Σκέψεις και προτάσεις του Μάκη Φόρτε
Με το βλέμμα στο Αργοστόλι του μέλλοντος
Πολιτική
08/03/2018 | 17:05

Του Μάκη Φόρτε

Κάνω σαφές εξαρχής ότι σε γενικές γραμμές συμφωνώ με τον προβληματισμό και τις αγωνίες τόσο του Δημοτικού Συμβούλου Διονύση Μινέτου (στα τοπικά ΜΜΕ στις 22/2/2018 με τίτλο «Να Προσπαθείς να Μάθεις Γράμματα σε συνθήκες Παραγκούπολης») όσο και του Περιφερειακού Συμβούλου Σωτήρη Κουρή με τις δύο επερωτήσεις του προς τον Περιφερειάρχη Θόδωρο Γαλιατσάτο (2/3/2018 «Για την αξιοποίηση του παλαιού κτιρίου της Αστυνομίας στο Αργοστόλι» και 6/3/2018 «Για το Αρχαιολογικό Μουσείο Αργοστολίου») για πολεοδομικά-λειτουργικά ζητήματα της πόλης του Αργοστολίου.

Θα μου επιτρέψουν όμως και οι δύο ενεργοί στα κοινά συμπολίτες κάποιες σκέψεις ως συμπλήρωμα στους δικούς τους προβληματισμούς και (κυρίως) αγωνίες ως πρώην Δήμαρχος Αργοστολίου για δώδεκα συνεχόμενα χρόνια.

Πρώτα κάποια στοιχεία ως συμπλήρωμα στα όσα κοινοποιήθηκαν στα τρία κείμενα, ιδιαίτερα του Διονύση (Μινέτου),

  1. Σύμφωνα με τα δικά μου στοιχεία το ΟΤ 257 του ΞΕΝΙΑ είναι 15.932 τ.μ. και όχι 13,1 στρέμματα που αναφέρεται. Τρία στρέμματα εντός σχεδίου είναι τεράστια διαφορά αν είναι ακριβές…
  2. Το Ξενία Αργοστολίου κατασκευάστηκε το 1955 και είναι ένα από τα πρώτα δείγματα των Ξενία στην Ελλάδα.

Το κτίριο φέρει την υπογραφή του Χαράλαμπου Σφαέλλου, είναι διώροφο, χαρακτηρίζεται «από λιτότητα και ισορροπία στη μορφολογική του δομή» και δυστυχώς το 2012 η γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων για να χαρακτηριστεί ως μνημείο ήταν αρνητική.

Τα μέλη του Συμβουλίου αποφάσισαν (κατά πλειοψηφία) ότι «δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής, πολεοδομικής, κοινωνικής, εθνολογικής, λαογραφικής, τεχνικής, βιομηχανικής ή εν γένει ιστορικής, καλλιτεχνικής ή επιστημονικής σημασίας τους, όπως αναφέρει το άρθρο 6, παράγραφος 1γ, του νόμου 3028/ 2002».

Η τότε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού ΔΕΝ δέχτηκε δυστυχώς την άποψη της μειοψηφίας όπως θα μπορούσε και σήμερα ΑΝ πωληθεί σε ιδιώτη το ΞΕΝΙΑ μπορεί …να κατεδαφιστεί και να φτιαχτεί οτιδήποτε στη θέση του.

  1. Το Ξενία Αργοστολίου δυστυχώς δεν μεταβιβάστηκε με το νόμο 4049/ 2012 στο Δήμο Κεφαλονιάς, όπως έγινε με τέσσερα εκ των εννέα συνολικά τουριστικών ακινήτων, παρά την εκφρασμένη βούληση του τότε Βουλευτή Σπύρου Μοσχόπουλου, τις διαβεβαιώσεις του τότε και σήμερα Δήμαρχου Αλέξανδρου Παρίση και τις δικές μου δημόσιες τοποθετήσεις, όπως και το γεγονός ότι με τον ίδιο νόμο αρκετά ΞΕΝΙΑ μεταβιβάστηκαν στους αντίστοιχους Δήμους (Σπάρτη, Χανιά, Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Άρτα). Δυστυχώς παρ’ότι τότε η Κεφαλονιά διέθετε δύο ευπατρίδες πολιτικούς αρμόδιους για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΞΕΝΙΑ, τον Υπουργό Παύλο Γερουλάνο και τον Υφυπουργό αείμνηστο Πέτρο Αλιβιζάτο, το ΞΕΝΙΑ Αργοστολίου ΔΕΝ μεταβιβάστηκε στο Δήμο.

