Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ καλεί τον κλάδο σε ανυποχώρητο αγώνα για να προστατεύσουμε τη ζωή μας από τα μνημόνια διαρκείας και τους εφαρμοστικούς νόμους, να αντισταθούμε και να οργανώσουμε την απάντησή μας απέναντι στο νέο βάρβαρο γύρο επίθεσης που ακολουθεί, στην ανέχεια και την εξαθλίωση, που μας περικυκλώνει, για να σωθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου.
Αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε αταλάντευτα: Ανάκτηση των απωλειών μας, ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών μας! Ούτε βήμα πίσω από αυτά για να έχουμε ζωή, μόρφωση και δουλειά με δικαιώματα, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες μας και τις μεγάλες επιστημονικές, τεχνολογικές και πλουτοπαραγωγικές δυνατότητες της εποχής μας!
Μπροστά μας έχουμε ένα νέο μνημόνιο-οδοστρωτήρα, που έρχεται να ολοκληρώσει τη «δουλειά» των προηγούμενων.
Το Αύγουστο του 2015 ΣΥΡΙΖΑ – ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΠΟΤΑΜΙ – ΑΝΕΛ ψήφισαν το τρίτο και πιο σκληρό μνημόνιο. Πριν λίγες ημέρες η κυβέρνηση έφερε στη Βουλή ένα ακόμα σκληρό πακέτο μέτρων. Ψήφισε το 4ο Μνημόνιο που φέρνει: Σφαγή στους μισθούς ακόμα και των 400 €, μέσα από την συντριβή του αφορολόγητου, περικοπή τουλάχιστον μιας σύνταξης ακόμα μέσα από την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς, περικοπές κοινωνικών και προνομιακών επιδομάτων (π.χ. τέκνων, θέρμανσης, ανεργίας), άνοιγμα των ομαδικών απολύσεων, επαναφορά του lock out, κατάργηση συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, ιδιωτικοποιήσεις σε όλους τους τομείς (ΔΕΗ, ΔΕΣΦΑ, κ.α.). Ταυτόχρονα νομοθετεί νέα προνόμια και φοροαπαλλαγές για το μεγάλο κεφάλαιο.
Για την Παιδεία φέρνει συμπληρωματικό μνημόνιο. Γενικεύει τη μαθητεία, προχωρά σε νέες περικοπές στα οικονομικά της Εκπαίδευσης, ανοίγει άμεσα το ζήτημα της αξιολόγησης – κρατικό έλεγχο των εκπαιδευτικών, προωθεί συμπτύξεις συγχωνεύσεις, μείωση προσλήψεων αναπληρωτών, αδιοριστία επ’ αόριστον, συζητιέται αύξηση ωραρίου των εκπαιδευτικών κ.ά.
Φτάνει πια! Δεν πάει άλλο με τα αλλεπάλληλα μέτρα και τα Μνημόνια, που τσακίζουν τη ζωή μας, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
Επιλέγουμε το δρόμο του αγώνα, της αλληλεγγύης, της κοινωνικής συμμαχίας, με την οργάνωση στα σωματεία, στους τόπους δουλειάς και τις γειτονιές. Το δρόμο της καθολικής σύγκρουσης με τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων, με το αστικό κράτος και τη διοίκηση, με το πολιτικό προσωπικό τους, τις ιμπεριαλιστικές ενώσεις την ΕΕ, το ΝΑΤΟ, το ΔΝΤ.
Σήμερα φανερώνονται πιο καθαρά, δύο επιλογές. Η πρώτη είναι πολυφορεμένη και με πολλά διαφορετικά κουστούμια που φέρνουν το ίδιο πικρό αποτέλεσμα για τη ζωή μας. Υποσχέσεις για βελτίωση της ζωής μας μέσα στη λυκοσυμμαχία της ΕΕ και της δικτατορίας του κεφαλαίου, με βαριές λαϊκές θυσίες που μοναδικό κερδισμένο έχουν μια χούφτα επιχειρηματικούς ομίλους που τις καρπώνονται.
