Οι αναγνώστες μας γράφουν
Μία άποψη γιά τα λιμάνια
Κοινωνία
16/04/2021 | 10:38
Αγαπητό ekefalonia,
Τις τελευταίες ημέρες, μέσα από τις αναρτήσεις στον έγκυρο και έγκριτο ιστότοπό σας,
από τον οποίο ενημερώνομαι γιά τις εξελίξεις στο αγαπημένο μου νησί, διαπιστώνω την
έναρξη μιάς άτυπης προς το παρόν διαβούλευσης γιά τα λιμάνια του νησιού μας.
Κατανοώ την ανάγκη μεταφοράς των δραστηριοτήτων φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων από
την κύρια προβλήτα του Αργοστολίου σε άλλο χώρο γιά όλους τους λόγους που έχουν αναφερθεί
αναλυτικά.
Μία από τις προτάσεις που έγιναν, κατά την γνώμη μου απερίσκεπτα, ήταν και η μεταφορά
των παραπάνω δραστηριοτήτων στην Πεσσάδα.
Δεν ξέρω αν η πρόταση έπεσε στο τραπέζι έτσι γιά να πούμε κάτι, αλλά αν οι πολυπράγμονες
“πολιτικοί” μας είχαν έστω και την παραμικρή γνώση του τι σημαίνει εμπορικό λιμάνι, θα έπρεπε
να είναι λιγότερο φειδωλοί στις δηλώσεις.
Και εξηγούμαι, όταν συνάπτεται ένα συμβόλαιο μεταφοράς διά θαλάσσης το λεγόμενο ναυλοσύμφωνο
μία από τις εγγυήσεις που δίνει ο ναυλωτής προς τον πλοιοκτήτη είναι ότι κατά την διάρκεια
του ναυλοσυμφώνου το πλοίο θα προσεγγίζει σε ασφαλή λιμάνια/ ασφαλείς προβλήτες (safe port/safe berth waranties).
Υπάρχει κάποιος που μπορεί να μας υπολογίσει γιά το λιμάνι της Πεσσάδας πόσα χρήματα χρειάζονται
να ξοδευτούν για να μετατραπεί σε ασφαλές λιμάνι/ ασφαλή προβλήτα?
Και δεν αναφέρομαι στις υποδομές ξηράς που και αυτές είναι ένα τεράστιο κομμάτι.
Ενα σημείο της Κεφαλλονιάς όπου από τον Οκτώβρη έως και τον Απρίλη είναι ανοιχτό τελείως στους
ανέμους από Απηλιώτη μέχρι Ζέφυρο (clockwise)?
Προφανώς οι ειδικοί περιβαλλοντολόγοι, συγκοινωνιολόγοι, οικονομολόγοι και διάφοροι επιστήμονες να έχουν και
άλλες ενστάσεις, εγώ αναφέρομαι μόνο σε αυτά που γνωρίζω και είναι η δουλειά μου.
Από την άλλη, αν ήμουν και καχύποπτος θα μπορούσα να σκεφτώ ” μεγάλα έργα – μεγάλες προμήθειες” αλλά δεν το σκέφτομαι.
Και κλείνοντας θα έλεγα προσαρμοσμένος στο κλίμα των ημερών ότι “με πομφόλυγες δεν βάφονται αυγά”
Με μεγάλη εκτίμηση
Καπτ. Χρήστος Π. Ταραζής
Αρχιπλοίαρχος
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
21:49
11:44
10:54