Καμία απάντηση ΔΕΝ υπήρξε στο αίτημα οπότε και το πιθανότερο είναι ισχυρά συμφέροντα να επέβαλαν την μη μεταβίβαση των ΞΕΝΙΑ στο Αργοστόλι και αλλού περιμένοντας την λήξη των χρησιδανείων – άλλωστε το 2012 η χώρα είχε μπει για τα καλά στις μνημονιακές απαιτήσεις.

Πάντως και για την ιστορία, πριν από χρόνια αν δεν με απατά η μνήμη μου το πρώτο έτος της θητείας μου το 1995, προσβλήθηκε στο ΣτΕ η απαλλοτρίωση του τετραγώνου του ΞΕΝΙΑ (ΟΤ 257) μετά τους σεισμούς και μόνος του ο Δήμος με την απουσία του τότε ιδιοκτήτη ΕΟΤ (!) κατάφερε να απορριφθεί η σχετική αίτηση.

  1. Το χρησιδάνειο για το ΞΕΝΙΑ έγινε στις 14/7/1998 για χρονικό διάστημα 20 χρόνων. Συνεπώς λήγει σε τέσσερεις μήνες από σήμερα, οπότε ό,τι είναι να γίνει θα πρέπει να γίνει σε αυτό το ελάχιστο χρονικό διάστημα.

Προσωπική διευκρίνηση: Δεν έχει κανένα νόημα να αρχίσουμε τώρα τα …γιατί αφέθηκε η διεκδίκηση της ανανέωσης του ΞΕΝΙΑ, όπως και με τον Πλατύ Γιαλό, την τελευταία στιγμή κ.λπ., κ.λπ. και ας κοιτάξει Δημοτική Αρχή και Δημοτικό Συμβούλιο τι θα πράξουν.

  1. Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ με την πρόταση του Διονύση (Μινέτου) ότι «ο Δήμος θα πρέπει να προχωρήσει σε Τοπική Τροποποίηση της Χρήσης ολόκληρου του οικοδομικού τετραγώνου και να χαρακτηρίσεις το Ο.Τ ως χώρο «Εκπαίδευσης» για να αποκλειστεί στο μέλλον η ιδιωτικοποίηση και η τουριστική αξιοποίηση του οικοπέδου. Αλήθεια, όταν η χρήση του οικοδομικού τετραγώνου προβλέπει μόνο την ανέγερση σχολείων, τι θα το κάνει το οικόπεδο η ΕΤΑΔ ΑΕ; Θα το πουλήσει; Ποιος θα το αγοράσει; Όσο όμως η χρήση είναι τουριστική, το ιδιοκτησιακό καθεστώς του Ο.Τ θα είναι υπό αίρεση».

Πριν από 5 χρόνια (27/3/2012) με την ψήφιση του νόμου που ΔΕΝ μεταβίβαζε το ΞΕΝΙΑ στο Δήμο είχα επισημάνει «ο Δήμος θα πρέπει να διαμηνύσει προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν θα συναινέσει (απαραίτητη προϋπόθεση η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου) στην αλλαγή των χρήσεων στο συγκεκριμένο οικόπεδο».

Εν κατακλείδι, ο Δήμος δια του Δημοτικού Συμβουλίου κρατάει στα χέρια του την τύχη του ΞΕΝΙΑ και του ΟΤ 257!

Δίχως απόφαση του Δ.Σ. ΚΑΜΙΑ αλλαγή χρήσης δεν μπορεί να γίνει στο ΓΠΣ.