Η άλλη επιλογή είναι ο δρόμος της αποφασιστικής σύγκρουσης με τους μονοπωλιακούς ομίλους και τα συμφέροντά τους για να μη ζήσουμε σαν σύγχρονοι σκλάβοι! Η ίδια η ζωή, η πλούσια πείρα, κυρίως των τελευταίων ετών αποδεικνύει περίτρανα ότι στο πλαίσιο της ΕΕ, της εξουσίας των μονοπωλίων, δε μπορεί να υπάρξει φιλολαϊκή λύση. Αποκαλύπτεται όλο και περισσότερο ο ρόλος της ΕΕ, ως μια λυκοσυμμαχία και δυνάστης της εργατικής τάξης, των λαών. Καταρρίπτονται οι μύθοι ότι είναι δήθεν “ένωση της αλληλεγγύης και απάνεμο λιμάνι για τους λαούς” όπως ισχυριζόταν η πλουτοκρατία και τα στηρίγματά της.
Η ελπίδα και η προοπτική βρίσκεται σε σύγκρουση μ’ αυτές τις πολιτικές. Ούτε βήμα πίσω από την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας. Αγωνιζόμαστε για τη μονομερή ολοσχερή διαγραφή του χρέους, για την κατάργηση των αντεργατικών νόμων, για ρήξη με ΕΕ, ΔΝΤ, ΕΚΤ και τους άλλους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς.
Ο αγώνας αυτός απαιτεί Σωματεία και Ομοσπονδίες που δε θα είναι κυβερνητικά φερέφωνα αλλά όργανα πάλης στα χέρια μας.
Στη βάση αυτή, χρειαζόμαστε Συλλόγους και Ομοσπονδία, που θα είναι μακριά από κάθε λογική συναίνεσης, συμβιβασμού και εφικτού, θα έχουν ταξικό προσανατολισμό και γραμμή σύγκρουσης με κεφάλαιο, ΕΕ, κυβερνήσεις και θα διεκδικούν αταλάντευτα:
1) Για τους μισθούς
- Ανάκτηση όλων των μισθολογικών απωλειών των τελευταίων ετών.
- Ξεπάγωμα των ωριμάνσεων, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού.
- Να καταργηθεί τώρα το μισθολόγιο-φτωχολόγιο (ν. 4354/2015 ΦΕΚ 176), ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη. Όχι στην μισθολογική καθήλωση των αναπληρωτών και νεοδιόριστων στο ΜΚ1. Καμία μείωση μισθού.
- Να καταργηθεί ο νόμος 4369/2016 για την αξιολόγηση στο Δημόσιο που συνδέει την αξιολόγηση με τη βαθμολογική – μισθολογική εξέλιξη και τις απολύσεις.
2) Για την Κοινωνική Ασφάλιση
- Αποκατάσταση των κύριων και επικουρικών συντάξεων στο ύψος που ήταν το 2009. Επαναφορά 13ης και 14ης κύριας και επικουρικής σύνταξης. Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων και των τριών μνημονίων, που μειώνουν συντάξεις και παροχές.
- Άμεση αποκατάσταση των απωλειών από τις περικοπές επιδομάτων και συντάξεων σε ειδικές ομάδες, όπως αναπηρίας, χηρείας.
- Πλήρης κρατική εγγύηση όλων των συντάξεων και των παροχών.
- Να πληρώσουν το κράτος και η μεγαλοεργοδοσία για τα ελλείμματα στα Ταμεία. Κάλυψη, με κρατική χρηματοδότηση, του συνόλου των απωλειών των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων, και των απωλειών από το κούρεμα (PSI), με ευθύνη του κράτους και της εργοδοσίας.
- Πλήρης ανάληψη της ευθύνης από το κράτος και το μεγάλο κεφάλαιο. Αύξηση των εργοδοτικών εισφορών. Άμεση κατάργηση της εισφοράς των εργαζομένων στον κλάδο Υγείας.
- Να σταματήσει το αίσχος στις καθυστερήσεις έκδοσης και απονομής των συντάξεων και εφάπαξ. Να υπάρχει άμεση έκδοση προσωρινής σύνταξης μέχρι να εγκριθεί η τελική.
