Αν και ερασιτέχνης πιλότος ο ίδιος που έχει εξοικειωθεί με τον κίνδυνο, τις δύο φορές που συνάντησε τον θάνατο τον …απέφυγε, στην διάρκεια ταξιδιών του σε μακρινές χώρες όπου τοποθετεί σεισμολογικά δίκτυα.
«Σώθηκα από βέβαιο θάνατο. Ήταν η δεύτερη φορά που τον συνάντησα σε αεροπορικό δυστύχημα. Η σκέψη μου όμως βρίσκεται συνεχώς σε αυτές τις 65 ψυχές. Δυστυχώς χάθηκαν άδικα σε ένα από τα πολλά αεροπλάνα-σαράβαλα λόγω των άδικων περιοριστικών μέτρων που στερούν τις εταιρείες του Ιράν από ανταλλακτικά …»
Όπως αποκαλύπτει ο Διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Αθηνών Άκης Τσελέντης στο Real.gr ήταν η δεύτερη φορά που «σνόμπαρε» τον θάνατο, καθώς «πριν από 25 περίπου χρόνια επέζησα ενός άλλου αεροπορικού δυστυχήματος σε μια πτήση από Πεκίνο προς Χονγκ Κονγκ. Τότε είχα προλάβει να επιβιβασθώ στο αεροπλάνο το οποίο κατά την προσγείωση έφυγε από τον διάδρομο με αποτέλεσμα αρκετούς νεκρούς. Τι να πω φαίνεται είμαι επτάψυχος….»
Ο καθηγητής Σεισμολογίας πριν λίγες μέρες είχε χάσει την τελευταία στιγμή το αεροπλάνο που συνετρίβη στο Ιράν, καθώς σχεδίαζε να επισκεφθεί περιοχή στην οροσειρά Ζάγγρος για να συντονίσει την εγκατάσταση σεισμολογικού δικτύου.
«Ξεκίνησα δυο ώρες πριν την πτήση από το ξενοδοχείο αλλά το συνηθισμένο μποτιλιάρισμα στους δρόμους της Τεχεράνης και ένα από τα συχνά τροχαία ατυχήματα είχαν σαν αποτέλεσμα να φτάσω καθυστερημένα στο αεροδρόμιο και να μη προλάβω τη μοιραία πτήση και να σωθώ από βέβαιο θάνατο» εξιστορεί.
Ο ίδιος ταξιδεύει πολύ και μάλιστα σε μακρινές και εξωτικές χώρες όπου διενεργεί πρωτοποριακές έρευνες λέγοντας στους συνεργάτες του «δεν είμαι ο τύπος που θα μπαινοβγαίνει στα υπουργεία να παρακαλά για ερευνητικά προγράμματα κάτω από αναξιοκρατικές διαδικασίες, ποτέ δεν θα γίνω …σφουγγοκωλάριος της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας».
Μέχρι τώρα ο Έλληνας καθηγητής Σεισμολογίας έχει εγκαταστήσει σεισμολογικά δίκτυα από τις ζούγκλες της Παπούα μέχρι τα σύνορα Ινδίας με Μιανμάρ και από τα δάση του Αμαζονίου στο Περού μέχρι την Μοζαμβίκη και την Υεμένη.
Το Ιράν, όπως τόνισε στο Real.gr , είναι μια χώρα που επισκέπτεται τακτικά τα τελευταία πέντε χρόνια στα πλαίσια της συνεργασίας του με τη διεύθυνση Γεωφυσικών Ερευνών της Κρατικής Εταιρείας Πετρελαίου. Μια από τις μεθοδολογίες που έχει ανακαλύψει έχει να κάνει με την αποτύπωση βαθιών γεωλογικών δομών που πιθανόν να περιέχουν υδρογονάνθρακες.
Με τη μέθοδο αυτή καταγράφονται με ειδικά ευαίσθητα όργανα που έχει σχεδιάσει ο ίδιος (Ελληνικοί ευαίσθητοι μικροσεισμογράφοι) πολλοί μικροί σεισμοί ακόμα και 0.1 Ριχτερ και οι οποίοι χρησιμοποιούνται για την σεισμική ακτινογραφία των πετρωμάτων. Κάτι σαν το υπερηχογράφημα με τη ΜΟΝΗ διαφορά ότι αντί για ηχητικά κύματα χρησιμοποιούνται σεισμικά κύματα. Η μέθοδος αυτή ενδείκνυται για δυσπρόσβατες περιοχές όπως οι οροσειρά Ζάγκρος του Ιράν.
«Δυστυχώς αυτό το τραγικό ατύχημα στο Ιράν δεν είναι το πρώτο ούτε το τελευταίο. Είναι αποτέλεσμα των άδικων περιοριστικών μέτρων που στέρησαν τις αεροπορικές εταιρείες από ανταλλακτικά και νέα αεροπλάνα. Το σύνολο σχεδόν του στόλου είναι παλιά αεροπλάνα, κακοσυντηρημένα σε μερικά είναι σα να μπαίνεις σε λεωφορείο του 1950. Βλέπετε τα συμφέροντα δεν υπολογίζουν ανθρώπινες ζωές, όταν παλεύουν τα βουβάλια στο βάλτο την πληρώνουν τα βατράχια…» λέει ο Α.Τσελέντης που είναι κάτοχος διπλώματος πιλότου με πολλές ώρες πτήσης.
Πηγή: real.gr