Με την εφαρμογή του νέου ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο ΟΑΣΑ ετοιμάζεται να προχωρήσει στην καθιέρωση καινούριου συστήματος τιμολόγησης των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών.
Όπως αναφέρουν τα ΝΕΑ, οι επιβάτες θα πληρώνουν πλέον κόμιστρο ανάλογα με την απόσταση που θα διανύουν.
Οι χρεώσεις θα είναι πολύ μικρότερες για κάποιον που θα διανύει μικρές αποστάσεις. Όσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση, τόσο θα ανεβαίνει και η τιμή του εισιτηρίου.
Για παράδειγμα, κάποιος που κάνει τη διαδρομή Σύνταγμα-Δουκ. Πλακεντίας, πληρώνει το ίδιο με κάποιον που πάει από το Σύνταγμα στο Μοναστηράκι. Αυτό θα αλλάξει.
Για την εφαρμογή της αναλογικής τιμολόγησης η Αττική θα χωριστεί σε πέντε ζώνες:
- Η πρώτη ζώνη θα περιλαμβάνει το κέντρο της Αθήνας, το κέντρο του Πειραιά και τους κοντινούς δήμους.
- Η δεύτερη ζώνη θα περιλαμβάνει τα βόρεια προάστια όπως η Αγία Παρασκευή, το Χαλάνδρι και την Κηφισιά, αλλά και τα νότια προάστια όπως τη Βούλα, τη Βουλιαγμένη και τη Βάρκιζα.
- Η τρίτη ζώνη θα περιλαμβάνει τον ανατολικό και τον δυτικό τομέα της Αττικής.
- Η τέταρτη ζώνη το αεροδρόμιο, το οποίο έχει ήδη διαφορετική χρέωση.
- Η πέμπτη ζώνη θα περιλαμβάνει τις υπόλοιπες περιοχές της Αττικής.
Επιπλέον, εντός του 2019 ο ΟΑΣΑ φιλοδοξεί να εφαρμόσει και το σχέδιο για δημιουργία πέντε νέων αφετηριών του ΚΤΕΛ Αττικής κοντά σε σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς. Με τον τρόπο αυτόν θα μειωθούν οι διαδρομές των δρομολογίων των ΚΤΕΛ, επιφέροντας μείωση από 0,20 έως 1,40 ευρώ, καθώς η τιμή τους θα καθορίζεται ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση.
Οι πέντε νέες αφετηρίες του ΚΤΕΛ Αττικής
-Κηφισιά (σταθμός ΗΣΑΠ)
-Νομισματοκοπείο (σταθμός μετρό)
-Ελαιώνας(σταθμός μετρό)
-Ελληνικό (σταθμός μετρό)
-Κορωπί(σταθμός προαστιακό
Επίσης, αλλαγές αναμένονται στο σύνδεση του Πειραιά με το δίκτυο τραμ καθώς προς το τέλος Φεβρουαρίου ή το αργότερο το Μάρτιο θα ξεκινήσουν και τα δρομολόγια.
Το υπουργείο Μεταφορών σχεδιάζει την αγορά 750 καινούργιων λεωφορείων και τρόλεϊ, από τα οποία 350 οχήματα προορίζονται για Θεσσαλονίκη και 400 για την Αθήνα.
Πηγή: real.gr