- Δωρεάν πλήρη περίθαλψη και παροχή φαρμάκων. Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στους ανέργους και στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς χωρίς καμία προϋπόθεση.
- Άμεση απόσυρση των αποθεματικών των Ταμείων από κάθε λογής «τζόγο». Κατάργηση κάθε διάταξης για μεταφορά ή τζογάρισμα των αποθεματικών σε μετοχές και άλλα χρηματοοικονομικά προϊόντα.
- Κανένας εργαζόμενος ανασφάλιστος. Όχι στον διαχωρισμό ανάμεσα σε παλιούς και νέους εργαζόμενους.
- Σύνταξη στα 55 για τη γυναίκα και στα 60 για τον άνδρα ή στα 30 χρόνια εργασίας χωρίς όριο ηλικίας και στο 80% του τελευταίου μισθού.
3) Για τη Φορολογία
- Αφορολόγητο ατομικό όριο 20000 ευρώ, προσαυξανόμενο 5000 ευρώ για κάθε παιδί.
- Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και όλων των χαρατσιών.
- Να εκπίπτουν από τη φορολόγηση οι δαπάνες υγείας, ΔΕΗ, θέρμανση, νερό, τηλεφωνία.
- Να φορολογούνται με 45% τα κέρδη και τα περιουσιακά στοιχεία του μεγάλου κεφαλαίου.
- Κανένας πλειστηριασμός πρώτης και δεύτερης κατοικίας.
4) Για τη λειτουργία του σχολείου και τη στήριξη των λαϊκών οικογενειών
- Να γίνουν μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού για την κάλυψη όλων των σύγχρονων και πραγματικών αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης.
- Να εξασφαλιστεί σύγχρονη κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή, με βάση τους 15 μαθητές ανά τμήμα για τα νηπιαγωγεία, Α και Β τάξη και 20 στις υπόλοιπες, τέτοια που να χωράνε όλα τα παιδιά στο δημόσιο σχολείο.
- Επανίδρυση σχολείων που καταργήθηκαν ή συγχωνεύτηκαν.
- Να δοθεί έκτακτο κονδύλι από τον Κρατικό Προϋπολογισμό για δωρεάν δεκατιανό και γεύμα στο σχολείο για όλους τους μαθητές, πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και δωρεάν μετακίνηση.
- Να δοθεί έκτακτο κονδύλι για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων. Μηδενικό ΦΠΑ στους λογαριασμούς και τις δαπάνες των σχολικών επιτροπών. Δωρεάν πετρέλαιο, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο στα σχολεία.
- Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών και των εκπαιδευτικών για πληρωμή εκπαιδευτικών, συνοδών ΕΑΕ, λειτουργικών εξόδων, τραπεζοκόμων και καθαριότητας, εκπαιδευτικών εκδρομών, βιβλίων, εποπτικού υλικού και για μεταφορά μαθητών.
- Επανασύσταση ΟΣΚ, χτίσιμο σχολείων με αποκλειστική ευθύνη του κράτους, κανένα με ΣΔΙΤ.
- Σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή, μέτρα αντισεισμικής προστασίας, εξασφάλιση υγιεινής.
5) Για το σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών
- Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, με κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης. Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος με πόρους αποκλειστικά από τον κρατικό προϋπολογισμό.
- Αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά.
- Ενιαίο 12χρονο Σχολείο υποχρεωτικό για όλα τα παιδιά (και αντίστοιχο σχολείο για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες που δεν μπορούν να ενταχθούν στα γενικά σχολεία) με ταυτόχρονη απαγόρευση της παιδικής εργασίας. Κανένα παιδί έξω από το σχολείο ως τα 18 του χρόνια που ολοκληρώνεται η ανάπτυξη. Σχολείο με ενιαίο πρόγραμμα και δομή, χωρίς επικαλύψεις και ταξικούς διαχωρισμούς σε βαθμίδες (δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο), που θα έχει διευρυμένη χρονική λειτουργία για να ολοκληρώνουν όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά το μορφωτικό τους πρόγραμμα (μελέτη, εργασίες, αθλητικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες, ξένες γλώσσες με πιστοποίηση κ.ά. με παράλληλη δωρεάν σίτιση και ανάπαυση). Αξιοποίηση των δομών του σχολείου για το ελεύθερο χρόνο τους για δραστηριότητες που θα παρέχει δωρεάν.
