«Φορέας Ολιστικής Δημιουργίας Συσσωρευμένων Αυξήσεων» (ΦΟΔΣΑ) Ι.Ν. ΟΜΟΦΩΝΑ Ο «ΑΡΜΑΓΕΔΩΝΑΣ» ΑΥΞΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 2025
Στην 33η συνεδρίαση του ΠΣ 22.11.24, συζητήθηκε η Επερώτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης για την Τιμολογιακή Πολιτική του ΦΟΔΣΑ Ι.Ν.
Η Περιφερειακή Αρχή(ΝΔ) καθησυχαστική, με βαρύγδουπα λόγια, μας απάντησε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, όλα είναι δρομολογημένα και ωφέλιμα για το λαό. Μας εγκαλούσε δε, γιατί είναι ο Δήμος που βάζει τις αυξήσεις και όχι ο ΦΟΔΣΑ.
Την ίδια μέρα, τρεις ώρες πριν είχαν αποφασίσει ΟΜΟΦΩΝΑ-επί των παρόντων- (Περιφερειάρχης, Περιφερειακοί Σύμβουλοι και Δήμαρχοι) στην συνεδρίαση του ΔΣ του ΦΟΔΣΑ νέα καταιγίδα αυξήσεων των εισφορών των Δήμων των Ιονίων Νήσων για το 2025 που φτάνει έως 91% σε σχέση με το 2024.
Το επτασφράγιστο μυστικό τους αποδεικνύει ότι, σχεδιάζουν και υλοποιούν από κοινού με την κυβέρνηση την πορεία ιδιωτικοποίησης της Διαχείρισης Αποβλήτων, γνωρίζουν και κρύβουν από το λαό τις συνέπειες.
Είναι το «πρωτοχρονιάτικο δώρο» για το 2025, στους Δήμους και κατ’ επέκταση στον λαό των νησιών μας από την κυβέρνηση, Περιφερειακή Αρχή και τους επιχειρηματικούς ομίλους που διαχειρίζονται και λειτουργούν τους χώρους του ΦΟΔΣΑ στα νησιά μας.
Μερικά αποσπάσματα από την 79/22.11.2024 Απόφαση του Δ.Σ. του ΦΟΔΣΑ Ι.Ν. για τις αυξήσεις:
«…η τιμολογιακή πολιτική προσδιορίζεται από: την εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει», σύμφωνα με την αρχή της ανταποδοτικότητας… το ετήσιο κόστος διαχείρισης, σε επίπεδο διαχειριστικής ενότητας, καθορίζεται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΦΟΔΣΑ…
Το ποσό της ετήσιας εισφοράς ή του τέλους ή οποιουδήποτε ποσού πάσης φύσεως συμμετοχής μετοχικού κεφαλαίου των Ο.Τ.Α. α’ βαθμού προς τον οικείο Φο.Δ.Σ.Α. ή οποιουδήποτε τέλους παρεχόμενων υπηρεσιών, παρακρατείται από τη «Δ.Ε.Η. Α.Ε.» ή τον εναλλακτικό πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας, από τα έσοδα του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού του οικείου δήμου και αποδίδεται στον δικαιούχο Φο.Δ.Σ.Α. κατά το άρθρο 43 του ν. 3979/2011 (Α’ 138).
Αν το οφειλόμενο ποσό του οικείου δήμου είναι μεγαλύτερο των αντίστοιχων εσόδων αυτού από το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και φωτισμού, ο Πρόεδρος του Φο.Δ.Σ.Α., ύστερα από εισήγηση του διευθυντή των οικονομικών υπηρεσιών, υποβάλλει αίτημα στο Υπουργείο Εσωτερικών με αντικείμενο την παρακράτηση του οφειλόμενου ποσού, από τους κεντρικούς αυτοτελείς πόρους του υπόχρεου δήμου.
Το ποσό αυτό αποδίδεται στον οικείο Φο.Δ.Σ.Α. με απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Εσωτερικών…
Για την διαχειριστική ενότητα Κέρκυρας, με βάσει το ετήσιο κόστος διαχείρισης της Περιφερειακής Ενότητας, είναι επιμερισμένο βάσει πληθυσμιακών κριτηρίων… καθώς ο Φο.Δ.Σ.Α. Ιονίων Νήσων δεν παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης απορριμμάτων στις εγκαταστάσεις του.
Στον προϋπολογισμό έτους 2025 υπάρχουν εγγεγραμμένες δαπάνες για την ΠΕ Κέρκυρας. Τα κόστη επιμερίστηκαν αναλογικά μεταξύ των Δήμων βάσει πληθυσμιακών κριτηρίων. Ιδιαίτερα για τη διαχειριστική ενότητα της Κέρκυρας κρίνεται σκόπιμο να αναφερθεί ότι οι υπολειπόμενες οφειλές που έχουν μεταφερθεί από το ΣΥΔΙΣΑ Κέρκυρας στον ΦΟΔΣΑ Ιονίων Νήσων θα ενσωματωθούν ως ΠΟΕ σε επόμενες αναμορφώσεις μετά την ολοκλήρωση του σχετικού ελέγχου…»
Οι οφειλές που αναμένεται να επιμερισθούν στους 4 Δήμους του Ν. Κέρκυρας για μία σειρά Δικαστικά έξοδα & εκτέλεση Δικαστικών Αποφάσεων είναι:
- Από ΣΥΔΙΣΑ Κέρκυρας ποσό 75.830,34 ευρώ.