  1. Με την ευκαιρία της Επερώτησης του Σωτήρη (Κουρή) για το εγκαταλειμμένο κτίριο της Αστυνομίας, κάποια στιγμή θα πρέπει να υπάρξει αντί ανέξοδων υποσχέσεων για επισκευή του κτιρίου, όπως έχει συμβεί 10 χρόνια τώρα, μία υπεύθυνη ενημέρωση από κάποιον αρμόδιο: Τι τελικά ήταν αυτό που οδήγησε την Αστυνομία στην μετεγκατάστασή της και μάλιστα με τεράστιο κόστος, τόσο που στα δέκα σχεδόν χρόνια που έχει μετεγκατασταθεί τα χρήματα που έχουν δαπανηθεί από το δημόσιο για ενοίκια να έφταναν και να περίσσευαν για την επισκευή του κτιρίου…

Και φυσικά πρέπει όλοι να μάθουν αν τελικά το κτίριο είναι κατεδαφιστέο ή …όχι;

Τα ίδια ισχύουν και με το κτίριο του Μουσείου που τέσσερα χρόνια μετά τους σεισμούς του 2014 παραμένει γκρίζος χώρος στο κέντρο του Αργοστολίου και ουδείς από τους αρμόδιους ή τους επισπεύδοντες δείχνει να ενδιαφέρεται.

  •  Για τις πολεοδομικές προτάσεις του Σωτήρη και του Διονύση

Και έρχομαι στα πολεοδομικά θέματα που θέτουν και πολύ εύστοχα ο Σωτήρης (Κουρής) και ο Διονύσης (Μινέτος) με ιδιαίτερη έμφαση τη σχολική στέγη που θίγει ιδιαιτέρως ο δεύτερος.

  •  Επικαιροποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου

Θα πρέπει να συμφωνήσουμε ΠΡΩΤΑ ΑΠ’ΟΛΑ ΟΛΟΙ ότι το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Αργοστολίου (αριθ. 37579/1506 ΦΕΚ τεύχος Δ’ 274/31-5-1985) μετά από 33 χρόνια απαιτεί τροποποίηση, όπως και οι ΖΟΕ (ΦΕΚ Δ’ 2/20-1-1986).

Μια τροποποίηση που θα την χαρακτήριζα ορθότερα επικαιροποίηση στις σημερινές ανάγκες με προοπτική το επόμενο μισό του αιώνα που διανύουμε.

Μια επικαιροποίηση του ΓΠΣ που θα καταλήξει μετά από ευρύτατο κοινωνικό διάλογο, όπως άλλωστε είχαν συνταχθεί επί Δημαρχίας Αλέκου Καλαφάτη και Υπουργίας Αντώνη Τρίτση και σήμερα πολλά και ανεκτίμητα τους οφείλει το Αργοστόλι και η ευρύτερη περιοχή.

Με μια διευκρίνιση: Οι σημερινές ανάγκες, οι ανάγκες του Αργοστολιού του 2018 θα πρέπει να ειδωθούν με το ίδιο βάθος χρόνου όπως το 1985 …μετά από 33 χρόνια.

Να δούμε στο Αργοστόλι του …δεύτερου μισού του 21ου αιώνα!

  •  Για τα σχολεία

Η ουσία του προβληματισμού του Διονύση (Μινέτου) που τον έχει και τίτλο στο γραπτό του είναι: «Να Προσπαθείς να Μάθεις Γράμματα σε συνθήκες Παραγκούπολης»!

Να φτιαχτούν νέα σχολεία! Αυτό, είναι σήμερα το μείζον πρόβλημα για τις δύο μεγάλες πόλεις της Κεφαλονιάς, Αργοστόλι, Ληξούρι και όχι μόνο αλλά και για Πάστρα, Σάμη.

Ναι! Το Αργοστόλι του μέλλοντός μας, αλλά και του σήμερα, θέλει νέα σχολικά κτίρια με σύγχρονες προδιαγραφές και προοπτική για το μέλλον.

Πολύ περισσότερο μετά τα δεδομένα που δημιούργησε ο σεισμός του 2014.

Στις δεκαετίες του ’90 και του ’00 κατασκευάστηκαν τρία νέα σχολικά κτίρια (το 5ο, το 6ο Δημοτικό και ο παιδικός σταθμός στις Λαϊκές Κατοικίες), προστέθηκαν νέες αίθουσες στο 3ο Δημοτικό και στο 1ο Γυμνάσιο, ενισχύθηκε αντισεισμικά το 2ο Δημοτικό, κατασκευάστηκε με δωρεά του οικοπέδου από το Δήμο το Κέντρο Κοινωνικής Υποστήριξης και Κατάρτισης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ) και δρομολογήθηκε το Λυκειακό συγκρότημα.