- Σε σχέση με τα σχολεία ολοήμερης λειτουργίας διεκδικούμε άμεσα μέτρα: 1) Πλήρη σίτιση όλων των μαθητών στο σχολείο, με μαγειρεία και τραπεζαρία, 2) Χώροι κατάλληλοι για την ξεκούραση και το παιχνίδι των μαθητών.
- Επαγγελματικές Σχολές, δημόσιες και δωρεάν, μετά το 12χρονο, για όσα παιδιά επιλέγουν επαγγέλματα που δε χρειάζονται πανεπιστημιακή εκπαίδευση.
- Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, που θα περιλαμβάνει ισότιμα ιδρύματα που θα παράγουν επιστημονικό δυναμικό έτοιμο να θέσει τις γνώσεις του στην υπηρεσία του λαού, για να εξασφαλίσει τη γενική πρόοδο και ευημερία.
- Μέσα στα ΑΕΙ δημιουργείται δίκτυο περιοδικής επιμόρφωσης για το σύνολο των εργαζομένων άρα και των εκπαιδευτικών.
- Σύστημα απογευματινής εκπαίδευσης, ως προσωρινό μέτρο, για να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση όσοι εργαζόμενοι λόγω ταξικών αποκλεισμών δεν το έχουν κάνει.
- Ριζική αλλαγή στα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία ώστε το σχολείο να δημιουργεί κριτήριο αλήθειας και επιστημονική αντίληψη για την πραγματικότητα, με νέα βιβλία, επικεντρωμένα στα πιο σταθερά και ουσιαστικά στοιχεία της γνώσης, στις αρχές και τους νόμους που διέπουν τη φύση και την κοινωνία.
6) Για τον εκπαιδευτικό του δημόσιου σχολείου
- Το βασικό πτυχίο μοναδική προϋπόθεση για διορισμό.
- Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς, μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και όλων των εργαζόμενων στην εκπαίδευση. Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας.
- Εναντιωνόμαστε άμεσα σε κάθε μορφή σεμιναρίων ή προγραμμάτων (μεταπτυχιακών και μη, ΚΕΚ) που δίνουν πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας. Απαιτούμε όλη η απαραίτητη γνώση να είναι εντός του πτυχίου. Σε αυτή την κατεύθυνση διεκδικούμε πρακτική άσκηση στο σχολείο, ενταγμένη οργανικά στο πρόγραμμα σπουδών.
- Επιμόρφωση όλων των εν ενεργεία εκπαιδευτικών, κάθε 5 με 7 χρόνια, για ένα χρόνο, με απόσπαση από την εργασία τους, στα μόνιμα τμήματα επιμόρφωσης που πρέπει να δημιουργηθούν μέσα στα Παιδαγωγικά Τμήματα. Η επιμόρφωση να αφορά όλα τα επιστημονικά πεδία και τα διδακτικά αντικείμενα.
- Κατάργηση όλου του αντιδραστικού νομοθετικού πλαισίου για το «Νέο Σχολείο», το “νέο Λύκειο” και την αξιολόγηση (νόμος 3848/2010, 4186/ 2013, Π.Δ. 152/2013, νόμος 4142, Υ.Α για τον “Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού” και “Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου” και της Υ.Α. για το νέο διδακτικό 30ωρο των νηπιαγωγών αλλά και όλων των αντιεκπαιδευτικών διατάξεων). Να καταργηθεί όλο το νομοθετικό πλαίσιο για ΕΑΕ από 2008 ως σήμερα (ν.3699/2008, ν.3848/2010, ν.4115/2013, ν.4403/2016, ν. 4415/2016, ν.4452/2017) αλλά και η Υ.Α. του Απρίλη του 2017 για το νέο σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών στην ΕΑΕ καθώς και η τροπολογία που αλλάζει το χαρακτήρα και στην ουσία καταργεί τα Τμήματα Ένταξης. Ιδιαίτερα να καταργηθεί (άρθρο 48 ν. 4415/2016) η δυνατότητα συμπλήρωσης ωραρίου στην Ειδική Αγωγή από μόνιμους εκπαιδευτικούς της Γενικής Αγωγής.