- Σε ΚΟΙΝ.ΤΕΜΠΛΟΝΙΟΥ ΗΛΕΚΤΩΡ ΑΕ-WATT AE ποσό 517.707,23 ευρώ.
- Σε ΔΙΑΔΥΜΑ ΑΕ. ποσό 545.196,84 ευρώ.
- Σε ΔΙΑΔΥΜΑ ΑΕ. ποσό 311.157 ευρώ.
- Σε ΔΟΜΟΚΑΤ. ποσό 418.567,12 ευρώ.
- Σε ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ ΑΕ. για την Σύμβαση 451/12.04.2021 ΧΥΤΑ ΤΕΜΠΛΟΝΙΟΥ ποσό 126.369,12ευρώ.
- Αναγνώριση οφειλής Δ.Σ. Απόφαση 33/01.03.2023 Μονάδα Αντίστροφης Ώσμωσης ΧΥΤΑ ΤΕΜΠΛΟΝΙΟΥ 365.650 ευρώ.
ΣΥΝΟΛΟ: 2.360.477,65 ευρώ.
Το ετήσιο κόστος διαχείρισης του ΦΟΔΣΑ Ι.Ν. Α.Ε. για το 2025 είναι 5.099.355,89 ευρώ.
Οι Ετήσιες εισφορές ανά Δήμο που αποφασίστηκαν για το 2025 σε σχέση με το 2024 είναι:
Α/Α ΔΗΜΟΣ 2024 2025 ΠΟΣΟΣΤΟ
1. Λευκάδας: 52.768,77 100.697,81 +90,83%
2. Μεγανησίου: 2.231,23 4.257,82 + 90,83%
3. Σάμης: 154.585,53 182.404,37 +18,00%
4. Ληξουρίου: 155.010,22 182.221,09 +17,55%
5. Ιθάκης: 95.554,24 108.086,37 +13,12%
6. Αργοστολίου: 615.794,01 675.182,78 +9,65%
7. Ζακύνθου: 2.514.679,73 2.603.601,36 +3,54%
8. Κ. Κέρκυρας: 870.272,52 821.001,89 -5,66%
9. Β. Κέρκυρας: 224.051,88 211.367,13 -5,66%
10. Ν. Κέρκυρας: 191.192,31 180.367,92 -5,66%
11. Παξών: 31.977,77 30.167,34 -5,66%
Αβίαστα βγαίνουν τα παρακάτω συμπεράσματα:
Τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων της Πράσινης Ανάπτυξης και της Διαχείρισης Αποβλήτων βγαίνουν μέσα από τις τσέπες του λαού των νησιών μας.
Η χαρά των εταιρειών του κλάδου για τις αυξήσεις του τζίρου τους και της χρηματιστηριακής αξίας των μετοχών τους, γίνεται δυστυχία και ανέχεια για τα λαϊκά νοικοκυριά.
Οι Περιφερειακές Αρχές αλλάζουν αλλά ο προσανατολισμός παραμένει ίδιος. Υλοποιούν την κυβερνητική πολιτική, ενσωματώνουν λαϊκή δυσαρέσκεια και προωθούν τους σχεδιασμούς των επιχειρηματικών ομίλων στην περιοχή
Σήμερα η Διαχείριση Αποβλήτων από τους ιδιωτικούς επιχειρηματικούς ομίλους κοστίζει έως και 10 φορές περισσότερο από το να την είχε το κράτος, με στελεχωμένες υπηρεσίες, με μόνιμο προσωπικό και μέσα.
Αυτήν την πολιτική ακολούθησαν οι Περιφερειακές & Δημοτικές Αρχές των τελευταίων χρόνων που στηρίχτηκαν από ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ στα πλαίσια των οδηγιών και κατευθύνσεων της ΕΕ.
Η διαχρονική πολιτική της εμπορευματοποίησης, της ανταποδοτικότητας, της ιδιωτικοποίησής και του «κόστους οφέλους» είναι η ανάπτυξη για τους λίγους και όχι για τις λαϊκές ανάγκες. Είναι πλούτος για τους επιχειρηματικούς ομίλους του κλάδου και χαράτσωμα για τον λαό.
Μία διέξοδος υπάρχει η κινητοποίηση του λαού, το δυνάμωμα των απαιτήσεων και των διεκδικήσεων για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του, η αντίθεση στις επιβαλλόμενες αυξήσεις τελών, ο αγώνας για την ανατροπή αυτής της πολιτικής.