Στην πρόσφατη σύσκεψη υπό τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Κουρουμπλή, στο Δημαρχιακό Μέγαρο στο Αργοστόλι, διατυπώθηκε από τον κ. Δήμαρχο η θέση ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Ιθάκης και της Σάμης με την Πάτρα δε συμφέρει τους εφοπλιστές και άρα δε θα πρέπει να την αναμένουμε. Απέναντι στο «ρεαλισμό»-υπολογισμό του κ. Παρίση, η Ν.Ε. Κεφαλονιάς-Ιθάκης συμμερίζεται τα συμφέροντα των Θιακοκεφαλονιτών και όχι των εφοπλιστών! Γι’ αυτό το λόγο θεωρούμε αναγκαία, το δίχως άλλο, την επαναλειτουργία της εν λόγω ακτοπλοϊκής σύνδεσης σε καθημερινή βάση κατά τους θερινούς μήνες όπου υπάρχει αυξημένη κίνηση, με την παράλληλη δέσμευση των εταιρειών που θα την αναλαμβάνουν για τουλάχιστον τρία δρομολόγια σε εβδομαδιαία βάση τους χειμερινούς μήνες που η κίνηση του επιβατικού κοινού πέφτει κατακόρυφα.
Καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής να εξετάσει όλα τα ενδεχόμενα και να επιλέξει όλα τα διαθέσιμα μέσα που θα υπηρετήσουν την πάγια και ολοχρονική εξυπηρέτηση της γραμμής Ιθάκη-Σάμη-Πάτρα. Πρόκειται για διαχρονική απαίτηση τόσο των λαών των νησιών μας όσο και της Αχαϊκής πρωτεύουσας. Μία από τις επιλογές που μπαίνουν στο τραπέζι είναι και η δημιουργία Δημόσιου Φορέα με τη χρήση πλοίων που έχουν κατασχεθεί από το κράτος και με τη συγχρηματοδότηση της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων (που περιείχε ανάλογες προτάσεις στο πρόγραμμά της), της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας καθώς και των τριών εμπλεκόμενων Δήμων(Πάτρας, Κεφαλονιάς & Ιθάκης).
Παράλληλα, θα πρέπει κατά τη γνώμη μας τα δρομολόγια της γραμμής Πόρος-Κυλλήνη να μπαίνουν διαδοχικά για διανυκτέρευση, όπως παλαιότερα, στα λιμάνια του Ληξουρίου και του Αργοστολίου. Με αυτόν τον τρόπο αποσοβείται ο μεγάλος κίνδυνος που υπάρχει στο οδικό δίκτυο Αργοστόλι-Πόρος το οποίο περνάει κυριολεκτικά μέσα από αυλές σπιτιών με τα Ι.Χ. να διέρχονται μέσα από κατοικημένους οικισμούς με υψηλές ταχύτητες, ενώ παράλληλα ο ταξιδιώτης που θέλει να φτάσει στο Ληξούρι θα εξοικονομεί τις δύο ώρες που χρειάζονται μέσα στο νησί για να φτάσει από τον Πόρο στο Ληξούρι!
Σε κάθε περίπτωση, οφείλουμε να αξιοποιήσουμε τη μειονεξία της νησιωτικότητας, γεγονός το οποίο ήδη συμβαίνει σε ευρωπαϊκό επίπεδο, και να προστατεύσουμε τους νησιώτες από την απομόνωση και τον οικονομικό μαρασμό. Αν ο κ. Παρίσης θέλει να λειτουργεί μονάχα το λιμάνι του Πόρου για ευνόητους λόγους και οικεία συμφέροντα, η Κεφαλονιά και η Ιθάκη απαιτούν την επανασύνδεση των λιμανιών της Σάμης και της Ιθάκης με την ηπειρωτική χώρα σε πρώτη προτεραιότητα και η Ν.Ε. Κεφαλονιάς-Ιθάκης του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. προσυπογράφει.
Αργοστόλι, 30/6/2017
Ν.Ε. Κεφαλονιάς-Ιθάκης του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.