- Εξίσωση του ωράριο των νηπιαγωγών με αυτό των δημοτικών και αντίστοιχα της Πρωτοβάθμιας με τη Δευτεροβάθμια.
- Κάθε εκπαιδευτικός σε οργανική θέση (π.χ. μεταταγμένοι, διάθεση ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ κ.ά.). Καμία υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικών.
- Όλα τα μαθήματα των ειδικοτήτων στο Δημοτικό (Φυσική Αγωγή, Μουσική, Πληροφορική, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Ξένες Γλώσσες) να διδάσκονται μόνο από τις αντίστοιχες ειδικότητες.
7) Για τους αναπληρωτές – ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς
- Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Καμιά απόλυση αναπληρωτών. Κατάργηση όλου του αντιδραστικού αντιεκπαιδευτικού πλαισίου σε Γενική (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) και Ειδική Αγωγή που τσακίζει και τους αναπληρωτές.
- Μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των-τουλάχιστον- 25.000 χιλιάδων κενών στα σχολεία.
- Για όσο θα συνεχίζεται το απαράδεκτο καθεστώς της μόνιμης αναπλήρωσης, οι αναπληρωτές να προσλαμβάνονται όλοι σε μια φάση από τη 1η Σεπτέμβρη, να έχουν τις ίδιες άδειες, τα ίδια εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα με τους μονίμους. Τους καλοκαιρινούς μήνες να παίρνουν όλοι επίδομα ανεργίας χωρίς περιορισμούς! Επίδομα ενοικίου και θέρμανσης για όλους τους αναπληρωτές συναδέλφους καθώς και δωρεάν μετακινήσεις και σίτιση.
- Να μη γίνει καμιά μείωση μισθού αναπληρωτή συναδέλφου. Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη, αναγνώριση όλης της Προϋπηρεσίας μας και των Επιστημονικών προσόντων μας (μεταπτυχιακά, διδακτορικά κ.τ.λ). Σταθερή καταβολή του μισθού στο τέλος του μήνα.
- Εξίσωση των αδειών των αναπληρωτών με τις άδειες των μονίμων. Συγκεκριμένα: πλήρη δικαιώματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε περίπτωση ασθένειας, αναγνώριση της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας για όλη τη διάρκεια της αναρρωτικής μας άδειας, εξασφάλιση άδειας κύησης, λοχείας και ανατροφής τέκνων σε όλους τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, όπως ισχύει και στους μόνιμους.
- Ιδιαίτερα να καταργηθεί (άρθρο 48 ν. 4415/2016) η δυνατότητα συμπλήρωσης ωραρίου στην Ειδική Αγωγή από μόνιμους εκπαιδευτικούς της Γενικής Αγωγής.
8) Για την Προσχολική Αγωγή
- Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς.
- Να αποσυρθεί το αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου του 2011, εντατικοποιεί και δε βοηθάει για την ομαλή ανάπτυξη και τη διαπαιδαγώγηση του παιδιού.
- Να καταργηθούν όλες οι ρυθμίσεις που έχει κάνει το Υπ. Παιδείας το 2016 και 2017 για την ΠΑ. Συγκεκριμένα: Κατάργηση του άρθρου 35 του νόμου για την Έρευνα… που διπλασιάζει (από 7 σε 14) τον ελάχιστο αριθμό νηπίων για λειτουργία τμήματος Νηπ/γείου που οδηγεί στο κλείσιμο πολλών νηπιαγωγείων.. Κατάργηση των Υ.Α. για τον «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου» και για το διδακτικό 30ωρο των νηπιαγωγών.
