Μπροστά στην πρωτοφανή πανελλαδικά συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην Απεργία-Αποχή ενάντια στην Αξιολόγηση, η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ καταφεύγουν πανικόβλητοι για μια ακόμα φορά στον αυταρχισμό και τις απειλές, προκειμένου να τρομοκρατήσουν (έτσι νομίζουν), τους εκπαιδευτικούς.
Συγκεκριμένα, με εγκύκλιό της η Υφυπουργός Παιδείας αναγκάζει τους Διευθυντές των σχολείων να παραδώσουν (να καταδώσουν δηλαδή), τα ονόματα των εκπαιδευτικών, που έχοντας κάθε νόμιμο δικαίωμα, δεν προχώρησαν στην κατάθεση βαθμολογίας για το Α’ Τετράμηνο, αφού δεν είχαν ολοκληρωμένη παιδαγωγική εικόνα για τους μαθητές τους.
Σχετική ανακοίνωση είχαν εκδώσει και δεκάδες σωματεία εκπαιδευτικών, ανάμεσά τους και η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς-Ιθάκης στηρίζοντας τους συναδέλφους και επισημαίνοντας μια σειρά προβληματισμούς όσον αφορά την κατάθεση βαθμολογίας σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης και κλειστών σχολείων, καθώς και την δυνατότητα ουσιαστικής και δίκαιης αξιολόγησης των μαθητών σε αυτές τις συνθήκες,. Είναι γνωστό ότι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, ακόμα και ολόκληρα σχολεία, σταθμίζοντας με παιδαγωγικούς όρους το ζήτημα, δεν κατέθεσαν βαθμολογία και απευθύνθηκαν ανοιχτά στους γονείς των μαθητών, εξηγώντας τους λόγους που το έκαναν. Η αποδοχή των γονιών ήταν σχεδόν καθολική.
Κάνουμε σαφές ότι οι εκπαιδευτικοί ούτε κρύβονται, ούτε τρομοκρατούνται, ούτε υποκύπτουν σε ανόητους εκβιασμούς. Το βλέμμα τους είναι στραμμένο στα παιδιά. Είμαστε όμως απέναντι στην πολιτική εγκατάλειψης της κυβέρνησης που την βιώνουν οι μαθητές, μέσα από την έλλειψη μέτρων προστασίας από την πανδημία, το έλλειμμα της ισότιμης συμμετοχής που έχει επιφέρει η τηλεκπαίδευση, τα παιδαγωγικά προβλήματα που επιφέρει η εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, της αυστηροποίησης των όρων προαγωγής και απόλυσης σε λύκειο και γυμνάσιο κ.α., που θα οξύνουν ακόμα περισσότερο τις ταξικές αντιθέσεις.
Οι εκπαιδευτικοί δίνουν καθημερινά μάχη για να κρατηθεί το Δημόσιο Σχολείο όρθιο για να στηρίξουν τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, ιδιαίτερα στα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, πάντα με γνώμονα το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό τους κριτήριο. Γνωρίζουν καλύτερα από όλους πώς πρέπει να λειτουργήσουν με τους μαθητές τους, τις αγωνίες τους και τις πραγματικές τους ανάγκες. Είναι οι μόνοι αρμόδιοι με παιδαγωγική ευθύνη να εκτιμήσουν όλες τις παραμέτρους που αφορούν το μάθημα και να εκτιμήσουν και το ζήτημα της βαθμολογίας των μαθητών τους, όπως άλλωστε προβλέπεται και από τις κείμενες διατάξεις πουεπιτρέπουν τη μη κατάθεση βαθμολογίας με αιτιολογημένα σημειώματα από την πλευρά τους.
Η Κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ, αντί να πάρουν έστω και ένα από τα μέτρα που ζητάμε τόσους μήνες για να επιστρέψουν οι μαθητές στο φυσικό τους χώρο, επιμένουν σε μια εικόνα ψεύτικης κανονικότητας παρουσιάζοντας την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σαν μια κανονική εκπαιδευτική διαδικασία. Όσο και να προσπαθεί όμως να βαφτίσει το κρέας ψάρι και παρά τις τεράστιες προσπάθειες που καταβάλλουν οι εκπαιδευτικοί για να κρατήσουν ανοιχτή την επικοινωνία και την επαφή με τα παιδιά (χωρίς καμία στήριξη από το ΥΠΑΙΘ), η πραγματικότητα δεν κρύβεται. Τα φαινόμενα παραίτησης, ανασφάλειας, ψυχολογικής κόπωσης και αποξένωσης των μαθητών πολλαπλασιάζονται. Αυτή την ώρα, που κινδυνεύει να χαθεί μία σχολική χρονιά με διαμορφωμένο ήδη μεγάλο μορφωτικό κενό, το ζήτημα των βαθμών είναι το τελευταίο που θα έπρεπε να απασχολεί το Υπουργείο Παιδείας.
Η κίνηση, ωστόσο, αυτή του ΥΠΑΙΘ δεν έχει ως αφετηρία τις ανάγκες των παιδιών αφού άλλωστε τα στοιχεία που ζητά είναι όλα γνωστά και καταχωρημένα στο myschool. Αποσκοπεί όμως να τρομοκρατήσει και να εκβιάσει με όρους σκοτεινών εποχών τους εκπαιδευτικούς, με σκοπό να κάμψει την μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην Απεργία-Αποχή, ενάντια στην Αξιολόγηση. Μία μάχη που αυτή τη βδομάδα, κορυφώνεται.
Δεν μας προξενεί εντύπωση.. Είναι γελασμένοι αν νομίζουν ότι οι εκπαιδευτικοί θα φοβηθούν.
Αργοστόλι 24-2-2021 Το ΔΣ της ΕΛΜΕ ΚΙ