Στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ληξουρίου συζητήθηκε η κυκλοφοριακή μελέτη που πρόκειται να εφαρμοστεί το επόμενο διάστημα για την πόλη του Ληξουρίου.
Ως Λαϊκή Συσπείρωση θεωρούμε ότι η μελέτη που κατέθεσε και ψήφισε η πλειοψηφία της Δημοτικής Αρχής με την συνδρομή της παράταξης του κ. Μεσσάρη, όχι μόνο δεν επιλύει βασικά κυκλοφοριακά προβλήματα που χρονίζουν στην πόλη του Ληξουρίου, αλλά δεν έχει και την στοιχειώδη οραματική προοπτική για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής και ολόκληρου του Δήμου Ληξουρίου.
Η συγκεκριμένη μελέτη που με ευθύνη της Δ. Αρχής δεν έτυχε μιας ευρείας και δημοκρατικής διαβούλευσης με το λαό και τους φορείς του Δήμου μας, δυστυχώς εστιάζει μόνο στην πόλη του Ληξουρίου και όχι σε όλη την επικράτεια του Δήμου και αφορά κυρίως μονόπλευρα σε σημειακές μονοδρομήσεις, απαγορεύσεις στάθμευσης, τοποθέτηση άσκοπων φωτεινών σηματοδοτών και αλλαγή πιάτσας ΤΑΧΙ (για τους θερινούς μήνες) κ.α.
Δεν ανταποκρίνεται ουσιαστικά:
• στην αναγκαία, απρόσκοπτη και για κάθε συνθήκη κυκλική κυκλοφοριακή ροή στην πόλη του Ληξουρίου με τις απαραίτητες νέες διανοίξεις δρόμων (παραλιακός δρόμος Α.Σπυρίδωνα – Κ. Λεωφόρος, δρόμος Μιχαλιτσάτα Λογγό- παραλιακή Λεπέδων) και σύνδεση με περιφερειακό, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η πόλη από κυκλοφοριακή συμφόρηση αλλά και από έκτακτα και επικίνδυνα συμβάντα (πυρκαγιά, σεισμοί κ.α.),
• στις αναγκαίες διανοίξεις, χαράξεις και διευθετήσεις ώστε να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη προσέγγιση σε σημαντικές παραλίες (Ξι, Πετανοί, Μ Λάκκος κ.α.) και να δοθεί λύση στο πρόβλημα της σημερινής συμφόρησης το καλοκαίρι,
• στην με κάθε τρόπο μείωση της ταχύτητας καθώς και του θορύβου των οχημάτων στα χωριά που τα διατρέχουν κεντρικές επαρχιακές οδοί (Λιβάδι, Αγ.Δημήτρης, Κεντρική Λεωφόρος Ληξουρίου, Κατωγή, Μονοπωλάτα, Αγ. Θέκλη κ.α.),
• στην μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου της κεντρικής Λεωφόρου με επιπλέον παρεμβάσεις όπως π.χ. η κατασκευή νέας γέφυρας που θα συνδέει την οδό Βαλιάνου με την οδό Βικεντίου Δαμωδού, λύση που προτείναμε ως Λαϊκή Συσπείρωση προκειμένου να “ανασάνει” η κεντρική Λεωφόρος,
• στην αποσυμφόρηση και ανάδειξη του παραλιακού μετώπου που σήμερα παίζει περισσότερο το ρόλο ενός ανεξέλεγκτου πάρκινγκ παρά ενός συγκριτικού πλεονεκτήματος που μπορεί να συμβάλει ώστε να σταματήσει να γυρίζει η πόλη του Ληξουρίου την πλάτη της στην θάλασσα και να καλύπτεται με αυτοκίνητα ακόμη και ο ανδριάντας του ποιητή μας Α.Λασκαράτου,
• στα κυκλοφοριακά προβλήματα εκτός πόλεως Ληξουρίου κυρίως στα χωριά της Παλικής, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες,
• στην διευθέτηση της ασφάλειας στις επικίνδυνες διασταυρώσεις, αφού η φωτεινή σηματοδότηση που προτείνεται από την μελέτη δεν είναι η κατάλληλη λύση αλλά αντίθετα αποτελεί πρόβλημα στις μέρες και τις ώρες που δεν θα υπάρχει έντονη κίνηση,
• στην ενθάρρυνση εναλλακτικών μορφών-μέσων μετακίνησης κ.α.
Ως Λαϊκή Συσπείρωση καταψηφίσαμε την συγκεκριμένη μελέτη, τονίζοντας τις παραπάνω καθώς και άλλες ελλείψεις της μελέτης και κάνοντας παράλληλα ανάλογες προτάσεις. Όλες όμως «σκόνταψαν» στην έλλειψη οικονομικών πόρων και οράματος από πλευρά της Δ. Αρχής. Ο λαός της Παλικής έχει ανάγκη από μια άλλη κυκλοφοριακή μελέτη που θα λάμβανε υπόψη της όλα τα παραπάνω και κυρίως θα εμπέδωνε την ασφάλεια και θα κάλυπτε όλες τις σύγχρονες ανάγκες που έχει ανάγκη.
Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται στην πράξη ότι η πολιτική “κόστους-οφέλους” που κεντρικά εφαρμόζεται από την κυβέρνηση της Ν.Δ. και την Ε.Ε. βρίσκει πλήρη εφαρμογή στην πολιτική αντιστοιχία της, στη Δ. Αρχή του Δήμου Ληξουρίου, σε συνεργασία για άλλη μια φορά με την παράταξη του κ. Μεσσάρη.
Ληξούρι 30/5/2024
Η Λαϊκή Συσπείρωση στο Δήμο Ληξουρίου