Ζητούν την πλήρη αναθεώρηση του υφιστάμενου καθεστώτος ελέγχου
Παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας και στα τέσσερα πλοία της Κυλλήνης καταγγέλλει η ΠΝΟ
Κοινωνία
31/05/2018 | 20:55

Συντάκτης: Χριστίνα Παπασταθοπούλου

 

Ανοιχτή καταγγελία προς το υπουργείο Ναυτιλίας και το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος έκανε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) για παραβιάσεις και παρατυπίες που διαπίστωσε κλιμάκιό της έπειτα από ελέγχους που έκανε στα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία που εκτελούν δρομολόγια στη γραμμή Κυλλήνης.

Όπως γράφει η “Εφημερίδα των Συντακτών” οι έλεγχοι έγιναν στα πλοία «Νήσος Κεφαλλονιά», «Φιορ Ντε Λεβάντε», «Α. Κάλβος» και «Μάρε Ντε Λεβάντε» και, σύμφωνα με την Ομοσπονδία, σε κάθε ένα από τα τέσσερα πλοία διαπιστώθηκαν παραβιάσεις σχετικά με τα ωράρια εργασίας, τον υπολογισμό των υπερωριών, τις συμβάσεις ναυτολόγησης και τη μισθοδοσία των πληρωμάτων.

Για τον λόγο αυτό ζητούν την πλήρη αναθεώρηση του υφιστάμενου καθεστώτος ελέγχου, ώστε ο αριθμός των εκπροσώπων της Ομοσπονδίας που συμμετέχουν στα σχετικά κλιμάκια ελέγχου να είναι ίδιος με αυτόν των λιμενικών οργάνων, με παράλληλη ανάθεση αρμοδιοτήτων ουσιαστικού ελέγχου, ώστε να διασφαλίζονται η ακεραιότητα, η αξιοπιστία και η διαφάνεια της όλης διαδικασίας.

Σε διαφορετική περίπτωση προειδοποιούν ότι η Ομοσπονδία θα αναλάβει όλες τις απαραίτητες δράσεις για την πλήρη διασφάλιση των δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτεργατών με δυναμικές και άμεσες συνδικαλιστικές παρεμβάσεις.

Μερικές από τις παραβιάσεις για κάθε πλοίο ξεχωριστά, σύμφωνα με την καταγγελία της ΠΝΟ, είναι:

«Νήσος Κεφαλλονιά»: Οι πραγματικές ώρες εργασίας του πληρώματος δεν ανταποκρίνονται στις αναγραφόμενες στα υπάρχοντα έγγραφα. Το πλήρωμα εργαζόταν για 2 ώρες και 20 λεπτά επιπλέον, ωστόσο οι υπερωρίες αυτές δεν εμφανίζονταν πουθενά με αποτέλεσμα να μην καταβάλλονται στους ναυτικούς, όπως άλλωστε προκύπτει και από τις μηνιαίες εξοφλητικές αποδείξεις μισθοδοσίας τους που τηρούνται στο πλοίο. Οι συμβάσεις ναυτολόγησης του συνόλου του πληρώματος που επιδείχθηκαν ήταν δίμηνης διάρκειας και είχαν λήξει. Η μισθοδοσία του πληρώματος δεν γινόταν με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό, όπως επιβεβαίωσε και ο προϊστάμενος οικονομικός αξιωματικός του πλοίου.

«Φιορ Ντε Λεβάντε»: Επιβάλλονται από την εργοδοσία παράνομα και καταχρηστικά υποχρεωτικά ρεπό κατά το δοκούν στα μέλη του πληρώματος χωρίς τη συναίνεση των τελευταίων και ενώ βρίσκονται μακριά από το σπίτι τους με αντίστοιχη περικοπή των πληρωτέων ημερών απασχόλησης από τη μισθοδοσία τους. Καταχρηστικοί και παράνομοι όροι και ρήτρες στις συμβάσεις ναυτολόγησης του συνόλου του πληρώματος.

«Α. Κάλβος»: Από τον έλεγχο των μηνιαίων εξοφλητικών αποδείξεων μισθοδοσίας και των καταστάσεων υπερωριών διαπιστώθηκε ότι οι αναγραφόμενες σε αυτά ώρες (εργασίας και υπερωριών) που πληρώνονταν οι ναυτικοί υπερέβαιναν κατά πολύ τις ώρες πραγματικής απασχόλησης του πληρώματος σε βάρος των ελάχιστων ωρών ανάπαυσης.

«Μάρε Ντε Λεβάντε»: Η ΠΝΟ δεν αναγνωρίζει το πρακτικό ελέγχου που συντάχθηκε ερήμην των εκπροσώπων της, οι οποίοι -όπως κατήγγειλαν στο υπουργείο Ναυτιλίας- αποκλείστηκαν από τις διαδικασίες ουσιαστικού ελέγχου μέσω των «μεθοδευμένων και προκατειλημμένων ενεργειών των λιμενικών οργάνων που μετείχαν στον έλεγχο».

eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