- Γενναίο πρόγραμμα ανάπτυξης των δομών του νηπιαγωγείου για να γίνει επιτέλους πράξη η δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά. Μαζικοί διορισμοί μόνιμων νηπιαγωγών και βοηθητικού προσωπικού.15 παιδιά ανά τμήμα. Δύο νηπιαγωγοί στα τμήματα που σήμερα έχουν 25 παιδιά.
- Ίδρυση όλων των αναγκαίων δομών ΕΑΕ (Τμήματα ένταξης και ειδικά νηπιαγωγεία) για όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες στελεχωμένα με μόνιμο προσωπικό. Παράλληλη στήριξη σε όσα παιδιά έχουν ανάγκη από την αρχή της σχολικής χρονιάς με ένα παιδί ανά νηπιαγωγό ειδικής αγωγής. Όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες να φοιτούν στο δημόσιο νηπιαγωγείο και στη δομή που το καθένα έχει ανάγκη. Οι οικογένειες να μην εξαναγκάζονται να τα κρατούν στο σπίτι ή να πέφτουν θύματα των ΜΚΟ και της εκκλησίας. Για να είναι έγκαιρη και αποτελεσματική η παρέμβαση του δημόσιου Νηπιαγωγείου στα παιδιά με ειδικές ανάγκες πρέπει να γίνεται διάγνωση και παρέμβαση πριν ή το αργότερο κατά την έναρξη της φοίτησης του παιδιού στο Νηπιαγωγείο.
- Η λειτουργία των ολοήμερων νηπιαγωγείων πρέπει να καλύπτει πρώτα και κύρια τις ανάγκες του παιδιού, με πλήρη σίτιση όλων των παιδιών στο σχολείο, με μαγειρεία και τραπεζαρία, με διασφάλιση χώρων ξεκούρασης, με βοηθητικό προσωπικό (τραπεζοκόμο, καθαρίστρια..), με υγιεινή διαμονή.
- Χρηματοδότηση αποκλειστικά από τον κρατικό προϋπολογισμό. Τα κονδύλια του ΕΣΠΑ να αξιοποιηθούν μέσω του κρατικού προϋπολογισμού.
- Γενναία χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό των Σχολικών Επιτροπών για τις λειτουργικές ανάγκες, για να πάψουν οι γονείς πλέον να επιφορτίζονται με «λίστες» και «υποχρεώσεις». Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών και των εκπαιδευτικών για τη λειτουργία των νηπιαγωγείων.
- Πρόληψη υγείας, δωρεάν εμβολιασμοί για όλα τα παιδιά. Διασφάλιση δωρεάν δεκατιανού και γεύματος για όλα τα παιδιά μέσα από τις δομές των δήμων με χρηματοδότησή τους από το κράτος.
9) Για την Ειδική Αγωγή
- Άμεση στήριξη των δομών Ειδικής Αγωγής. Να λειτουργήσουν χωρίς καμία περικοπή όλα τα αναγκαία Τμήματα Ένταξης. Στην παράλληλη στήριξη να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός ανά μαθητή που έχει ανάγκη ειδικής εκπαιδευτικής στήριξης. Να καταργηθεί όλο το νομοθετικό πλαίσιο για ΕΑΕ από 2008 ως σήμερα (ν.3699/2008, ν.3848/2010, ν.4115/2013, ν.4403/2016, ν. 4415/2016, ν.4452/2017) αλλά και η Υ.Α. του Απρίλη του 2017 για το νέο σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών στην ΕΑΕ.
- Να καταργηθεί (άρθρο 48 ν. 4415/2016) η δυνατότητα συμπλήρωσης ωραρίου στην Ειδική Αγωγή από μόνιμους εκπαιδευτικούς της Γενικής Αγωγής.
- Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή. Να μην πληρώνουν οι γονείς ούτε ένα ευρώ για οποιαδήποτε ανάγκη εκπαίδευσης, αποκατάστασης και περίθαλψης των παιδιών με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες.
