήθεια, τότε γιατί έχουν προχωρήσει στο αυτονόητο σε τέτοιες περιπτώσεις;
Δηλαδή: οι άνδρες του τοπικού Λιμεναρχείου, να πάρουν δείγματα του θαλασσινού ύδατος γύρω από τα πλοία αυτά, να διεξάγουν τις κατάλληλες μετρήσεις και αν διαπιστώσουν αυξημένες τιμές ρύπων, τότε να προχωρήσουν σε δειγματοληψία του αργού που μετέφερε το βαπόρι που βρίσκεται εκεί και να κάνουν τις απαραίτητες συγκρίσεις. Έχει γίνει ποτέ κάτι τέτοιο; Αν ναί, τότε σίγουρα θα πρέπει να υπάρχουν στα Αρχεία του τοπικού Λιμεναρχείου και οι αντίστοιχες καταχωρήσεις, έτσι δεν είναι;
Δεν θα έπρεπε οι Αρχές να επιληφθούν, ώστε είτε να σταματήσει αυτή η θαλάσσια ρύπανση (αν όντως λαμβάνει χώρα) είτε να ριχθεί άπλετο φως, πρωτού ο κόσμος εκραγεί και η κατάσταση ξεφύγει;

Δύο «βιομηχανίες» έχουμε όλες κι όλες κρατήσει ζωντανές στη χώρα μας: την ναυτιλία και τον τουρισμό. Μόνο που ως φαίνεται η μία επιδρά εις βάρος της άλλης σε κάποιες περιπτώσεις κι αντί να προστατέψουμε το προϊόν του τουρισμού, περιβάλοντας με τον απαραίτητο σεβασμό την ναυτιλία μας και την ευθυγράμμισή της με τα διεθνή πρότυπα, εμείς δια της ανοχής μας, πριονίζουμε συγχρόνως και τους δύο εναπομείναντες πυλώνες, που κρατάνε την ήδη κουτσουρεμένη διασωληνωμένη οικονομία μας με πολύ κόπο στη ζωή…

Ένας αναγνώστης του ekefalonia.gr