Ο σεισμός του 2014 δημιούργησε την ανάγκη να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός.

Με νέο κτίριο του 2ου Γυμνασίου!

Με νέο κτίριο του 3ου Γυμνασίου!

Με νέα κτίρια για δύο (τουλάχιστον) παιδικούς σταθμούς-νηπιαγωγεία!

Η επισκευή καταπονημένων κτιρίων από τους σεισμούς και ξεπερασμένων εκπαιδευτικών προδιαγραφών είναι αν όχι «πεταμένα λεφτά» σίγουρα πάντως δεν είναι μια σοφή λύση.

Eτσι λοιπόν η κατασκευή νέων κτιρίων είναι η ενδεδειγμένη λύση με ζητούμενο μόνο την περιοχή που θα πρέπει να ανεγερθούν.

Ειδικά για το κτίριο που στεγαζόταν 2ο και 3ο Γυμνάσιο (παλιό θηλέων) συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ με την πρόταση που έχει ακουστεί (από το σύλλογο των γονέων και άλλους) ότι το σχολικό συγκρότημα «έφαγε τα ψωμιά του» ως σχολείο.

Που θα πρέπει να πάνε τα νέα σχολεία λοιπόν το ζητούμενο.

Σίγουρα στο ΟΤ 257 (ΞΕΝΙΑ) πρέπει να εκμεταλλευτούμε την πρόβλεψη του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου για σχολική χρήση (παιδικό σταθμό και νηπιαγωγείο αναφέρεται στο σχέδιο) όμως όχι και τα δύο Γυμνάσια στην ίδια περιοχή (οικόπεδο ΞΕΝΙΑ όπως προτείνεται) για ευνόητους λόγους αποφυγής συγκεντροποίησης.

Ένα Γυμνάσιο πρέπει να γίνει σίγουρα στη Νότια πλευρά της πόλης όπως άλλωστε προβλέπεται στο ΓΠΣ (1Αβ3) σε οικόπεδο είτε από τα υπάρχοντα στην ιδιοκτησία του Δήμου στο νέο σχέδιο είτε από αγορά και ένα στην Βόρεια στο ΟΤ 257 (ΞΕΝΙΑ).

Επίσης δύο κτίρια προσχολικής εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία, παιδικοί σταθμοί) μπορεί να γίνουν στα καθορισμένα από το ΓΠΣ οικοδομικά τετράγωνα 257 (ΞΕΝΙΑ) και 57 (παλιού παιδικού νοσοκομείου πάνω από την πλατεία).

  • Για το κτίριο του παλιού 2ου-3ου Γυμνασίου

Το σημερινό Αργοστόλι στο κέντρο του και ιδιαίτερα μετά τις απόλυτα σωστές επιλογές πεζοδρόμησης της οδού Παναγή Βαλλιάνου που ήδη έχει επιτελεστεί και των σχεδιαζόμενων οδών Λαυράγκα, 21ης Μαΐου και Ριζοσπαστών (μέχρι Μομφεράτου) και ελπίζω και των άλλων κάθετων προς την παραλία οδών, ΑΠΑΙΤΕΙ χώρους στάθμευσης (πάρκινγκ) και ελεύθερους χώρους.

Eτσι λοιπόν.

Το υπάρχον κτίριο του παλιού 2ου-3ου Γυμνασίου και του Κοργιαλενείου Ιδρύματος (ο δεύτερος όροφος) πρέπει να κατεδαφιστεί, όπως άλλωστε προ πολλού έχω προτείνει.

Η προοπτική να επισκευαστεί το συγκεκριμένο κτίριο και να ξοδευτούν 1.502.328,86 Ε€(σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη) για να στεγάσει το 2ο και 3ο Γυμνάσιο ένα κτίριο που πολύ σωστά ο σύλλογος των Γονέων το έχει χαρακτηρίσει ως ακατάλληλο για σχολείο είναι πέρα από κάθε λογική.

Με άλλα τόσα και λίγα παραπάνω κτίζονται δύο νέα κτίρια Γυμνασίων.

Το σημερινό λοιπόν κτίριο θα πρέπει να κατεδαφιστεί και το οικόπεδο (ΟΤ 87) να γίνει κοινόχρηστος χώρος-κήπος με υπόγειο πάρκινγκ.