- Άμεση και γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής. Τα χρήματα του ΕΣΠΑ να κατευθυνθούν άμεσα για τη στήριξη και τη διεύρυνση των δημόσιων βασικών σταθερών δομών και όχι για επιδότηση των ΜΚΟ, των λεγόμενων μη κερδοσκοπικών οργανώσεων που ανοίγουν το δρόμο της ιδιωτικοποίησης και των ελαστικών σχέσεων εργασίας.
- Βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής των υπαρχόντων δομών Γενικής και Ειδικής Αγωγής, ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών με ε.α. και ίδρυση νέων ΣΜΕΑΕ. Δημιουργία νέων δημόσιων δομών σε υγεία-πρόνοια-ΕΑΕ με δωρεάν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες με βάση τις ανάγκες και 100% κάλυψη από τον κρατικό προϋπολογισμό.
- Σε κάθε σχολείο να λειτουργούν όσα ΤΕ είναι αναγκαία και να καλύπτονται όλες οι αιτήσεις για παράλληλη στήριξη με έναν εκπαιδευτικό για κάθε παιδί.
- Να απαγορευτεί η επιχειρηματική δράση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, της πρώιμης διάγνωσης και παρέμβασης, αλλά και της αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρίες.
- Πλήρης, έγκαιρη και αντικειμενική καταγραφή και διάγνωση, ομαδοποίηση ανά ιδιαίτερη ανάγκη και πρόβλημα. Που σημαίνει επιστημονική «χαρτογράφηση» του χώρου και των αναγκών της Ειδικής Αγωγής ποσοτικά όσο και ποιοτικά.
- Κανένα παιδί με ειδικές ανάγκες έξω από τη δημόσια εκπαίδευση με εντελώς δωρεάν όλες τις θεραπείες που χρειάζεται. Κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες να φοιτά υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη.
- Μαζικές προσλήψεις όλου του απαραίτητου προσωπικού (εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού, βοηθητικού εκπαιδευτικού και τεχνικού προσωπικού) στην ΕΑΕ για τη στήριξη όλων των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες. Να σταματήσει η περιπλάνηση και η ομηρία των χιλιάδων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, που εργάζονται εδώ και 16 χρόνια σαν αναπληρωτές.
- Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. ΟΧΙ στις εργασιακές σχέσεις λάστιχο. Αυτή είναι η ελάχιστη παιδαγωγική προϋπόθεση ώστε να μπορεί ο ειδικός παιδαγωγός και το βοηθητικό προσωπικό να διαμορφώσουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους μαθητές.
- Άμεση αποπληρωμή από τον ΕΟΠΥΥ-ΕΦΚΑ των οφειλών στις οικογένειες των ΑμΕΑ και στους αυτοαπασχολούμενους του χώρου.
10) Ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις
- Πάλη ενάντια σε κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης, έμμεσης ή άμεσης. Διεκδίκηση μείωσης των τιμών χρήσης ηλεκτρικού, πετρελαίου, φυσικού αέριου, νερού για την κατανάλωση των εργατικών – λαϊκών νοικοκυριών, για τους αγρότες.
- Ακύρωση του νομοθετικού πλαισίου της απελευθέρωσης στρατηγικών τομέων της οικονομίας (ενέργεια, τηλεπικοινωνίες, μεταφορές, ύδρευση).
- Αποκλειστικά κρατικοί ενιαίοι φορείς, που ως λαϊκή περιουσία θα υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες.
11) Ενάντια στον πόλεμο, τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις & τη συμμετοχή της χώρας μας
- Δεν δεχόμαστε η γειτονία μας να γίνει θέατρο πολεμικών συγκρούσεων για τα κέρδη των μονοπωλίων, δε δεχόμαστε το Αιγαίο να γίνεται υγρός τάφος προσφύγων και μεταναστών.
- Απαιτούμε να σταματήσουν αμέσως οι ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις που γεννούν μετανάστευση και προσφυγιά. Καμία συμμετοχή, καμία εμπλοκή της χώρας μας σε αυτές που γίνονται και σε αυτές που ετοιμάζονται. Να κλείσει η βάση της Σούδας, να μη γίνει η βάση στην Κάρπαθο.
- Απεμπλοκή της χώρας μας από τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, αποδέσμευση από ΝΑΤΟ και Ε.Ε.
12) Για το ζήτημα της Εκπαίδευσης των Προσφυγόπουλων
- Οι πρόσφυγες είναι θύματα του ιμπεριαλιστικού πολέμου, του ΝΑΤΟ, της ΕΕ, των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων.
- Ανοιχτοί χώροι προσωρινής φιλοξενίας, με ανθρώπινες συνθήκες στέγασης, σίτισης, ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Η αλληλεγγύη είναι το όπλο των λαών. Να στελεχωθούν οι δημόσιες κρατικές δομές με τις αναγκαίες προσλήψεις. Να καταργηθούν οι διάφορες ΜΚΟ, που με κρατική στήριξη κάνουν μπίζνες με την προσφυγιά και τον ανθρώπινο πόνο. Να κλείσουν τα στρατόπεδα συγκέντρωσης.
- Απειθαρχία στο Δουβλίνο και τη συνθήκη Σένγκεν, που εγκλωβίζουν στη χώρα μας χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες. Να δοθεί άσυλο στους πρόσφυγες και ταξιδιωτικά έγγραφα για να ταξιδέψουν όπου επιθυμούν. Να διατεθούν μεταφορικά μέσα για την αποσυμφόρηση των νησιών και άλλων συνοριακών περιοχών. Αγωνιζόμαστε για μέτρα ανακούφισης των μεταναστών. Καταδίκη της συμφωνίας ΕΕ – Τουρκίας, όχι στην υποχρεωτική κράτηση μεταναστών και προσφύγων στα νησιά. Άμεση μετακίνησή τους προς τις χώρες προορισμού τους.
- Νομιμοποίηση των μεταναστών που ζουν και εργάζονται στη χώρα μας και έχουν αποκτήσει βιοτικούς δεσμούς.
- Εγγραφή στο δημόσιο σχολείο όλων των παιδιών των μεταναστών, ανεξάρτητα από έγγραφα νομιμοποίησης. Διδασκαλία της μητρικής τους γλώσσας με στοιχεία πολιτισμού της χώρας προέλευσής τους, ενταγμένη οργανικά στο ενιαίο αναλυτικό πρόγραμμα.
- Εγγραφή στο δημόσιο σχολείο όλων των προσφυγόπουλων με δημιουργία κατάλληλων υποδομών (τμήματα υποδοχής, προσλήψεις, χρηματοδότηση).Απαιτούμε την πλήρη και ομαλή ένταξη όλων των παιδιών των μεταναστών και προσφύγων στο Δημόσιο Σχολείο, χωρίς αποκλεισμούς και χωρίς την εμπλοκή ΜΚΟ. Με ευθύνη του κράτους να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα, για την υγεία των παιδιών, την εξασφάλιση όλου του απαραίτητου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, τη στήριξη των υποδομών (τμήματα υποδοχής…) και των σχολικών επιτροπών. Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε τα προσφυγόπουλα να ζήσουν σε ανθρώπινες συνθήκες.
13) Η στάση μας στην αξιολόγηση – κρατικό έλεγχο
Επειδή γνωρίζουμε ότι η αξιολόγηση είναι το εργαλείο που θα χρησιμοποιήσουν οι κυβερνήσεις για την προώθηση των αναδιαρθρώσεων κεφαλαίου, ΕΕ και ΟΟΣΑ στο χώρο της παιδείας:
- Αποφασίζουμε συλλογικά “αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα” και καλούμε τους εκπαιδευτικούς να μη συμμετέχουν σε καμία διαδικασία αξιολόγησης (αυτοαξιολόγηση, συνέντευξη, ατομική αξιολόγηση…).
- Να καταργηθεί όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο για την “αξιολόγηση” και την κινητικότητα.
Αργοστόλι 03/06/2017
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Ο Πρόεδρος
|
Η Γενική Γραμματέας |
Γεωργόπουλος Διονύσης | Ποταμιάνου Σοφία |