  • Για το Μουσείο

Το σημερινό σμπαραλιασμένο Μουσείο να κατεδαφιστεί!

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ο (η) Υπουργός Πολιτισμού να πάρει την αυτονόητη απόφαση!

Το ενδιαφέρον του Περιφερειάρχη Θόδωρου Γ. είναι προς τιμήν του έστω και αν η πράξη του προσφέρεται για …θεσμικές παρεξηγήσεις.

Oπως και η επερώτηση του Σωτήρη (Κουρή) για το Μουσείο είναι ιδιαίτερα σημαντική και ιδιαίτερα εύστοχη η (στ) ερώτηση αν «Υπάρχει συζήτηση ή συμφωνία, με τον Δήμο Κεφαλονιάς για την από κοινού αντιμετώπιση του θέματος».

Το νέο Μουσείο πρέπει ως οφειλή στην ιστορική μνήμη να ανεγερθεί στην προσεισμική θέση του στο ΟΤ 260 (γωνία Ερυθρού Σταυρού και Χαροκόπου) απέναντι από το ΞΕΝΙΑ, θέση εξάλλου με πολλά πλεονεκτήματα όπως ότι βρίσκεται πλησίον του σταθμού των κρουαζιεροπλοίων (μπαστουνιού) προσφέροντας άνεση στάθμευσης.

Ο χώρος του σημερινού Μουσείου να ενοποιηθεί ως κοινόχρηστος στον πεζόδρομο της οδού Π. Βαλλιάνου.

Aλλωστε ο χώρος που καταλαμβάνει το σημερινό Μουσείο στο ΓΠΣ δεν είναι ανεξάρτητο οικόπεδο, ούτε καν χαρακτηρισμένος ως …«Μουσείο».

Στο ΟΤ 80 ο χώρος του σημερινού Μουσείου είναι ενοποιημένος με την πρώην Νομαρχία και χαρακτηρίζεται ως «χώρος Νομαρχίας». Με αυτό το άγνωστο στους πολλούς (και κυρίως στους αρμοδίους…) στοιχείο ως δεδομένο, πολύ αμφιβάλλω αν μπορεί να εκδοθεί πολεοδομική άδεια ανέγερσης …Μουσείου!

Και αυτός ο ελεύθερος χώρος μαζί με τους πέριξ κοινόχρηστους χώρους μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πρόβλεψη σ’ένα νέο ΓΠΣ κατασκευής υπόγειου πάρκινγκ.

  • Για τη στέγαση των Δημοτικών Υπηρεσιών

Η πρόταση να στεγαστούν υπηρεσίες του Δήμου διασπαρμένες από δω και από κει συμπεριλαμβανομένου του κτιρίου του 4ου Δημοτικού, με βρίσκει αντίθετο αφού προκαλεί κάτι τέτοιο δυσλειτουργία στις υπηρεσίες και προβληματική εξυπηρέτηση των πολιτών.

Ο Δήμος πρέπει να κτίσει σύμφωνα με την υπάρχουσα μελέτη του 2001 το νέο σύγχρονο Δημαρχείο στο Ασπρόχωμα (οδός Ριζοσπαστών) στην αρχιτεκτονική μορφή του προσεισμικού νεοκλασικού κτιρίου της Επαγγελματικής Σχολής.

Eτσι μαζί με το νέο κτίριο του Γηροκομείου που έχει την εικόνα του προσεισμικού και ενδεχόμενα με το νέο Μουσείο στην προσεισμική θέση και μορφή του όπως πρότεινα πρωτύτερα, θα αποτελέσουν την ιστορική μνήμη του προσεισμικού Αργοστολιού σε μια πόλη που κινείται πλέον με ταχύτητα για το μέλλον όσο ποτέ.

  • Για το κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδας

Το κτίριο της πρώην Τράπεζας της Ελλάδας να λειτουργήσει για τον σκοπό που αγοράστηκε ως πινακοθήκη (στα σημερινά και μελλοντικά δεδομένα μιας τουριστικής Κεφαλονιάς απαιτείται η λειτουργία πινακοθήκης στο Αργοστόλι) και το Δημαρχείο Αργοστολίου να στεγάσει το μοναδικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας που κακώς κάκιστα έχει αδρανοποιηθεί.

  • Για το κτίριο της Αστυνομίας

Οι προβληματισμοί του Σωτήρη (Κουρή) για το οικόπεδο και το εγκαταλειμμένο κτίριο της Αστυνομίας (ΟΤ 63) σε συνάρτηση με το γειτονικό οικόπεδο της Περιφέρειας είναι γόνιμοι και πρέπει να αξιοποιηθούν προφανώς από τον Δήμο.

Η Περιφέρεια βέβαια δεν νομίζω ότι επιτρέπεται θεσμικά και πολιτικά να εμπλακεί σε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ αρμοδιότητες του Δήμου. Όμως η πρόταση να κτιστεί νέο κτίριο για τις υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλονιάς είναι νομίζω λάθος όταν η συρρίκνωση του προσωπικού (κάτω των 100) δίνει την πολυτέλεια χώρων ακόμη και για το υπάρχον κτίριο.

Η εναλλακτική πρόταση του Σωτήρη (Κουρή) για να ενοποιηθεί το οικόπεδο της Περιφέρειας 200 τμ με το οικόπεδο της Αστυνομίας και να αποδοθούν στο Δήμο Κεφαλληνίας για την δημιουργία Δημοτικού Πάρκου είναι η πλέον ρεαλιστική και φιλική για την λειτουργία της πόλης του Αργοστολίου λύση.

  • Για τα εγκαταλειμμένα κτίρια

Σε ένα συνολικό σχεδιασμό πρέπει να ειδωθούν ακόμη οι χρήσεις δημοσίων κτιρίων εντός του ιστού της πόλης, αφενός εγκαταλειμμένων όπως η Στρατολογία, ο Οίκος του Ναύτου, το παλιό ΠΙΚΠΑ στο Λιθόστρωτο και αφετέρου υπολειτουργούντων όπως το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ (ειδικά με αυτό υπάρχει θέμα αφού η δωρεά του οικοπέδου από τον Δήμο ήταν σαφής…).

  • Για τα οικοδομικά τετράγωνα πάνω από την πλατεία

Και τέλος πρέπει σοβαρά να απασχολήσουν οι χρήσεις δύο μεγάλων οικοδομικών τετραγώνων στο κέντρο της πόλης πάνω από την πλατεία Βαλλιάνου στην κατεύθυνση δημιουργίας κοινόχρηστων θεματικών χώρων (π.χ. σύγχρονοι παιδότοποι) και υπόγεια πάρκινγκ.

Του ΟΤ 71 δίπλα στο Νάπιερ ιδιοκτησίας του Δήμου που ήταν το σχολικό κτίριο και σήμερα φιλοξενεί σχολικά προκάτ και είναι χαρακτηρισμένο ως «χώρος σχολείου» και

Του ΟΤ 57 του παλιού παιδικού νοσοκομείου ιδιοκτησίας του Νοσοκομείου Αργοστολίου το οποίο στο ΓΠΣ είναι όσον αφορά τις χρήσεις χωρισμένο σε τέσσερα τμήματα: «χώρος νηπιαγωγείου», «χώρος ΝΕΛΕ» (σήμερα δεν υφίσταται), «χώρος ΚΑΠΗ» και «κοινόχρηστος χώρος».

Ως επιμύθιο

Μια Δημοτική Αρχή με όραμα και έχοντας γνώση των πραγματικών πολεοδομικών και λειτουργικών αναγκών της πόλης του Αργοστολίου οφείλει προκηρύξει μία μελέτη επικαιροποίησης (για να ακριβολογήσω) του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Αργοστολίου που θα λάβει υπόψη της όλα τα παραπάνω και πολλά περισσότερα.

Είναι πολλά πλέον τα 33 χρόνια του ΓΠΣ …πάρα πολλά!

Το ΠΔ του 1986 πρέπει να φρεσκαριστεί με τα νέα δεδομένα και κυρίως να δει για τα επόμενα 33 χρόνια.

Η ίδια η ζωή το επιβάλλει!

Ας συζητήσουμε λοιπόν εποικοδομητικά για το σήμερα και το αύριο του Αργοστολιού, της πρωτεύουσας της Κεφαλονιάς!

eKefalonia
eKefalonia
eKefalonia
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